Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞME VE GÖÇ HAREKETLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüzün küreselleşme bağlamında en önemli sorunlarından olan göç konusunda öğrencileri alana ilişkin bilgilendirme, analiz edebilme düzeyini yükseltme ve sorun konusunda öneri geliştirme çabasına yöneltme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göçün kavramsal ve kuramsal çerçevesi: göç nedir, göç tipleri, göç nedenleri,Küreselleşme kavramsal ve kuramsal çerçevesi,Tarih boyunca büyük göç hareketleri,Küresel göç hareketleri,Uluslararası Örgütler ve Göç,Hibrit Savaş ve Göç,İslamofobi ve Göç,AB Göç Politikaları,Türkiye’ye göç hareketleri,Diyaspora ve Göç (Filistin örneği),Süriye ve Göç ,Afganistan ve Göç; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; Göçün kavramsal ve kuramsal çerçevesi: göç nedir, göç tipleri, göç nedenleri, Küreselleşme kavramsal ve kuramsal çerçevesi, Tarih boyunca büyük göç hareketleri, Küresel göç hareketleri, Uluslararası Örgütler ve Göç, Hibrit Savaş ve Göç, İslamofobi ve Göç, AB göç Politikaları, Türkiye’ye göç hareketleri, Filistin, Suriye , Afganista, konularını içermektedir. | 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göçün kavramsal ve kuramsal çerçevesi: göç nedir, göç tipleri, göç nedenleri | İlgili okumalar yapılacak |
2 | Küreselleşme kavramsal ve kuramsal çerçevesi | İlgili okumalar yapılacak |
3 | Tarih boyunca büyük göç hareketleri | İlgili okumalar yapılacak |
4 | Küresel göç hareketleri | İlgili okumalar yapılacak |
5 | Uluslararası Örgütler ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
6 | Hibrit Savaş ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
7 | İslamofobi ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
8 | AB Göç Politikaları | İlgili okumalar yapılacak |
9 | Türkiye’ye göç hareketleri | İlgili okumalar yapılacak |
10 | Diyaspora ve Göç (Filistin örneği) | İlgili okumalar yapılacak |
11 | Süriye ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
12 | Afganistan ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
Kaynak |
Öner G. I. Ve Öner A.Ş ( eds) (2021). Küreselleşme çağında göç: İstanbul, İletişim. Pusch, B. ve Wilkoszevski T.(eds) (2010), Türkiye’ye Uluslararası Göç, İstanbul: Kitap Yayınevi. Melih Görgün* (2017). Küreselleşme Sürecinde Göçmen İlişkileri Ağının Önemi Öner G. I. Ve Öner A.Ş (2018). Uluslararası İlişkilerde Göç: Olgular, Aktörler ve Politikalar, Der Yayınları, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 12 | 3 | 36 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 3 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 12 | 3 | 36 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 12 | 3 | 36 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 12 | 3 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞME VE GÖÇ HAREKETLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüzün küreselleşme bağlamında en önemli sorunlarından olan göç konusunda öğrencileri alana ilişkin bilgilendirme, analiz edebilme düzeyini yükseltme ve sorun konusunda öneri geliştirme çabasına yöneltme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göçün kavramsal ve kuramsal çerçevesi: göç nedir, göç tipleri, göç nedenleri,Küreselleşme kavramsal ve kuramsal çerçevesi,Tarih boyunca büyük göç hareketleri,Küresel göç hareketleri,Uluslararası Örgütler ve Göç,Hibrit Savaş ve Göç,İslamofobi ve Göç,AB Göç Politikaları,Türkiye’ye göç hareketleri,Diyaspora ve Göç (Filistin örneği),Süriye ve Göç ,Afganistan ve Göç; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; Göçün kavramsal ve kuramsal çerçevesi: göç nedir, göç tipleri, göç nedenleri, Küreselleşme kavramsal ve kuramsal çerçevesi, Tarih boyunca büyük göç hareketleri, Küresel göç hareketleri, Uluslararası Örgütler ve Göç, Hibrit Savaş ve Göç, İslamofobi ve Göç, AB göç Politikaları, Türkiye’ye göç hareketleri, Filistin, Suriye , Afganista, konularını içermektedir. | 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göçün kavramsal ve kuramsal çerçevesi: göç nedir, göç tipleri, göç nedenleri | İlgili okumalar yapılacak |
2 | Küreselleşme kavramsal ve kuramsal çerçevesi | İlgili okumalar yapılacak |
3 | Tarih boyunca büyük göç hareketleri | İlgili okumalar yapılacak |
4 | Küresel göç hareketleri | İlgili okumalar yapılacak |
5 | Uluslararası Örgütler ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
6 | Hibrit Savaş ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
7 | İslamofobi ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
8 | AB Göç Politikaları | İlgili okumalar yapılacak |
9 | Türkiye’ye göç hareketleri | İlgili okumalar yapılacak |
10 | Diyaspora ve Göç (Filistin örneği) | İlgili okumalar yapılacak |
11 | Süriye ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
12 | Afganistan ve Göç | İlgili okumalar yapılacak |
Kaynak |
Öner G. I. Ve Öner A.Ş ( eds) (2021). Küreselleşme çağında göç: İstanbul, İletişim. Pusch, B. ve Wilkoszevski T.(eds) (2010), Türkiye’ye Uluslararası Göç, İstanbul: Kitap Yayınevi. Melih Görgün* (2017). Küreselleşme Sürecinde Göçmen İlişkileri Ağının Önemi Öner G. I. Ve Öner A.Ş (2018). Uluslararası İlişkilerde Göç: Olgular, Aktörler ve Politikalar, Der Yayınları, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |