Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLİK KURAMLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, yaşam boyu iyi oluş ve gelişim ile ilgili kişilik teorilerine bir giriş sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to the course,The definition and overview of personality theories,The Psychoanalytic Theories,The Psychoanalytic Theories (continued),The New Wave in the Psychoanalytic Tradition,The Trait Theories,Behaviorism and social learning,Behaviorism and social learning (continued),The Cognitive Tradition,Humanistic Approaches,Humanistic Approaches (continued),Personality Theories in the future / Conclusion; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler kişilik gelişimindeki çeşitli kuramsal perspektifleri kavrar.10, 16, 9A
Kişilik teorilerini ilişkilendirebilir.10, 16, 9A
Kişilik araştırmalarını ve teoriyi güçlü ve zayıf yönleri açısından tartışır.10, 16, 9A
Çeşitli yaklaşımlar tarafından sunulan kavramlar aracılığıyla kendi kişilik gelişimlerine ilişkin anlayışlarını yorumlar.10, 16, 9A
Kişilik teorilerinin okul ve toplum danışmanlığı ortamları için çıkarımlarını tartışır.10, 16A
Kişiliği sosyal bağlamla ilişkili olarak ifade eder.10, 16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the courseSyllabus
2The definition and overview of personality theoriesNo readings, class notes
3The Psychoanalytic TheoriesShiraev, Ch.4
4The Psychoanalytic Theories (continued)Shiraev, Ch.4; Allen, Ch. 7
5The New Wave in the Psychoanalytic TraditionShiraev, Ch. 5; Allen, Ch. 5
6The Trait TheoriesShiraev, Ch. 7
7Behaviorism and social learningShiraev, Ch. 6; Allen, Ch. 13
8Behaviorism and social learning (continued)Shiraev, Ch. 6; Allen, Ch. 13
9The Cognitive TraditionShiraev, Ch. 8
10Humanistic ApproachesShiraev, Ch. 9; Allen, Ch. 9
11Humanistic Approaches (continued)Shiraev, Ch. 9; Allen, Ch. 9
12Personality Theories in the future / ConclusionShiraev, Ch. 14; Allen, Ch.18
Kaynak
Allen, B. P. (2016). Personality theories: Development, growth, and diversity (5th ed.). Pearson. Shiraev, E. (2017). Personality theories: A global view. Sage.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer5210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı166
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLİK KURAMLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, yaşam boyu iyi oluş ve gelişim ile ilgili kişilik teorilerine bir giriş sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to the course,The definition and overview of personality theories,The Psychoanalytic Theories,The Psychoanalytic Theories (continued),The New Wave in the Psychoanalytic Tradition,The Trait Theories,Behaviorism and social learning,Behaviorism and social learning (continued),The Cognitive Tradition,Humanistic Approaches,Humanistic Approaches (continued),Personality Theories in the future / Conclusion; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler kişilik gelişimindeki çeşitli kuramsal perspektifleri kavrar.10, 16, 9A
Kişilik teorilerini ilişkilendirebilir.10, 16, 9A
Kişilik araştırmalarını ve teoriyi güçlü ve zayıf yönleri açısından tartışır.10, 16, 9A
Çeşitli yaklaşımlar tarafından sunulan kavramlar aracılığıyla kendi kişilik gelişimlerine ilişkin anlayışlarını yorumlar.10, 16, 9A
Kişilik teorilerinin okul ve toplum danışmanlığı ortamları için çıkarımlarını tartışır.10, 16A
Kişiliği sosyal bağlamla ilişkili olarak ifade eder.10, 16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the courseSyllabus
2The definition and overview of personality theoriesNo readings, class notes
3The Psychoanalytic TheoriesShiraev, Ch.4
4The Psychoanalytic Theories (continued)Shiraev, Ch.4; Allen, Ch. 7
5The New Wave in the Psychoanalytic TraditionShiraev, Ch. 5; Allen, Ch. 5
6The Trait TheoriesShiraev, Ch. 7
7Behaviorism and social learningShiraev, Ch. 6; Allen, Ch. 13
8Behaviorism and social learning (continued)Shiraev, Ch. 6; Allen, Ch. 13
9The Cognitive TraditionShiraev, Ch. 8
10Humanistic ApproachesShiraev, Ch. 9; Allen, Ch. 9
11Humanistic Approaches (continued)Shiraev, Ch. 9; Allen, Ch. 9
12Personality Theories in the future / ConclusionShiraev, Ch. 14; Allen, Ch.18
Kaynak
Allen, B. P. (2016). Personality theories: Development, growth, and diversity (5th ed.). Pearson. Shiraev, E. (2017). Personality theories: A global view. Sage.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04