Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tibbi Meslek İngilizce’nin temel yapi ve kelimelerini öğretip, ogrencilerin mesleki ve akademik arastirnlararini yapmakta destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DİŞ,DİŞ ve DİŞ ÇIKARMA,YİRMİ YAŞ DİŞLERİ,KANAL TEDAVİSİ,DİŞ OYUKLARI ve DİŞ ÇÜRÜĞÜ,TÜKÜRÜK ve YAPAY TÜKÜRÜK,DİŞ PLAĞI - DİŞ ETİ ÇEKİLMESİ: NEDENLERİ ve TEDAVİ SEÇENEKLERİ,PERİODONTOLOJİ ve DİŞETİ HASTALIĞI,PROTEZLER ve YARIM PROTEZLER,DİŞ DOLGUSU SEÇENEKLERİ,KÖPRÜLER - YAPIŞTIRMA - DİŞ KORUYUCULARI,DİŞ APSESİ,AĞIZ/NEFES KOKUSU,DİŞ ÇEKİMİ,TEKRAR,DİŞ GICIRDATMA,ÇATLAK DİŞLER – DİŞETİ İLTİHABI– DİŞETİ HASTALIĞI,KAPLAMALAR– DİŞETİ KAPLAMALARI,GECE AĞIZ KORUYUCULARI - DOLGULAR ( INLAYS, ONLAYS, OVERLAYS, PINLAYS) ,ORTODONTİ (DİŞ DÜZELTİMİ),GARGARA– DİŞ İPİ İLE TEMİZLEME – SU İLE TEMİZLEME – HAVA İLE TEMİZLEME,PAMUKÇUK ve UÇUK – SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI,BAŞAĞRISI– DİŞ KUSURLARI,YÜZEYSEL DİŞ TEMİZLİĞİ ve DİŞ BEYAZLATMA,SÜT DİŞLERİ – TETRACYCLINE DİŞ LEKESİ,ÇOCUKLARDA DİŞ GICIRDATMA,GEVŞEK/OYNAK DİŞ – ZONKLAYAN DİŞ AĞRISI – PASLI DİŞLER,DİŞ AĞRISI – DİŞ OYUĞU AĞRISI,DİŞETİ İRİN TORBALARI – DİŞETİ ENFEKSİYONU – DİŞ ÜZERİNDEKİ KAHVERENGİ LEKELER,TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapilarini kavrayacak ve daha rahat kulanabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlikla ifade edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem gunluk hem akademik Ingilizce kulandiginda, katildigi diyaloglara ve yazdigi metinlere istedigi rengi rahatlikla verebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tibbi akademik metinleri ve konusmalari, uzunlugu ve zorlugu farketmeksizin anlayabiliyabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek. | 16, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karsi cikmak icin kullanır. | 16, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DİŞ | |
2 | DİŞ ve DİŞ ÇIKARMA | |
3 | YİRMİ YAŞ DİŞLERİ | |
4 | KANAL TEDAVİSİ | |
5 | DİŞ OYUKLARI ve DİŞ ÇÜRÜĞÜ | |
6 | TÜKÜRÜK ve YAPAY TÜKÜRÜK | |
7 | DİŞ PLAĞI - DİŞ ETİ ÇEKİLMESİ: NEDENLERİ ve TEDAVİ SEÇENEKLERİ | |
8 | PERİODONTOLOJİ ve DİŞETİ HASTALIĞI | |
9 | PROTEZLER ve YARIM PROTEZLER | |
10 | DİŞ DOLGUSU SEÇENEKLERİ | |
11 | KÖPRÜLER - YAPIŞTIRMA - DİŞ KORUYUCULARI | |
12 | DİŞ APSESİ | |
13 | AĞIZ/NEFES KOKUSU | |
14 | DİŞ ÇEKİMİ | |
15 | TEKRAR | |
16 | DİŞ GICIRDATMA | |
17 | ÇATLAK DİŞLER – DİŞETİ İLTİHABI– DİŞETİ HASTALIĞI | |
18 | KAPLAMALAR– DİŞETİ KAPLAMALARI | |
19 | GECE AĞIZ KORUYUCULARI - DOLGULAR ( INLAYS, ONLAYS, OVERLAYS, PINLAYS) | |
20 | ORTODONTİ (DİŞ DÜZELTİMİ) | |
21 | GARGARA– DİŞ İPİ İLE TEMİZLEME – SU İLE TEMİZLEME – HAVA İLE TEMİZLEME | |
22 | PAMUKÇUK ve UÇUK – SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI | |
23 | BAŞAĞRISI– DİŞ KUSURLARI | |
24 | YÜZEYSEL DİŞ TEMİZLİĞİ ve DİŞ BEYAZLATMA | |
25 | SÜT DİŞLERİ – TETRACYCLINE DİŞ LEKESİ | |
26 | ÇOCUKLARDA DİŞ GICIRDATMA | |
27 | GEVŞEK/OYNAK DİŞ – ZONKLAYAN DİŞ AĞRISI – PASLI DİŞLER | |
28 | DİŞ AĞRISI – DİŞ OYUĞU AĞRISI | |
29 | DİŞETİ İRİN TORBALARI – DİŞETİ ENFEKSİYONU – DİŞ ÜZERİNDEKİ KAHVERENGİ LEKELER | |
30 | TEKRAR |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve internet kaynakları |
