Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUYUCU HEKİMLİK-Güz Dönemi16+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Duygu İLHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Duygu İLHAN
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Gülçin BERMEK
Dersin AmacıSağlığı tanımlamak, sağlığın bileşenlerini açıklamak,sağlığın korunmasında etkili olan faktörleri belirleyecek yöntemleri öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın Tanımı /Sağlık Dengesi/Yaşam Kalitesi,Sağlığı Oluşturan Taraflar/ Ottowa Bildirgesi,DSÖ 21. Yüzyıl 21 Hedef/ Yaşama Sağlıklı Başlangıçlar Gençlerin Sağlığının Korunması,Sağlığın Bileşenleri / Çok Sektörlü Sağlık Sorumluluğu,Sağlığı Koruma Alanları,Sağlıklı Yaşam Biçimi Ölçeği/ Öğrencilere Yönelik Uygulama Ölçek Sonucunun Değerlendirilmesi/ Küreselleşmenin Sağlık Üzerine Etkisi,Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları, yöntemleri,Epidemiyolojik araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi,Çevre ve sağlık ilişkisi,Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlığın Tanımı/Sağlık Dengesi/Yaşam Kalitesi Sağlığı Oluşturan Taraflar/Ottowa Bildirgesi DSÖ 21. Yüzyıl 21 Hedef /Yaşama Sağlıklı Başlangıçlar/Gençlerin Sağlığının Korunması Sağlığın Bileşenleri/Çok Sektörlü Sağlık Sorumluluğu Sağlığı Koruma Alanları Sağlıklı Yaşam Biçimi Ölçeği/Öğrencilere Yönelik Uygulama Ölçek Sonucunun Değerlendirilmesi/Küreselleşmenin Sağlık Üzerine Etkisi Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları, yöntemleri Epidemiyolojik araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi Çevre ve sağlık ilişkisi Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar 10, 16, 2, 5, 9F
Sağlığa bütüncül yaklaşım’ tutumu geliştirir Sağlığın oluşturulmasında bireyin dışındaki tarafları tanımlar Koruma- geliştirme program ve hedefleri bilir Sağlığı oluşturan taraflarla kendi alanının etkileşimini tanımlar Sağlığın sosyoekonomik boyutunu bilir Sağlığına ilişkin kendi yaşam biçimi hakkında bilgisi vardır ve bunu koruma geliştirme yönünde sorumluluk alabilir • Epidemiyoloji disiplininin tanımı, kullanım alanlarını, sağlık hizmetleri açısından önemini bilir Epidemiyolojik çalışma yöntemlerini bilir ve yöntemleri birbirleriyle karşılaştırabilir. Epidemiyolojik araştırmalarını değerlendirir Epidemiyolojide neden-sonuç ilişkisini araştıran çalışma sonuçlarını yorumlar Ulusal ve uluslararası düzeyde epidemiyolojik araştırma sonuçlarını analiz edebilir Uluslararası kayıt formlarını bilir Sağlığın geliştirilmesinde çevrenin, çevre kirliliğinin ve küresel değişimlerin rolünü bilir Çevre kirliliğine ilişkin sonuçları değerlendirebilir Çevreden sağlığa gelebilecek zararların en aza indirilmesinde sorumluluk duyar ve bunu amaçlayan bireysel ve toplumsal hareketlerde doğrudan yer alır
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın Tanımı /Sağlık Dengesi/Yaşam Kalitesi
2Sağlığı Oluşturan Taraflar/ Ottowa Bildirgesi
3DSÖ 21. Yüzyıl 21 Hedef/ Yaşama Sağlıklı Başlangıçlar Gençlerin Sağlığının Korunması
4Sağlığın Bileşenleri / Çok Sektörlü Sağlık Sorumluluğu
5Sağlığı Koruma Alanları
6Sağlıklı Yaşam Biçimi Ölçeği/ Öğrencilere Yönelik Uygulama Ölçek Sonucunun Değerlendirilmesi/ Küreselleşmenin Sağlık Üzerine Etkisi
7Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları, yöntemleri
8Epidemiyolojik araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi
9Çevre ve sağlık ilişkisi
10Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar
Kaynak
-Beaglehole R., Bonita R., Kjellström, Temel Epidemiyoloji,Dünya Sağlık Örgütü Cenevre 1993, Nobel-Güneş Tıp Kitapevi 1997, ISBN 975-95174-3-4 -Gordis L., Epidemiology, 4.Ed.,Saunders,2009,ISBN 978-1-4160-4002-6
Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16116
Rehberli Problem Çözme010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)21
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(21/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUYUCU HEKİMLİK-Güz Dönemi16+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Duygu İLHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Duygu İLHAN
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Gülçin BERMEK
Dersin AmacıSağlığı tanımlamak, sağlığın bileşenlerini açıklamak,sağlığın korunmasında etkili olan faktörleri belirleyecek yöntemleri öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın Tanımı /Sağlık Dengesi/Yaşam Kalitesi,Sağlığı Oluşturan Taraflar/ Ottowa Bildirgesi,DSÖ 21. Yüzyıl 21 Hedef/ Yaşama Sağlıklı Başlangıçlar Gençlerin Sağlığının Korunması,Sağlığın Bileşenleri / Çok Sektörlü Sağlık Sorumluluğu,Sağlığı Koruma Alanları,Sağlıklı Yaşam Biçimi Ölçeği/ Öğrencilere Yönelik Uygulama Ölçek Sonucunun Değerlendirilmesi/ Küreselleşmenin Sağlık Üzerine Etkisi,Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları, yöntemleri,Epidemiyolojik araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi,Çevre ve sağlık ilişkisi,Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlığın Tanımı/Sağlık Dengesi/Yaşam Kalitesi Sağlığı Oluşturan Taraflar/Ottowa Bildirgesi DSÖ 21. Yüzyıl 21 Hedef /Yaşama Sağlıklı Başlangıçlar/Gençlerin Sağlığının Korunması Sağlığın Bileşenleri/Çok Sektörlü Sağlık Sorumluluğu Sağlığı Koruma Alanları Sağlıklı Yaşam Biçimi Ölçeği/Öğrencilere Yönelik Uygulama Ölçek Sonucunun Değerlendirilmesi/Küreselleşmenin Sağlık Üzerine Etkisi Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları, yöntemleri Epidemiyolojik araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi Çevre ve sağlık ilişkisi Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar 10, 16, 2, 5, 9F
Sağlığa bütüncül yaklaşım’ tutumu geliştirir Sağlığın oluşturulmasında bireyin dışındaki tarafları tanımlar Koruma- geliştirme program ve hedefleri bilir Sağlığı oluşturan taraflarla kendi alanının etkileşimini tanımlar Sağlığın sosyoekonomik boyutunu bilir Sağlığına ilişkin kendi yaşam biçimi hakkında bilgisi vardır ve bunu koruma geliştirme yönünde sorumluluk alabilir • Epidemiyoloji disiplininin tanımı, kullanım alanlarını, sağlık hizmetleri açısından önemini bilir Epidemiyolojik çalışma yöntemlerini bilir ve yöntemleri birbirleriyle karşılaştırabilir. Epidemiyolojik araştırmalarını değerlendirir Epidemiyolojide neden-sonuç ilişkisini araştıran çalışma sonuçlarını yorumlar Ulusal ve uluslararası düzeyde epidemiyolojik araştırma sonuçlarını analiz edebilir Uluslararası kayıt formlarını bilir Sağlığın geliştirilmesinde çevrenin, çevre kirliliğinin ve küresel değişimlerin rolünü bilir Çevre kirliliğine ilişkin sonuçları değerlendirebilir Çevreden sağlığa gelebilecek zararların en aza indirilmesinde sorumluluk duyar ve bunu amaçlayan bireysel ve toplumsal hareketlerde doğrudan yer alır
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın Tanımı /Sağlık Dengesi/Yaşam Kalitesi
2Sağlığı Oluşturan Taraflar/ Ottowa Bildirgesi
3DSÖ 21. Yüzyıl 21 Hedef/ Yaşama Sağlıklı Başlangıçlar Gençlerin Sağlığının Korunması
4Sağlığın Bileşenleri / Çok Sektörlü Sağlık Sorumluluğu
5Sağlığı Koruma Alanları
6Sağlıklı Yaşam Biçimi Ölçeği/ Öğrencilere Yönelik Uygulama Ölçek Sonucunun Değerlendirilmesi/ Küreselleşmenin Sağlık Üzerine Etkisi
7Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları, yöntemleri
8Epidemiyolojik araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi
9Çevre ve sağlık ilişkisi
10Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar
Kaynak
-Beaglehole R., Bonita R., Kjellström, Temel Epidemiyoloji,Dünya Sağlık Örgütü Cenevre 1993, Nobel-Güneş Tıp Kitapevi 1997, ISBN 975-95174-3-4 -Gordis L., Epidemiology, 4.Ed.,Saunders,2009,ISBN 978-1-4160-4002-6
Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14