Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDODONTİ | - | Senelik | 26+60 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Hatice Miray UYAN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye. Tan Fırat Eyüboğlu, Dr. Öğr. Üye. Erhan Erkan, Dr. Öğr. Üye. Zeliha Öztürk |
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları; 1) Öğrencinin temel endodontik teorik bilgiyi alarak endodontik tedavinin endikasyonlarını/kontrendikasyonlarını, endodontik hastalıkların etyolojisini, sınıflamasını ve teşhisini öğrenmiş olması, 2)Vital pulpa tedavi seçeneklerini, endodontik tedavi tekniklerini ve materyalleri öğrenmiş olması, 3) Endodontik tedavi sonrası periapikal iyileşme sürecini biliyor ve başarı/başarısızlık değerledirmesini yapabiliyor olması, 4) Endo/periodontal lezyonların teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli bilgiyi edinmiş olmasıdır. Öğrenci temel endodontik preklinik/pratik bilgiyi alarak endodontik uygulamaları çekilmiş dişler üzerinde uygulayabilir hale gelir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endodontik Semiyoloji,Endodontide Endikasyon ve Kontrendikasyon,Vital Pulpa Tedavileri,Endodontik Mikrobiyoloji,Periapikal İltihapların Etyolojisi ve Sınıflaması,Periapikal Lezyonlar: Akut Apikal Periodontitis, Akut Apikal Apse,Periapikal Lezyonlar: Kronik Apikal Periodontitis, Kronik Apikal Apse,Endodontik Tedavi Sonrası İyileşme,Endodontik Tedavi Sonrası Başarı/Başarısızlık,Apikal Kistler,Endo-Periodontal Lezyonlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Ağız içi ve komşu dokuların normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir. 2)Endodontik hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir, hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir, hastalıkları teşhis edebilir. 3)Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyerek doğru teşhisi koyabilir. 4)Endodonti kliniğinde kullanılan dental malzeme ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir. 5)Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarının nasıl tedavi edilebileceğini bilir. 6) Endodontik tedavinin yapılabileceği ve yapılamayacağı durumları bilir. 7)Endodontik hastalıklara yol açan mikrobiyolojik durum ile ilgili yeterli bilgiyi bilir. 8)Periapikal lezyonların klinik ve radyolojik bulgularına hakimdir, gerekli teşhisi koyabilir. 9)Endodontik tedavi sonrası iyileşme takibi ile ilgili gerekli prosedürü bilir. 10)Endo-Periodontal lezyonların teşhisi ve tedavisi ile ilgili gerekli teorik bilgiyi bilir ve gerektiğinde uzmana yönlendirir. | 11, 16, 17, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endodontik Semiyoloji | |
2 | Endodontide Endikasyon ve Kontrendikasyon | |
3 | Vital Pulpa Tedavileri | |
4 | Endodontik Mikrobiyoloji | |
5 | Periapikal İltihapların Etyolojisi ve Sınıflaması | |
6 | Periapikal Lezyonlar: Akut Apikal Periodontitis, Akut Apikal Apse | |
7 | Periapikal Lezyonlar: Kronik Apikal Periodontitis, Kronik Apikal Apse | |
8 | Endodontik Tedavi Sonrası İyileşme | |
9 | Endodontik Tedavi Sonrası Başarı/Başarısızlık | |
10 | Apikal Kistler | |
11 | Endo-Periodontal Lezyonlar |
Kaynak |
Endodonti Tayfun Alaçam; Endodontide Tanı ve Tedaviler M. Kemal Çalışkan; Endodontide Problemler Etyoloji, Tanı ve tedavi Bilge H. Şen; Pathways of the Pulp Hargreaves & Cohen. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDODONTİ | - | Senelik | 26+60 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Hatice Miray UYAN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye. Tan Fırat Eyüboğlu, Dr. Öğr. Üye. Erhan Erkan, Dr. Öğr. Üye. Zeliha Öztürk |
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları; 1) Öğrencinin temel endodontik teorik bilgiyi alarak endodontik tedavinin endikasyonlarını/kontrendikasyonlarını, endodontik hastalıkların etyolojisini, sınıflamasını ve teşhisini öğrenmiş olması, 2)Vital pulpa tedavi seçeneklerini, endodontik tedavi tekniklerini ve materyalleri öğrenmiş olması, 3) Endodontik tedavi sonrası periapikal iyileşme sürecini biliyor ve başarı/başarısızlık değerledirmesini yapabiliyor olması, 4) Endo/periodontal lezyonların teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli bilgiyi edinmiş olmasıdır. Öğrenci temel endodontik preklinik/pratik bilgiyi alarak endodontik uygulamaları çekilmiş dişler üzerinde uygulayabilir hale gelir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endodontik Semiyoloji,Endodontide Endikasyon ve Kontrendikasyon,Vital Pulpa Tedavileri,Endodontik Mikrobiyoloji,Periapikal İltihapların Etyolojisi ve Sınıflaması,Periapikal Lezyonlar: Akut Apikal Periodontitis, Akut Apikal Apse,Periapikal Lezyonlar: Kronik Apikal Periodontitis, Kronik Apikal Apse,Endodontik Tedavi Sonrası İyileşme,Endodontik Tedavi Sonrası Başarı/Başarısızlık,Apikal Kistler,Endo-Periodontal Lezyonlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Ağız içi ve komşu dokuların normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir. 2)Endodontik hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir, hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir, hastalıkları teşhis edebilir. 3)Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyerek doğru teşhisi koyabilir. 4)Endodonti kliniğinde kullanılan dental malzeme ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir. 5)Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarının nasıl tedavi edilebileceğini bilir. 6) Endodontik tedavinin yapılabileceği ve yapılamayacağı durumları bilir. 7)Endodontik hastalıklara yol açan mikrobiyolojik durum ile ilgili yeterli bilgiyi bilir. 8)Periapikal lezyonların klinik ve radyolojik bulgularına hakimdir, gerekli teşhisi koyabilir. 9)Endodontik tedavi sonrası iyileşme takibi ile ilgili gerekli prosedürü bilir. 10)Endo-Periodontal lezyonların teşhisi ve tedavisi ile ilgili gerekli teorik bilgiyi bilir ve gerektiğinde uzmana yönlendirir. | 11, 16, 17, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endodontik Semiyoloji | |
2 | Endodontide Endikasyon ve Kontrendikasyon | |
3 | Vital Pulpa Tedavileri | |
4 | Endodontik Mikrobiyoloji | |
5 | Periapikal İltihapların Etyolojisi ve Sınıflaması | |
6 | Periapikal Lezyonlar: Akut Apikal Periodontitis, Akut Apikal Apse | |
7 | Periapikal Lezyonlar: Kronik Apikal Periodontitis, Kronik Apikal Apse | |
8 | Endodontik Tedavi Sonrası İyileşme | |
9 | Endodontik Tedavi Sonrası Başarı/Başarısızlık | |
10 | Apikal Kistler | |
11 | Endo-Periodontal Lezyonlar |
Kaynak |
Endodonti Tayfun Alaçam; Endodontide Tanı ve Tedaviler M. Kemal Çalışkan; Endodontide Problemler Etyoloji, Tanı ve tedavi Bilge H. Şen; Pathways of the Pulp Hargreaves & Cohen. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |