Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM FELSEFESİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Ziya TOPRAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin farkında olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti,Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II,"İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması ,“İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı,Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi ,Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması ,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı II,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı III,Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi,Hitam: Soru-cevap; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. eğitim ve öğretimin ne olduğu 2. felsefe ile eğitim arasındaki yakın ilişkiyi 3. eğitimin ideal temelleri üzerine düşünebilmeyi 4. mevcut eğitim anlayışlarının sahihliği | 10, 16, 23, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti | Ders notları Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti |
2 | Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması | Ders notları Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması |
3 | Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması | Ders notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması |
4 | Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II | Ders notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II |
5 | "İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması | Ders notları "İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması |
6 | “İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı | Ders notları “İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı |
7 | Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi | Ders Notları Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi |
8 | Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması | Ders Notları Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması |
9 | Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I | Ders Notları Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I |
10 | Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı II | Ders Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" II |
11 | Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı III | Ders Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" III |
12 | Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi | Ders Notları Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi |
13 | Hitam: Soru-cevap | Ders Notları |
Kaynak |
Nel Noddings- Eğitim Felsefesi. Hilmi Ziya Ülken- Eğitim Felsefesi. Jean Jack Rousseau- Emile. Jacques Ranciere- Cahil Hoca: Zihinsel Özgürleşme Üstüne Beş Ders |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 6 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM FELSEFESİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Ziya TOPRAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin farkında olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti,Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II,"İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması ,“İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı,Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi ,Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması ,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı II,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı III,Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi,Hitam: Soru-cevap; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. eğitim ve öğretimin ne olduğu 2. felsefe ile eğitim arasındaki yakın ilişkiyi 3. eğitimin ideal temelleri üzerine düşünebilmeyi 4. mevcut eğitim anlayışlarının sahihliği | 10, 16, 23, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti | Ders notları Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti |
2 | Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması | Ders notları Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması |
3 | Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması | Ders notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması |
4 | Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II | Ders notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II |
5 | "İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması | Ders notları "İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması |
6 | “İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı | Ders notları “İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı |
7 | Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi | Ders Notları Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi |
8 | Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması | Ders Notları Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması |
9 | Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I | Ders Notları Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I |
10 | Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı II | Ders Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" II |
11 | Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı III | Ders Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" III |
12 | Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi | Ders Notları Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi |
13 | Hitam: Soru-cevap | Ders Notları |
Kaynak |
Nel Noddings- Eğitim Felsefesi. Hilmi Ziya Ülken- Eğitim Felsefesi. Jean Jack Rousseau- Emile. Jacques Ranciere- Cahil Hoca: Zihinsel Özgürleşme Üstüne Beş Ders |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |