Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Tuba Şenel İnce
Dersin AmacıHayati fonksiyonların düzenlenmesini ve işleyişini sağlayan sistemler ve bu sistemlerle ilgili hastalıklar hakkında bilgi vermek ve İngilizce ifade gücünün geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ders Tanıtımı/ Tanımı,2. Dolaşım Sitemi ,3. Dolaşım Sistemi Hastalıkları,4. Kas İskelet Sistemi ,5. Kas İskelet Sistemi Hastalıkları,6. Sinir Sistemi,7. Akıl Sağlığı ve Hastalıklar,8. Uriner Sistem,9. Uriner Sistem Hastalıkları,10. Speaking Quiz,11. Hepatik Sistem,12. Hepatik Sistem Hastalıkları,13.Üreme Sistemi,14. Eczacılıkta bilimsel yayınların takibi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Genel kimyasal, biyolojik ve ilaçla ilgili terimleri tanımlayabilecektir.5, 9A
1.1. İngilizce kimyasal terimleri tanır.5, 9A
1.2. İngilizce biyolojik terimleri tanır.5, 9A
1.3. İngilizce ilaçla ilgili genel terimleri tanır.5, 9A
2. Yaygın olarak kullanılan İngilizce farmakolojik ve toksikolojik terim ve deyimleri kullanabilecektir.5, 9A
2.1. İlaç etkisi ile ilgili dökümanları değerlendirir.5, 9A
2.2. Toksik bileşiklerle ilgili dökümanları değerlendirir.5, 9A
2.3. İngilizce hastalık isimlerini tanır.5, 9A
3. İngilizce kaynaklardan mesleği ile ilgili konuları yorumlayabilecektir.5, 9A
3.1. İngilizce kaynakları tanır.5, 9A
3.2. İngilizce kaynaklardan bilgiye erişimi açıklar.5, 9A
3.3. İngilizce kaynaklardan bilgiyi Türkçeye uyarlar.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ders Tanıtımı/ Tanımı1, 2
22. Dolaşım Sitemi 1, 2
33. Dolaşım Sistemi Hastalıkları1, 2
44. Kas İskelet Sistemi 1, 2
55. Kas İskelet Sistemi Hastalıkları1, 2
66. Sinir Sistemi1, 2
77. Akıl Sağlığı ve Hastalıklar1, 2
88. Uriner Sistem1, 2
99. Uriner Sistem Hastalıkları1, 2
1010. Speaking Quiz1, 2
1111. Hepatik Sistem1, 2
1212. Hepatik Sistem Hastalıkları1, 2
1313.Üreme Sistemi1, 2
1414. Eczacılıkta bilimsel yayınların takibi1, 2
Kaynak
Ders notları öğrenciye derste verilecektir.
1. English for Pharmacy Writing and Oral Communication by Miriam Diaz-Gilbert, Walter Kluver and Lippincott, Williams & Wilkins, 2009 2. English for Pharmaceutical Industry by M. Büchler, K. Jaehnig, G. Matzig & T. Weindler, Oxford University Press, 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)87
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Tuba Şenel İnce
Dersin AmacıHayati fonksiyonların düzenlenmesini ve işleyişini sağlayan sistemler ve bu sistemlerle ilgili hastalıklar hakkında bilgi vermek ve İngilizce ifade gücünün geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ders Tanıtımı/ Tanımı,2. Dolaşım Sitemi ,3. Dolaşım Sistemi Hastalıkları,4. Kas İskelet Sistemi ,5. Kas İskelet Sistemi Hastalıkları,6. Sinir Sistemi,7. Akıl Sağlığı ve Hastalıklar,8. Uriner Sistem,9. Uriner Sistem Hastalıkları,10. Speaking Quiz,11. Hepatik Sistem,12. Hepatik Sistem Hastalıkları,13.Üreme Sistemi,14. Eczacılıkta bilimsel yayınların takibi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Genel kimyasal, biyolojik ve ilaçla ilgili terimleri tanımlayabilecektir.5, 9A
1.1. İngilizce kimyasal terimleri tanır.5, 9A
1.2. İngilizce biyolojik terimleri tanır.5, 9A
1.3. İngilizce ilaçla ilgili genel terimleri tanır.5, 9A
2. Yaygın olarak kullanılan İngilizce farmakolojik ve toksikolojik terim ve deyimleri kullanabilecektir.5, 9A
2.1. İlaç etkisi ile ilgili dökümanları değerlendirir.5, 9A
2.2. Toksik bileşiklerle ilgili dökümanları değerlendirir.5, 9A
2.3. İngilizce hastalık isimlerini tanır.5, 9A
3. İngilizce kaynaklardan mesleği ile ilgili konuları yorumlayabilecektir.5, 9A
3.1. İngilizce kaynakları tanır.5, 9A
3.2. İngilizce kaynaklardan bilgiye erişimi açıklar.5, 9A
3.3. İngilizce kaynaklardan bilgiyi Türkçeye uyarlar.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ders Tanıtımı/ Tanımı1, 2
22. Dolaşım Sitemi 1, 2
33. Dolaşım Sistemi Hastalıkları1, 2
44. Kas İskelet Sistemi 1, 2
55. Kas İskelet Sistemi Hastalıkları1, 2
66. Sinir Sistemi1, 2
77. Akıl Sağlığı ve Hastalıklar1, 2
88. Uriner Sistem1, 2
99. Uriner Sistem Hastalıkları1, 2
1010. Speaking Quiz1, 2
1111. Hepatik Sistem1, 2
1212. Hepatik Sistem Hastalıkları1, 2
1313.Üreme Sistemi1, 2
1414. Eczacılıkta bilimsel yayınların takibi1, 2
Kaynak
Ders notları öğrenciye derste verilecektir.
1. English for Pharmacy Writing and Oral Communication by Miriam Diaz-Gilbert, Walter Kluver and Lippincott, Williams & Wilkins, 2009 2. English for Pharmaceutical Industry by M. Büchler, K. Jaehnig, G. Matzig & T. Weindler, Oxford University Press, 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00