Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEKİMLİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi68+4-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulun amacı tıp eğitimine başlayanlar için temel tıp bilimleri hakkındaki giriş bilgilerini öğretmek, tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, tıp etiğinin esaslarını öğretmek, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
2 ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
3 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji
4 ORGANİK KİMYA-Aqueous Solutions, Concentration Calculations, Solution Preparation Techniques, Introduction to Chemistry Laboratory
5 ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium
6 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
7 TÜRK DİLİ-I
8 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları
9 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi
10 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre
11 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü
12 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri
13 DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp
14 ORG.KİM.-Chemical Reactions and Stoichiometry
15 BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ
16 DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler
17 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri
18 BİL.FEL.&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki
19 TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİM-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi
20 TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİM-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi
21 TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme
22 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek
23 ORG.KİM.-Introduction to Organic Molecules
24 ORG.KİM.-Carbon Chemistry, Hybridization, Alkenes, Cyclo-alkenes Hybridization
25 LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri
26 TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez
27 MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA
28 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ
29 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar
31 BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi
32 ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions
33 ORG.KİM.-Stereochemistry
34 LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu
35 DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp
36 TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya
37 BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi
38 ORG.KİM.-Substitution Reactions
39 HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya
40 LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar
41 DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi
42 LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Histoloji ve embriyoloji bakış açısı ile klinik araştırmalara temel oluşturacak yapıları tanır, fonksiyonları bilir.
Tıp Felsefesi ve Tıp Tarihi Perspektifi ile hekimlik bilincini ve kimliğini öğrenir geliştirir. 14, 19, 4, 9D, E, F
Biyokimya ve Kliniğe esas teşkil edecek organik kimyanın temellerini kavrar.
Tıbbi biyoloji bakışı ile klinik çalışmalara temel oluşturacak hücreyi ilgili hastalıklar açısından inceler
İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar
Tıp etiğinin temel kavramlarını anlar, Etik sorunları öğrenir ve tartışır.
Sağlığa bütüncül yaklaşım için gereken tarihi, felsefi, kültürel, sosyal bakış açısı kazandırır ve iletişimi sağlar
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
2 ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
3 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji
4 ORGANİK KİMYA-Aqueous Solutions, Concentration Calculations, Solution Preparation Techniques, Introduction to Chemistry Laboratory
5 ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium
6 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
7 TÜRK DİLİ-I
8 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları
9 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi
10 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre
11 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü
12 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri
13 DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp
14 ORG.KİM.-Chemical Reactions and Stoichiometry
15 BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ
16 DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler
17 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri
18 BİL.FEL.&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki
19 TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİM-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi
20 TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİM-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi
21 TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme
22 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek
23 ORG.KİM.-Introduction to Organic Molecules
24 ORG.KİM.-Carbon Chemistry, Hybridization, Alkenes, Cyclo-alkenes Hybridization
25 LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri
26 TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez
27 MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA
28 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ
29 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar
31 BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi
32 ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions
33 ORG.KİM.-Stereochemistry
34 LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu
35 DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp
36 TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya
37 BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi
38 ORG.KİM.-Substitution Reactions
39 HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya
40 LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar
41 DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi
42 LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması
Kaynak
Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 2. Moleküler Hücre Biyolojisi, Prof. Dr. Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi , Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 1. Singer and Erickson (eds.). A Companion to Medical Anthropology. Wiley-Blackwell, 2011 2. Winkelman. Culture and Health: Applying Medical Anthropology. Jossey-Bass, 2009. 3. Cant and Sharma. A new medical pluralism? Alternative medicine, doctors, patients and the state. Routledge, 1999. . Osman Hayran. Sağlık Yönetimi Yazıları, 2. Baskı, SAGEYA Yayınları, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEKİMLİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi68+4-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulun amacı tıp eğitimine başlayanlar için temel tıp bilimleri hakkındaki giriş bilgilerini öğretmek, tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, tıp etiğinin esaslarını öğretmek, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
2 ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
3 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji
4 ORGANİK KİMYA-Aqueous Solutions, Concentration Calculations, Solution Preparation Techniques, Introduction to Chemistry Laboratory
5 ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium
6 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
7 TÜRK DİLİ-I
8 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları
9 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi
10 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre
11 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü
12 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri
13 DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp
14 ORG.KİM.-Chemical Reactions and Stoichiometry
15 BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ
16 DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler
17 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri
18 BİL.FEL.&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki
19 TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİM-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi
20 TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİM-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi
21 TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme
22 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek
23 ORG.KİM.-Introduction to Organic Molecules
24 ORG.KİM.-Carbon Chemistry, Hybridization, Alkenes, Cyclo-alkenes Hybridization
25 LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri
26 TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez
27 MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA
28 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ
29 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar
31 BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi
32 ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions
33 ORG.KİM.-Stereochemistry
34 LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu
35 DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp
36 TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya
37 BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi
38 ORG.KİM.-Substitution Reactions
39 HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya
40 LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar
41 DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi
42 LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Histoloji ve embriyoloji bakış açısı ile klinik araştırmalara temel oluşturacak yapıları tanır, fonksiyonları bilir.
Tıp Felsefesi ve Tıp Tarihi Perspektifi ile hekimlik bilincini ve kimliğini öğrenir geliştirir. 14, 19, 4, 9D, E, F
Biyokimya ve Kliniğe esas teşkil edecek organik kimyanın temellerini kavrar.
Tıbbi biyoloji bakışı ile klinik çalışmalara temel oluşturacak hücreyi ilgili hastalıklar açısından inceler
İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar
Tıp etiğinin temel kavramlarını anlar, Etik sorunları öğrenir ve tartışır.
Sağlığa bütüncül yaklaşım için gereken tarihi, felsefi, kültürel, sosyal bakış açısı kazandırır ve iletişimi sağlar
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
2 ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
3 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji
4 ORGANİK KİMYA-Aqueous Solutions, Concentration Calculations, Solution Preparation Techniques, Introduction to Chemistry Laboratory
5 ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium
6 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
7 TÜRK DİLİ-I
8 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları
9 BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi
10 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre
11 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü
12 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri
13 DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp
14 ORG.KİM.-Chemical Reactions and Stoichiometry
15 BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ
16 DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler
17 TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri
18 BİL.FEL.&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki
19 TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİM-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi
20 TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİM-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi
21 TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme
22 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek
23 ORG.KİM.-Introduction to Organic Molecules
24 ORG.KİM.-Carbon Chemistry, Hybridization, Alkenes, Cyclo-alkenes Hybridization
25 LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri
26 TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez
27 MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA
28 TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ
29 TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar
31 BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi
32 ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions
33 ORG.KİM.-Stereochemistry
34 LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu
35 DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp
36 TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya
37 BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi
38 ORG.KİM.-Substitution Reactions
39 HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya
40 LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar
41 DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi
42 LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması
Kaynak
Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 2. Moleküler Hücre Biyolojisi, Prof. Dr. Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi , Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 1. Singer and Erickson (eds.). A Companion to Medical Anthropology. Wiley-Blackwell, 2011 2. Winkelman. Culture and Health: Applying Medical Anthropology. Jossey-Bass, 2009. 3. Cant and Sharma. A new medical pluralism? Alternative medicine, doctors, patients and the state. Routledge, 1999. . Osman Hayran. Sağlık Yönetimi Yazıları, 2. Baskı, SAGEYA Yayınları, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14