Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK TARİHİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Metin YAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMatematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri; Eski Mısır matematiği; Eski Yunan matematiği; Uzak Doğu matematiği; İslam dünyası matematikçileri; çağdaş matematiğin doğuşu; matematiksel kavramların tarihsel gelişimi.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematik nedir? Matematiğin yapısı nedir? ,İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin),İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin),İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan),İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan),Matematiğin aksiyomatik yapısı,İslam dünyasında matematik çalışmaları,İslam dünyasında matematik çalışmaları, İslam dünyasında matematik çalışmaları, Çağdaş matematiğin doğuşu , Modern matematik: Sayı sistemleri, Kartezyen koordinat sistemi, Olasılık teorisi, Modern matematik: Öklid dışı geometriler, Kümeler teorisi, Matematik eğitiminde matematik tarihinin önemi, Sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek matematik tarihinden örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 12, 16, 19, 3, 6A
Matematiğin tarihinin matematik eğitimindeki önemini ifade eder.10, 12, 16, 19, 3, 6A
Matematiksel kavramların tarihsel gelişimini açıklar.
Eski Mısır, Yunan ve Uzak doğu matematiğini ve bunların matematiğe olan katkılarını bilir.
Çağdaş matematiğin doğuşunu ve çağdaş matematiğe katkıda bulunmuş olgu, olay ve durumları bilir.
Matematiğin tarihsel gelişimine katkıda bulunmuş matematikçileri bilir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematik nedir? Matematiğin yapısı nedir? [1] S : 1
2İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin)[1] S : 6, 19, 58
3İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin)[1] S : 6, 19, 58
4İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan)[1] S : 40
5İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan)[1] S : 40
6Matematiğin aksiyomatik yapısı[1] S : 4
7İslam dünyasında matematik çalışmaları[1] S : 73 - 96
8İslam dünyasında matematik çalışmaları[1] S : 73 - 96
9 İslam dünyasında matematik çalışmaları[1] S : 73 - 96
10 Çağdaş matematiğin doğuşu [1] S : 98
11 Modern matematik: Sayı sistemleri, Kartezyen koordinat sistemi, Olasılık teorisi[1] S : 125 - 140
12 Modern matematik: Öklid dışı geometriler, Kümeler teorisi[1] S : 125 - 140
13 Matematik eğitiminde matematik tarihinin önemiÖn hazırlık gerekmiyor.
14 Sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek matematik tarihinden örneklerÖn hazırlık gerekmiyor.
Kaynak
[1] Matematik tarihi [2] Matematik Tarihi Giriş, David M. Burton, Nobel Yaşam

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK TARİHİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Metin YAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMatematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri; Eski Mısır matematiği; Eski Yunan matematiği; Uzak Doğu matematiği; İslam dünyası matematikçileri; çağdaş matematiğin doğuşu; matematiksel kavramların tarihsel gelişimi.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematik nedir? Matematiğin yapısı nedir? ,İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin),İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin),İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan),İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan),Matematiğin aksiyomatik yapısı,İslam dünyasında matematik çalışmaları,İslam dünyasında matematik çalışmaları, İslam dünyasında matematik çalışmaları, Çağdaş matematiğin doğuşu , Modern matematik: Sayı sistemleri, Kartezyen koordinat sistemi, Olasılık teorisi, Modern matematik: Öklid dışı geometriler, Kümeler teorisi, Matematik eğitiminde matematik tarihinin önemi, Sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek matematik tarihinden örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 12, 16, 19, 3, 6A
Matematiğin tarihinin matematik eğitimindeki önemini ifade eder.10, 12, 16, 19, 3, 6A
Matematiksel kavramların tarihsel gelişimini açıklar.
Eski Mısır, Yunan ve Uzak doğu matematiğini ve bunların matematiğe olan katkılarını bilir.
Çağdaş matematiğin doğuşunu ve çağdaş matematiğe katkıda bulunmuş olgu, olay ve durumları bilir.
Matematiğin tarihsel gelişimine katkıda bulunmuş matematikçileri bilir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematik nedir? Matematiğin yapısı nedir? [1] S : 1
2İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin)[1] S : 6, 19, 58
3İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Mısır, Babil ve Çin)[1] S : 6, 19, 58
4İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan)[1] S : 40
5İlk dönem matematik çalışmaları (Antik Yunan)[1] S : 40
6Matematiğin aksiyomatik yapısı[1] S : 4
7İslam dünyasında matematik çalışmaları[1] S : 73 - 96
8İslam dünyasında matematik çalışmaları[1] S : 73 - 96
9 İslam dünyasında matematik çalışmaları[1] S : 73 - 96
10 Çağdaş matematiğin doğuşu [1] S : 98
11 Modern matematik: Sayı sistemleri, Kartezyen koordinat sistemi, Olasılık teorisi[1] S : 125 - 140
12 Modern matematik: Öklid dışı geometriler, Kümeler teorisi[1] S : 125 - 140
13 Matematik eğitiminde matematik tarihinin önemiÖn hazırlık gerekmiyor.
14 Sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek matematik tarihinden örneklerÖn hazırlık gerekmiyor.
Kaynak
[1] Matematik tarihi [2] Matematik Tarihi Giriş, David M. Burton, Nobel Yaşam

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10