Webmd, Health online, ADA (America Dental Association) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 28 | 2 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 2 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tibbi Meslek İngilizce’nin temel yapi ve kelimelerini öğretip, ogrencilerin mesleki ve akademik arastirnlararini yapmakta destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DİŞ,DİŞ ve DİŞ ÇIKARMA,YİRMİ YAŞ DİŞLERİ,KANAL TEDAVİSİ,DİŞ OYUKLARI ve DİŞ ÇÜRÜĞÜ,TÜKÜRÜK ve YAPAY TÜKÜRÜK,DİŞ PLAĞI - DİŞ ETİ ÇEKİLMESİ: NEDENLERİ ve TEDAVİ SEÇENEKLERİ,PERİODONTOLOJİ ve DİŞETİ HASTALIĞI,PROTEZLER ve YARIM PROTEZLER,DİŞ DOLGUSU SEÇENEKLERİ,KÖPRÜLER - YAPIŞTIRMA - DİŞ KORUYUCULARI,DİŞ APSESİ,AĞIZ/NEFES KOKUSU,DİŞ ÇEKİMİ,TEKRAR,DİŞ GICIRDATMA,ÇATLAK DİŞLER – DİŞETİ İLTİHABI– DİŞETİ HASTALIĞI,KAPLAMALAR– DİŞETİ KAPLAMALARI,GECE AĞIZ KORUYUCULARI - DOLGULAR ( INLAYS, ONLAYS, OVERLAYS, PINLAYS) ,ORTODONTİ (DİŞ DÜZELTİMİ),GARGARA– DİŞ İPİ İLE TEMİZLEME – SU İLE TEMİZLEME – HAVA İLE TEMİZLEME,PAMUKÇUK ve UÇUK – SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI,BAŞAĞRISI– DİŞ KUSURLARI,YÜZEYSEL DİŞ TEMİZLİĞİ ve DİŞ BEYAZLATMA,SÜT DİŞLERİ – TETRACYCLINE DİŞ LEKESİ,ÇOCUKLARDA DİŞ GICIRDATMA,GEVŞEK/OYNAK DİŞ – ZONKLAYAN DİŞ AĞRISI – PASLI DİŞLER,DİŞ AĞRISI – DİŞ OYUĞU AĞRISI,DİŞETİ İRİN TORBALARI – DİŞETİ ENFEKSİYONU – DİŞ ÜZERİNDEKİ KAHVERENGİ LEKELER,TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapilarini kavrayacak ve daha rahat kulanabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlikla ifade edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem gunluk hem akademik Ingilizce kulandiginda, katildigi diyaloglara ve yazdigi metinlere istedigi rengi rahatlikla verebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tibbi akademik metinleri ve konusmalari, uzunlugu ve zorlugu farketmeksizin anlayabiliyabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek. | 16, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karsi cikmak icin kullanır. | 16, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DİŞ | |
2 | DİŞ ve DİŞ ÇIKARMA | |
3 | YİRMİ YAŞ DİŞLERİ | |
4 | KANAL TEDAVİSİ | |
5 | DİŞ OYUKLARI ve DİŞ ÇÜRÜĞÜ | |
6 | TÜKÜRÜK ve YAPAY TÜKÜRÜK | |
7 | DİŞ PLAĞI - DİŞ ETİ ÇEKİLMESİ: NEDENLERİ ve TEDAVİ SEÇENEKLERİ | |
8 | PERİODONTOLOJİ ve DİŞETİ HASTALIĞI | |
9 | PROTEZLER ve YARIM PROTEZLER | |
10 | DİŞ DOLGUSU SEÇENEKLERİ | |
11 | KÖPRÜLER - YAPIŞTIRMA - DİŞ KORUYUCULARI | |
12 | DİŞ APSESİ | |
13 | AĞIZ/NEFES KOKUSU | |
14 | DİŞ ÇEKİMİ | |
15 | TEKRAR | |
16 | DİŞ GICIRDATMA | |
17 | ÇATLAK DİŞLER – DİŞETİ İLTİHABI– DİŞETİ HASTALIĞI | |
18 | KAPLAMALAR– DİŞETİ KAPLAMALARI | |
19 | GECE AĞIZ KORUYUCULARI - DOLGULAR ( INLAYS, ONLAYS, OVERLAYS, PINLAYS) | |
20 | ORTODONTİ (DİŞ DÜZELTİMİ) | |
21 | GARGARA– DİŞ İPİ İLE TEMİZLEME – SU İLE TEMİZLEME – HAVA İLE TEMİZLEME | |
22 | PAMUKÇUK ve UÇUK – SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI | |
23 | BAŞAĞRISI– DİŞ KUSURLARI | |
24 | YÜZEYSEL DİŞ TEMİZLİĞİ ve DİŞ BEYAZLATMA | |
25 | SÜT DİŞLERİ – TETRACYCLINE DİŞ LEKESİ | |
26 | ÇOCUKLARDA DİŞ GICIRDATMA | |
27 | GEVŞEK/OYNAK DİŞ – ZONKLAYAN DİŞ AĞRISI – PASLI DİŞLER | |
28 | DİŞ AĞRISI – DİŞ OYUĞU AĞRISI | |
29 | DİŞETİ İRİN TORBALARI – DİŞETİ ENFEKSİYONU – DİŞ ÜZERİNDEKİ KAHVERENGİ LEKELER | |
30 | TEKRAR |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve internet kaynakları |
Webmd, Health online, ADA (America Dental Association) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |