Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK | - | Senelik | 66+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Doç.Dr. Akif AYAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, diş hekimliği alanında klinik ve bilimsel çalışmalara temel oluşturacak hücresel, moleküler ve fonksiyonel boyutta tıbbi biyoloji ve genetiğe ait kavramları değerlendirmek, homeostazi ve çeşitli patolojilerde ile hücre içi moleküler mekanizmalar arasında bağ kurmak, ve diş hekimliği eğitimi için öğrenci yeterlilik ve öğrenim hedeflerine yönelik biyoloji ve genetik bilgileri yorumlar düzeyde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hayatın Temelleri: Hücre ,Hücre Biyolojisinde Temel Kimyasal Kavramlar ve Biyosentez ,Proteinlerin Temel Yapı ve İşlevleri ,Hücrenin Genetik Materyali: DNA, Kromozomlar ve Genom ,DNA Replikasyonu ve Tamiri ,RNA yapısı and Transkripsiyon ,Genetik Kod and Translasyon ,Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-I ,Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-II ,Epigenetik ve Epigenom ,Moleküler Teknikler ve Klinikte Uygulamaları ,Hücresel Membranların Yapısı, İşlevi ve Küçük Moleküllerin Hücre Zarında Taşınması ,Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-I ,Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-II ,Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-III ,Hücre İçi Proteinlerin Taşınımı ve Organeller Arası Veziküler Trafik ,Endositoz, Ekzositoz ve Membran Taşınımı ,Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –I ,Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –II ,Hücre İskeleti ve Motor Proteinler ,Hücreler Arası Bağlantılar, Hücre Tutunması ve Hücre Dışı Matris ,Hücre Döngüsü,Hücre Yaşlanması ve Ölümü ,Gelişim Biyolojisi ve Organ Rejenerasyonu ,Kök Hücrenin Temelleri ve Klinik Uygulamaları,Kanser Biyolojisi ve Kanserin Moleküler Temelleri ,Kansere Yönelik Güncel Tedavi Yaklaşımları ,Tıbbi Genetikte Temel Kavramlar ,Mendeltipi, Mendel Tipi Olmayan ve Popülasyon Genetiği ,Otosomal Genetik Hastalıkların Kalıtım Prensipleri ,Genetic Diseases Related to Sex Chromosomes ,Gonozomal Ve Otosomal Kromozom Bozuklukları ,Prenatal Testler ve Genetik Danışmanlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsana ait hücre düzeyinde yapısal ve işlevsel normal ile patolojik durumları temel mekanizmalarıyla tanımlar. | 10, 14, 9 | C |
Hücresel, moleküler ve genetik düzeyde hastalıkları sınıflandırır. | 10, 14, 9 | C |
Diş hekimliği uygulamalarında tıbbi biyoloji bilgilerini ileri düzeyde açıklar. | 10, 14, 9 | C |
Molekülden hücreye, hücreden doku ve organlara temel biyolojik mekanizmaları açıklar. | 10, 14, 9 | C |
Toplumda sık karşılaşılan genetik sorunları tanımlar. | 10, 14, 9 | C |
Tıbbi biyolojik bilimlerde edindiği homeostaz ve hastalıkla ilişkili bilgileri diş hekimliği alanı ile ilişkilendirir ve yorumlar. | 10, 14, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hayatın Temelleri: Hücre | |
2 | Hücre Biyolojisinde Temel Kimyasal Kavramlar ve Biyosentez | |
3 | Proteinlerin Temel Yapı ve İşlevleri | |
4 | Hücrenin Genetik Materyali: DNA, Kromozomlar ve Genom | |
5 | DNA Replikasyonu ve Tamiri | |
6 | RNA yapısı and Transkripsiyon | |
7 | Genetik Kod and Translasyon | |
8 | Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-I | |
9 | Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-II | |
10 | Epigenetik ve Epigenom | |
11 | Moleküler Teknikler ve Klinikte Uygulamaları | |
12 | Hücresel Membranların Yapısı, İşlevi ve Küçük Moleküllerin Hücre Zarında Taşınması | |
13 | Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-I | |
14 | Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-II | |
15 | Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-III | |
16 | Hücre İçi Proteinlerin Taşınımı ve Organeller Arası Veziküler Trafik | |
17 | Endositoz, Ekzositoz ve Membran Taşınımı | |
18 | Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –I | |
19 | Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –II | |
20 | Hücre İskeleti ve Motor Proteinler | |
21 | Hücreler Arası Bağlantılar, Hücre Tutunması ve Hücre Dışı Matris | |
22 | Hücre Döngüsü | |
23 | Hücre Yaşlanması ve Ölümü | |
24 | Gelişim Biyolojisi ve Organ Rejenerasyonu | |
25 | Kök Hücrenin Temelleri ve Klinik Uygulamaları | |
26 | Kanser Biyolojisi ve Kanserin Moleküler Temelleri | |
27 | Kansere Yönelik Güncel Tedavi Yaklaşımları | |
28 | Tıbbi Genetikte Temel Kavramlar | |
29 | Mendeltipi, Mendel Tipi Olmayan ve Popülasyon Genetiği | |
30 | Otosomal Genetik Hastalıkların Kalıtım Prensipleri | |
31 | Genetic Diseases Related to Sex Chromosomes | |
32 | Gonozomal Ve Otosomal Kromozom Bozuklukları | |
33 | Prenatal Testler ve Genetik Danışmanlık |
Kaynak |
