Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANALİZ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yücel ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKümeler ve sayı sistemleri; bağıntı, fonksiyon çeşitleri, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar; limit, süreklilik kavramları ve uygulamaları; türev, türevin uygulamaları ve grafik çizimleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Kümeler, Sayı Kümeleri,Kartezyen Çarpım, Bağıntı,Dik koordinat sistemi,Temel Grafik Çizimleri,Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar,Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar,Limitler,Birinci tür belirsizlikler,Özel Limitler,Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri,Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları,İkinci tür belirsizlikler,Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum,Grafik Çizimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 12, 16, 6, 9A
Kümeler, kartezyen çarpım ve grafik arasındaki ilişkileri kavrar.
Basit fonksiyonlar, fonksiyon çeşitleri ve grafik çizimlerini kavrar.
Fonksiyonlarda limitler, özel limitler ve belirsizlikleri öğrenir.
Fonksiyonlarda süreklilik-süreksizlik, süreksizlik çeşitlerini öğrenir.
Türevler, Yüksek matematikte türevin önemi, türevin geometrik yorumu ve uygulamaları öğrenir.
Tek değişkenli fonksiyonlarda ekstramum kavramını ve extramum-türev ilişkisini bilir.
Edinilen bilgiler ve tecrübeler ışığında grafik çizimini becerir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kümeler, Sayı Kümeleri[1], [2], [3]
2Kartezyen Çarpım, Bağıntı[1], [2], [3]
3Dik koordinat sistemi[1], [2], [3]
4Temel Grafik Çizimleri[1], [2], [3]
5Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar[1], [2], [3]
6Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar[1], [2], [3]
7Limitler[1], [2], [3]
8Birinci tür belirsizlikler[1], [2], [3]
9Özel Limitler[1], [2], [3]
10Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri[1], [2], [3]
11Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları[1], [2], [3]
12İkinci tür belirsizlikler[1], [2], [3]
13Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum[1], [2], [3]
14Grafik Çizimleri[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek [2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali [3] Analiz I, Prof. Dr. Mustafa Balcı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati236
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)10
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(10/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANALİZ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yücel ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKümeler ve sayı sistemleri; bağıntı, fonksiyon çeşitleri, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar; limit, süreklilik kavramları ve uygulamaları; türev, türevin uygulamaları ve grafik çizimleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Kümeler, Sayı Kümeleri,Kartezyen Çarpım, Bağıntı,Dik koordinat sistemi,Temel Grafik Çizimleri,Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar,Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar,Limitler,Birinci tür belirsizlikler,Özel Limitler,Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri,Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları,İkinci tür belirsizlikler,Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum,Grafik Çizimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 12, 16, 6, 9A
Kümeler, kartezyen çarpım ve grafik arasındaki ilişkileri kavrar.
Basit fonksiyonlar, fonksiyon çeşitleri ve grafik çizimlerini kavrar.
Fonksiyonlarda limitler, özel limitler ve belirsizlikleri öğrenir.
Fonksiyonlarda süreklilik-süreksizlik, süreksizlik çeşitlerini öğrenir.
Türevler, Yüksek matematikte türevin önemi, türevin geometrik yorumu ve uygulamaları öğrenir.
Tek değişkenli fonksiyonlarda ekstramum kavramını ve extramum-türev ilişkisini bilir.
Edinilen bilgiler ve tecrübeler ışığında grafik çizimini becerir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kümeler, Sayı Kümeleri[1], [2], [3]
2Kartezyen Çarpım, Bağıntı[1], [2], [3]
3Dik koordinat sistemi[1], [2], [3]
4Temel Grafik Çizimleri[1], [2], [3]
5Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar[1], [2], [3]
6Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar[1], [2], [3]
7Limitler[1], [2], [3]
8Birinci tür belirsizlikler[1], [2], [3]
9Özel Limitler[1], [2], [3]
10Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri[1], [2], [3]
11Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları[1], [2], [3]
12İkinci tür belirsizlikler[1], [2], [3]
13Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum[1], [2], [3]
14Grafik Çizimleri[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek [2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali [3] Analiz I, Prof. Dr. Mustafa Balcı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10