Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları
hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET)
ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçler,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2)
,Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği
,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye
,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri
,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar )
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin gelişimini açıklar.10, 16, 9A
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini izah eder.10, 16, 9A
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini inceler.10, 16, 9A
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olayları inceler.10, 16, 9A
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiğini inceler.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları
hakkında bilgilendirme
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 1.
2AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumuEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 2.
3Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET)
ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 3.
4AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 4.
5AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2)
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 5.
6Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 6.
7Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylarEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 7.
8Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylarEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 8.
9Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 9.
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları MahkemesiEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 10.
11AB ilerleme raporlarında Türkiye
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 11.
12Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 12.
13BREXİT ve Göç MeselesiEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 13.
14Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar )
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 14.
Kaynak
Ertan Efegil & Mehmet Seyfettin Erol. Türkiye AB İlişkileri, Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı. Orion Kitabevi. 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16060
Genel Sınav ve Hazırlığı1100100
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları
hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET)
ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçler,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2)
,Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği
,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye
,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri
,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar )
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin gelişimini açıklar.10, 16, 9A
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini izah eder.10, 16, 9A
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini inceler.10, 16, 9A
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olayları inceler.10, 16, 9A
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiğini inceler.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları
hakkında bilgilendirme
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 1.
2AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumuEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 2.
3Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET)
ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 3.
4AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 4.
5AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2)
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 5.
6Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 6.
7Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylarEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 7.
8Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylarEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 8.
9Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 9.
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları MahkemesiEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 10.
11AB ilerleme raporlarında Türkiye
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 11.
12Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 12.
13BREXİT ve Göç MeselesiEfegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 13.
14Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar )
Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 14.
Kaynak
Ertan Efegil & Mehmet Seyfettin Erol. Türkiye AB İlişkileri, Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı. Orion Kitabevi. 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:47