Ders kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Essential Cell Biology, Fifth Edition, Alberts et al, Garland Science Publishing, 2019 2. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Alberts et al, Garland Science Publishing, 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 33 | 2 | 66 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK | - | Senelik | 66+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Doç.Dr. Akif AYAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, diş hekimliği alanında klinik ve bilimsel çalışmalara temel oluşturacak hücresel, moleküler ve fonksiyonel boyutta tıbbi biyoloji ve genetiğe ait kavramları değerlendirmek, homeostazi ve çeşitli patolojilerde ile hücre içi moleküler mekanizmalar arasında bağ kurmak, ve diş hekimliği eğitimi için öğrenci yeterlilik ve öğrenim hedeflerine yönelik biyoloji ve genetik bilgileri yorumlar düzeyde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hayatın Temelleri: Hücre ,Hücre Biyolojisinde Temel Kimyasal Kavramlar ve Biyosentez ,Proteinlerin Temel Yapı ve İşlevleri ,Hücrenin Genetik Materyali: DNA, Kromozomlar ve Genom ,DNA Replikasyonu ve Tamiri ,RNA yapısı and Transkripsiyon ,Genetik Kod and Translasyon ,Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-I ,Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-II ,Epigenetik ve Epigenom ,Moleküler Teknikler ve Klinikte Uygulamaları ,Hücresel Membranların Yapısı, İşlevi ve Küçük Moleküllerin Hücre Zarında Taşınması ,Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-I ,Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-II ,Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-III ,Hücre İçi Proteinlerin Taşınımı ve Organeller Arası Veziküler Trafik ,Endositoz, Ekzositoz ve Membran Taşınımı ,Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –I ,Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –II ,Hücre İskeleti ve Motor Proteinler ,Hücreler Arası Bağlantılar, Hücre Tutunması ve Hücre Dışı Matris ,Hücre Döngüsü,Hücre Yaşlanması ve Ölümü ,Gelişim Biyolojisi ve Organ Rejenerasyonu ,Kök Hücrenin Temelleri ve Klinik Uygulamaları,Kanser Biyolojisi ve Kanserin Moleküler Temelleri ,Kansere Yönelik Güncel Tedavi Yaklaşımları ,Tıbbi Genetikte Temel Kavramlar ,Mendeltipi, Mendel Tipi Olmayan ve Popülasyon Genetiği ,Otosomal Genetik Hastalıkların Kalıtım Prensipleri ,Genetic Diseases Related to Sex Chromosomes ,Gonozomal Ve Otosomal Kromozom Bozuklukları ,Prenatal Testler ve Genetik Danışmanlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsana ait hücre düzeyinde yapısal ve işlevsel normal ile patolojik durumları temel mekanizmalarıyla tanımlar. | 10, 14, 9 | C |
Hücresel, moleküler ve genetik düzeyde hastalıkları sınıflandırır. | 10, 14, 9 | C |
Diş hekimliği uygulamalarında tıbbi biyoloji bilgilerini ileri düzeyde açıklar. | 10, 14, 9 | C |
Molekülden hücreye, hücreden doku ve organlara temel biyolojik mekanizmaları açıklar. | 10, 14, 9 | C |
Toplumda sık karşılaşılan genetik sorunları tanımlar. | 10, 14, 9 | C |
Tıbbi biyolojik bilimlerde edindiği homeostaz ve hastalıkla ilişkili bilgileri diş hekimliği alanı ile ilişkilendirir ve yorumlar. | 10, 14, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hayatın Temelleri: Hücre | |
2 | Hücre Biyolojisinde Temel Kimyasal Kavramlar ve Biyosentez | |
3 | Proteinlerin Temel Yapı ve İşlevleri | |
4 | Hücrenin Genetik Materyali: DNA, Kromozomlar ve Genom | |
5 | DNA Replikasyonu ve Tamiri | |
6 | RNA yapısı and Transkripsiyon | |
7 | Genetik Kod and Translasyon | |
8 | Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-I | |
9 | Gen Anlatımının Kontröl Mekanizmaları ve HüCresel Genetik Anahtarlar-II | |
10 | Epigenetik ve Epigenom | |
11 | Moleküler Teknikler ve Klinikte Uygulamaları | |
12 | Hücresel Membranların Yapısı, İşlevi ve Küçük Moleküllerin Hücre Zarında Taşınması | |
13 | Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-I | |
14 | Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-II | |
15 | Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller-III | |
16 | Hücre İçi Proteinlerin Taşınımı ve Organeller Arası Veziküler Trafik | |
17 | Endositoz, Ekzositoz ve Membran Taşınımı | |
18 | Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –I | |
19 | Hücresel İletişim ve Sinyal Yolakları –II | |
20 | Hücre İskeleti ve Motor Proteinler | |
21 | Hücreler Arası Bağlantılar, Hücre Tutunması ve Hücre Dışı Matris | |
22 | Hücre Döngüsü | |
23 | Hücre Yaşlanması ve Ölümü | |
24 | Gelişim Biyolojisi ve Organ Rejenerasyonu | |
25 | Kök Hücrenin Temelleri ve Klinik Uygulamaları | |
26 | Kanser Biyolojisi ve Kanserin Moleküler Temelleri | |
27 | Kansere Yönelik Güncel Tedavi Yaklaşımları | |
28 | Tıbbi Genetikte Temel Kavramlar | |
29 | Mendeltipi, Mendel Tipi Olmayan ve Popülasyon Genetiği | |
30 | Otosomal Genetik Hastalıkların Kalıtım Prensipleri | |
31 | Genetic Diseases Related to Sex Chromosomes | |
32 | Gonozomal Ve Otosomal Kromozom Bozuklukları | |
33 | Prenatal Testler ve Genetik Danışmanlık |
Kaynak |
Ders kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Essential Cell Biology, Fifth Edition, Alberts et al, Garland Science Publishing, 2019 2. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Alberts et al, Garland Science Publishing, 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |