Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBesinlerle alınan makromoleküller hücrede yapı ve fonksiyon yönünden görev alırlar. Bu dersin amacı hücrenin sağlıklı yaşaması için gerekliliği kanıta dayalı biyokimyasal reaksiyonlarla ispatlanmış olan; biyolojik aminleri, enzimler ve enzimlerin etkin maddesi olan vitaminler ve mineralleri, hormonları, amonyak ve üre sentezini anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; II. Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı ,Karbohidrat metabolizması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Glukuronik Asit Yolu ,Enerji Üretimi I: Glikoliz ,Enerji Üretimi II: Sitrik Asit Döngüsü,Pentose phosphate pathway,Gluconeogenesis,Glukozun Metabolik Kontrolü,Spektrofotometri,Kan Glukoz Tayini,Lipitler ve Yağ Asitleri,III. Kurul Başlangıcı/ Yağ Asitlerinin Oksidasyonu ve Ketojenez,Yağ Asitlerinin Sentezi,Trigliseritler, Fosfolipitler, Sfingolipitler,Eikozanoitler,Lipoproteinler,Membran ve Taşınma,Kanda Lipit Ölçülmesi ,Oksidatif Fosforilasyon,Biyolojik Oksidanlar ve Antioksidanlar,Amino Asitler ve Taşınımı,Amino Asit Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması,Amino Asitleri Tanıtıcı Reaksiyonlar,Urea synthesis ,Biyolojik Aminler,IV. Kurul Başlangıcı/ Enzimler,Vitaminlerin Yapısı,Vitaminlerin Etki Mekanizması,İnorganik Moleküller I,İnorganik Moleküller II,Sinyal İletimi,V. Kurul Başlangıcı/ Hormonlar ve Yapısı,Hormon Etki Mekanizması,Proteinlerin Yapı ve Fonksiyonları,Proteinlerin Sınıflandırılması,Hemoglobin and Kollajen,Kanda Protein Analizi,Protein Elektroforezi,Nükleik Asitler,Tampon Sistemleri,Vücut Sıvıları,Su Metabolizması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.2.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini tanır.10, 16, 19, 9C, G
1.3.Amino asitler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.10, 16, 19, 9C, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini özetler.10, 16, 19, 9C, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.10, 16, 19, 9C, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini özetler.10, 16, 19, 9C, G
2.3.Üre sentezini ve fonksiyonlarını, üre sentezine dahil olan enzimlerin eksikliğinde ne tür hastalıkların ortaya çıktığını açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
1.1. Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir.10, 16, 17, 19, 9C, G
2. 1. Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilir ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilir10, 16, 17, 19, 9C, G
2.2. Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
2.4. .Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar.10, 16, 17, 19, 9C, G
2.5. Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolik bozuklukları açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
3.1. Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilir.10, 16, 19, 9C, G
3.2. Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikoneojenez, sitrik asit döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar.10, 16, 19, 9C, G
3.2. Yağ asitlerinin oksidasyonu, ketojenez lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları tanımlar.10, 16, 19, 9C, G
3.3. Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını tartışır.10, 16, 19, 9C, G
3.4. Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzim ve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar.10, 16, 19, 9C, G
3.5. Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini kurar.10, 16, 19, 9C, G
4.1. Vücut homeostazisi ile ilişkili konuların önemini tanımlar. 10, 16, 19, 9C, G
4.2. Tampon sistemler ve kan pH'sı arasındaki ilişkiyi kurar.10, 16, 19, 9C, G
4.3. İdrarın fiziksel, kimyasal ve mikroskobik özelliklerini kavrar.10, 16, 19, 9C, G
4.4. İdrar ve böbrek fonksiyonları arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 16, 19, 9C, G
4.5. Suyun metabolizmadaki önemini kavrar.10, 16, 19, 9C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1II. Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
2Karbohidrat metabolizması Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
4Glukuronik Asit Yolu Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
5Enerji Üretimi I: Glikoliz Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
6Enerji Üretimi II: Sitrik Asit DöngüsüReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
7Pentose phosphate pathwayReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
8GluconeogenesisReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
9Glukozun Metabolik KontrolüReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
10SpektrofotometriReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
11Kan Glukoz TayiniReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
12Lipitler ve Yağ AsitleriReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
13III. Kurul Başlangıcı/ Yağ Asitlerinin Oksidasyonu ve KetojenezReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
14Yağ Asitlerinin SenteziReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
15Trigliseritler, Fosfolipitler, SfingolipitlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
16EikozanoitlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
17LipoproteinlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
18Membran ve TaşınmaReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
19Kanda Lipit Ölçülmesi Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
20Oksidatif FosforilasyonReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
21Biyolojik Oksidanlar ve AntioksidanlarReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
22Amino Asitler ve TaşınımıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
23Amino Asit Sentezi ve Amonyağın UzaklaştırılmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
24Amino Asitleri Tanıtıcı ReaksiyonlarReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
25Urea synthesis Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
26Biyolojik AminlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
27IV. Kurul Başlangıcı/ EnzimlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
28Vitaminlerin YapısıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
29Vitaminlerin Etki MekanizmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
30İnorganik Moleküller IReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
31İnorganik Moleküller IIReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
32Sinyal İletimiReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
33V. Kurul Başlangıcı/ Hormonlar ve YapısıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
34Hormon Etki MekanizmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
35Proteinlerin Yapı ve FonksiyonlarıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
36Proteinlerin SınıflandırılmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
37Hemoglobin and KollajenReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
38Kanda Protein AnaliziReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
39Protein ElektroforeziReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
40Nükleik AsitlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
41Tampon SistemleriReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
42Vücut SıvılarıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
43Su MetabolizmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Kaynak
1. Nesrin Emekli -Temel ve Uygulamalı Biyokimya 2. Figen Gürdöl- Biyokimya 3. Türkan Yiğitbaşı, Nesrin Emekli- Biyokimya laboratuvarı 4. Lippincott Illustrated Reviews Biochemistry 5. Harper's illustrated biochemistry 31st edition 6. Leninger Principles of Biochemistry, 7. Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods
.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati43286
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı8864
Genel Sınav ve Hazırlığı21020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBesinlerle alınan makromoleküller hücrede yapı ve fonksiyon yönünden görev alırlar. Bu dersin amacı hücrenin sağlıklı yaşaması için gerekliliği kanıta dayalı biyokimyasal reaksiyonlarla ispatlanmış olan; biyolojik aminleri, enzimler ve enzimlerin etkin maddesi olan vitaminler ve mineralleri, hormonları, amonyak ve üre sentezini anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; II. Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı ,Karbohidrat metabolizması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Glukuronik Asit Yolu ,Enerji Üretimi I: Glikoliz ,Enerji Üretimi II: Sitrik Asit Döngüsü,Pentose phosphate pathway,Gluconeogenesis,Glukozun Metabolik Kontrolü,Spektrofotometri,Kan Glukoz Tayini,Lipitler ve Yağ Asitleri,III. Kurul Başlangıcı/ Yağ Asitlerinin Oksidasyonu ve Ketojenez,Yağ Asitlerinin Sentezi,Trigliseritler, Fosfolipitler, Sfingolipitler,Eikozanoitler,Lipoproteinler,Membran ve Taşınma,Kanda Lipit Ölçülmesi ,Oksidatif Fosforilasyon,Biyolojik Oksidanlar ve Antioksidanlar,Amino Asitler ve Taşınımı,Amino Asit Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması,Amino Asitleri Tanıtıcı Reaksiyonlar,Urea synthesis ,Biyolojik Aminler,IV. Kurul Başlangıcı/ Enzimler,Vitaminlerin Yapısı,Vitaminlerin Etki Mekanizması,İnorganik Moleküller I,İnorganik Moleküller II,Sinyal İletimi,V. Kurul Başlangıcı/ Hormonlar ve Yapısı,Hormon Etki Mekanizması,Proteinlerin Yapı ve Fonksiyonları,Proteinlerin Sınıflandırılması,Hemoglobin and Kollajen,Kanda Protein Analizi,Protein Elektroforezi,Nükleik Asitler,Tampon Sistemleri,Vücut Sıvıları,Su Metabolizması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.2.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini tanır.10, 16, 19, 9C, G
1.3.Amino asitler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.10, 16, 19, 9C, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini özetler.10, 16, 19, 9C, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.10, 16, 19, 9C, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini özetler.10, 16, 19, 9C, G
2.3.Üre sentezini ve fonksiyonlarını, üre sentezine dahil olan enzimlerin eksikliğinde ne tür hastalıkların ortaya çıktığını açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
1.1. Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir.10, 16, 17, 19, 9C, G
2. 1. Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilir ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilir10, 16, 17, 19, 9C, G
2.2. Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
2.4. .Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar.10, 16, 17, 19, 9C, G
2.5. Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolik bozuklukları açıklar.10, 16, 17, 19, 9C, G
3.1. Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilir.10, 16, 19, 9C, G
3.2. Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikoneojenez, sitrik asit döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar.10, 16, 19, 9C, G
3.2. Yağ asitlerinin oksidasyonu, ketojenez lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları tanımlar.10, 16, 19, 9C, G
3.3. Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını tartışır.10, 16, 19, 9C, G
3.4. Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzim ve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar.10, 16, 19, 9C, G
3.5. Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini kurar.10, 16, 19, 9C, G
4.1. Vücut homeostazisi ile ilişkili konuların önemini tanımlar. 10, 16, 19, 9C, G
4.2. Tampon sistemler ve kan pH'sı arasındaki ilişkiyi kurar.10, 16, 19, 9C, G
4.3. İdrarın fiziksel, kimyasal ve mikroskobik özelliklerini kavrar.10, 16, 19, 9C, G
4.4. İdrar ve böbrek fonksiyonları arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 16, 19, 9C, G
4.5. Suyun metabolizmadaki önemini kavrar.10, 16, 19, 9C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1II. Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
2Karbohidrat metabolizması Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
4Glukuronik Asit Yolu Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
5Enerji Üretimi I: Glikoliz Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
6Enerji Üretimi II: Sitrik Asit DöngüsüReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
7Pentose phosphate pathwayReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
8GluconeogenesisReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
9Glukozun Metabolik KontrolüReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
10SpektrofotometriReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
11Kan Glukoz TayiniReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
12Lipitler ve Yağ AsitleriReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
13III. Kurul Başlangıcı/ Yağ Asitlerinin Oksidasyonu ve KetojenezReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
14Yağ Asitlerinin SenteziReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
15Trigliseritler, Fosfolipitler, SfingolipitlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
16EikozanoitlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
17LipoproteinlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
18Membran ve TaşınmaReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
19Kanda Lipit Ölçülmesi Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
20Oksidatif FosforilasyonReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
21Biyolojik Oksidanlar ve AntioksidanlarReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
22Amino Asitler ve TaşınımıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
23Amino Asit Sentezi ve Amonyağın UzaklaştırılmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
24Amino Asitleri Tanıtıcı ReaksiyonlarReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
25Urea synthesis Referans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
26Biyolojik AminlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
27IV. Kurul Başlangıcı/ EnzimlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
28Vitaminlerin YapısıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
29Vitaminlerin Etki MekanizmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
30İnorganik Moleküller IReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
31İnorganik Moleküller IIReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
32Sinyal İletimiReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
33V. Kurul Başlangıcı/ Hormonlar ve YapısıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
34Hormon Etki MekanizmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
35Proteinlerin Yapı ve FonksiyonlarıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
36Proteinlerin SınıflandırılmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
37Hemoglobin and KollajenReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
38Kanda Protein AnaliziReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
39Protein ElektroforeziReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
40Nükleik AsitlerReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
41Tampon SistemleriReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
42Vücut SıvılarıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
43Su MetabolizmasıReferans 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Kaynak
1. Nesrin Emekli -Temel ve Uygulamalı Biyokimya 2. Figen Gürdöl- Biyokimya 3. Türkan Yiğitbaşı, Nesrin Emekli- Biyokimya laboratuvarı 4. Lippincott Illustrated Reviews Biochemistry 5. Harper's illustrated biochemistry 31st edition 6. Leninger Principles of Biochemistry, 7. Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods
.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14