Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE III-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kaanhan ARGÜT, Öğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Onur Kavak
Dersin AmacıCEFR B1 seviyesine göre dört temel becerinin temel alınarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life
(Past Simple zaman yapısının kullanımı)
(Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler)
,My life story
(Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Tanışma hikayeleri),Getting around
(Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı)
(Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story
(Past continuous zaman yapısının kullanımı)
(Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that
(Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı )
(-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çevresini, insanları, ve kendisini anlaşılır cümleler ile tanımlayabilecektir.10, 16, 3, 9A
1.1 Bir olayın nasıl geliştiğini kısa cümleler ile ifade eder.10, 11, 16, 3, 9A
1.2 Çevresine dair yazılı ve sözlü girdileri özetler.11, 16, 3, 9A
2. Gelecek planlarını aktarabilecektir.10, 15, 16, 3, 9A
2.1 Lisans sonrası eğitim ve iş planlarını listeler10, 11, 16, 3, 9A
2.2 Dil öğrenimine yönelik hedefler tasarlar.10, 16, 3, 8, 9A
3. Mezuniyet sonrası çalışma alanını açıklayabilecektir.10, 16, 3, 8, 9A
3.1 Mesleğinin çalışma koşullarını özetler.10, 16, 3, 9A
3.2 Mesleğinin gerektirdiği minimum İngilizce iletişim seviyesini betimler.10, 16, 6, 9A
4. Bir olayı edilgen cümleler ile nesnel bir şekilde yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 Edilgen yapılı cümleleri rahatlıkla tasarlar.10, 16, 6, 9A
4.2 Geçmiş olayları karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. Kendi milli değerlerini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
5.1 Kültürler arası farklılıkları karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Ülkesinin değer yargılarını açıklar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
2Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
3On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
4On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
5My daily life
(Past Simple zaman yapısının kullanımı)
(Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
6My life story
(Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Tanışma hikayeleri)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
7Getting around
(Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı)
(Yapılan eylemlerin sorulması)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
8What a good story
(Past continuous zaman yapısının kullanımı)
(Geçmişte olan bir olaydan bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
9I can do that
(Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı )
(-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları )
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
10Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
11Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
12What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
13What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
14What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
Kaynak
1. Oxford English File Pre-intermediate Student's Book + Workbook + Cd 4th 2020
- Network Online Practice Platform www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE III-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kaanhan ARGÜT, Öğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Onur Kavak
Dersin AmacıCEFR B1 seviyesine göre dört temel becerinin temel alınarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life
(Past Simple zaman yapısının kullanımı)
(Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler)
,My life story
(Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Tanışma hikayeleri),Getting around
(Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı)
(Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story
(Past continuous zaman yapısının kullanımı)
(Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that
(Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı )
(-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çevresini, insanları, ve kendisini anlaşılır cümleler ile tanımlayabilecektir.10, 16, 3, 9A
1.1 Bir olayın nasıl geliştiğini kısa cümleler ile ifade eder.10, 11, 16, 3, 9A
1.2 Çevresine dair yazılı ve sözlü girdileri özetler.11, 16, 3, 9A
2. Gelecek planlarını aktarabilecektir.10, 15, 16, 3, 9A
2.1 Lisans sonrası eğitim ve iş planlarını listeler10, 11, 16, 3, 9A
2.2 Dil öğrenimine yönelik hedefler tasarlar.10, 16, 3, 8, 9A
3. Mezuniyet sonrası çalışma alanını açıklayabilecektir.10, 16, 3, 8, 9A
3.1 Mesleğinin çalışma koşullarını özetler.10, 16, 3, 9A
3.2 Mesleğinin gerektirdiği minimum İngilizce iletişim seviyesini betimler.10, 16, 6, 9A
4. Bir olayı edilgen cümleler ile nesnel bir şekilde yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 Edilgen yapılı cümleleri rahatlıkla tasarlar.10, 16, 6, 9A
4.2 Geçmiş olayları karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. Kendi milli değerlerini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
5.1 Kültürler arası farklılıkları karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Ülkesinin değer yargılarını açıklar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
2Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
3On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
4On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
5My daily life
(Past Simple zaman yapısının kullanımı)
(Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
6My life story
(Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Tanışma hikayeleri)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
7Getting around
(Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı)
(Yapılan eylemlerin sorulması)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
8What a good story
(Past continuous zaman yapısının kullanımı)
(Geçmişte olan bir olaydan bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
9I can do that
(Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı )
(-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları )
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
10Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
11Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
12What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
13What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
14What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler.
Kaynak
1. Oxford English File Pre-intermediate Student's Book + Workbook + Cd 4th 2020
- Network Online Practice Platform www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00