Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERİODONTOLOJİ KLİNİĞİ II-Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nurcan AKSAKA, Dr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere hastadan sistemik ve dental anamnez almayı ve bu bilgileri kaydetmeyi, periodontal indeksler ve radyografik inceleme ile birlikte hastanın periodontal teşhisini koymayı, teşhise uygun bir tedavi planı oluşturmayı, başlangıç periodontal tedaviyi manuel ve ultrasonik aletler ile yapabilmeyi, tedavi sonrası hasta bilgilendirmesini ve oral hijyen motivasyonu yapabilmesini, plak kontrol yöntemlerini, ergonomik çalışma pozisyonlarını, medikal olarak risk altındaki hastalara periodontal yaklaşımı ve kök yüzey temizleme ve düzleştirme tedavisini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anamnez, Periodontal enstrümentasyon: Manuel ve Ultrasonik,Kök yüzey temizleme ve düzleştirme demonstrasyonu,Klinikte periodontal indeksleri kaydedilmesi, Medikal olarak risk altındaki hastalara periodontal yaklaşım,Periodontal tedavi sırasında el pozisyonu ve vücut pozisyonlandırmada ergonomi,Plak kontrol yöntemleri,Klinikte kök yüzey temizleme ve düzleştirme tedavisi ,Hastaya uygun oral hijyen eğitiminin verilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Detaylı anamnez alabilir ve arşivleyebilir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Sistemik hastalıklarda diş hekiminin alması gereken önlemleri planlayabilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Hasta muayenesini yönetebilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Periodontal indeksleri değerlendirir.10, 11, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8E
Ağız içi ve ağız dışı radyografileri periodontal açıdan değerlendirebilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 3, 5, 6, 8A, E
Periodontal indeks ve radyografileri değerlendirerek periodontal hastalığı sınıflandırabilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A
Tam ve detaylı periodontal tedavi (cerrahi olmayan periodontal tedavi, cerrahi periodontal tedavi, mukogingival cerrahi, implant cerrahisi ve idame) hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A
Oral hijyen eğitimi verebilecektir.10, 11, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Anamnez, Periodontal enstrümentasyon: Manuel ve Ultrasonik
2Kök yüzey temizleme ve düzleştirme demonstrasyonu
3Klinikte periodontal indeksleri kaydedilmesi
4 Medikal olarak risk altındaki hastalara periodontal yaklaşım
5Periodontal tedavi sırasında el pozisyonu ve vücut pozisyonlandırmada ergonomi
6Plak kontrol yöntemleri
7Klinikte kök yüzey temizleme ve düzleştirme tedavisi
8Hastaya uygun oral hijyen eğitiminin verilmesi
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir. 1. Carranza’s Clinical Periodontology, Newman MG , Takei HH, Carranza FA. 2. Clinical Periodontology and Implant Dentistry Jan Lindhe, Thorkild Karring ,Niklaus Peter Lang 3. Periodontal Cerrahi: Klinik Atlas. Naoshi Sato 4. Süreli yayınlar (Periodontology 2000, Journal of Periodontology, Journal Of Clinical Periodontology)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati304120
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)131
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERİODONTOLOJİ KLİNİĞİ II-Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nurcan AKSAKA, Dr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere hastadan sistemik ve dental anamnez almayı ve bu bilgileri kaydetmeyi, periodontal indeksler ve radyografik inceleme ile birlikte hastanın periodontal teşhisini koymayı, teşhise uygun bir tedavi planı oluşturmayı, başlangıç periodontal tedaviyi manuel ve ultrasonik aletler ile yapabilmeyi, tedavi sonrası hasta bilgilendirmesini ve oral hijyen motivasyonu yapabilmesini, plak kontrol yöntemlerini, ergonomik çalışma pozisyonlarını, medikal olarak risk altındaki hastalara periodontal yaklaşımı ve kök yüzey temizleme ve düzleştirme tedavisini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anamnez, Periodontal enstrümentasyon: Manuel ve Ultrasonik,Kök yüzey temizleme ve düzleştirme demonstrasyonu,Klinikte periodontal indeksleri kaydedilmesi, Medikal olarak risk altındaki hastalara periodontal yaklaşım,Periodontal tedavi sırasında el pozisyonu ve vücut pozisyonlandırmada ergonomi,Plak kontrol yöntemleri,Klinikte kök yüzey temizleme ve düzleştirme tedavisi ,Hastaya uygun oral hijyen eğitiminin verilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Detaylı anamnez alabilir ve arşivleyebilir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Sistemik hastalıklarda diş hekiminin alması gereken önlemleri planlayabilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Hasta muayenesini yönetebilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Periodontal indeksleri değerlendirir.10, 11, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8E
Ağız içi ve ağız dışı radyografileri periodontal açıdan değerlendirebilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 3, 5, 6, 8A, E
Periodontal indeks ve radyografileri değerlendirerek periodontal hastalığı sınıflandırabilecektir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A
Tam ve detaylı periodontal tedavi (cerrahi olmayan periodontal tedavi, cerrahi periodontal tedavi, mukogingival cerrahi, implant cerrahisi ve idame) hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A
Oral hijyen eğitimi verebilecektir.10, 11, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 3, 4, 5, 6, 8A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Anamnez, Periodontal enstrümentasyon: Manuel ve Ultrasonik
2Kök yüzey temizleme ve düzleştirme demonstrasyonu
3Klinikte periodontal indeksleri kaydedilmesi
4 Medikal olarak risk altındaki hastalara periodontal yaklaşım
5Periodontal tedavi sırasında el pozisyonu ve vücut pozisyonlandırmada ergonomi
6Plak kontrol yöntemleri
7Klinikte kök yüzey temizleme ve düzleştirme tedavisi
8Hastaya uygun oral hijyen eğitiminin verilmesi
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir. 1. Carranza’s Clinical Periodontology, Newman MG , Takei HH, Carranza FA. 2. Clinical Periodontology and Implant Dentistry Jan Lindhe, Thorkild Karring ,Niklaus Peter Lang 3. Periodontal Cerrahi: Klinik Atlas. Naoshi Sato 4. Süreli yayınlar (Periodontology 2000, Journal of Periodontology, Journal Of Clinical Periodontology)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14