Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE SİYASİ TARİHİ-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye siyasi tarihini ana dönem ve çizgileriyle öğretmek, öğrencilerin geçici siyasi aktör ve olayların ötesine, tarihe geniş bir perspektiften bakması için ihtiyaç duyduğu tarihe ve siyasete dair teori ve modellerden haberdar olmalarını ve bu çerçevede öğrencinin yaşadığı ülkede tarihi anlamasına katkı sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş:
E. H. Carr’dan L. Tolstoy’a: Tarihi anlamak, siyasi tarih ve perspektif tartışmaları,Türkiye’de siyaseti açıklama amaçlı başlıca modeller nelerdir?,Osmanlı-Türkiye Modernleşmesi Süreçleri: Tanzimat, Meşrutiyet ve Sonrası,Birinci Meclis, yeniden kuruluş, çeşitlilik, çoğulculuk ve demokrasi ,Cumhuriyet ve Tek Parti dönemi: Rejimin temellerinin oluşması ve Reformlar ,Tepkiler, tedip, tenkil ve sonrası,Çok partili siyasete dönüş çabası veya kontrollü muhalefet: Serbest Fırka,Çok partili hayata dönüş: DP ve sonrası,27 Mayıs 1960 Darbesi ve sonrası
Değişimin sosyolojisi: Türkiye’nin sosyo-ekonomik ve siyasi dönüşümünü izlemek,12 Eylül 1980 Darbesi ve sonrası
Türkiye siyasetinde Özal ANAP’ı ,1990’lı yıllar
Kürt Sorunu, Derin Devlet, Ekonomik Krizler ve 28 Şubat’ın ekonomi politiği ,Vesayet ile Demokrasi arasındaki gerilimli yıllar: 1 Mart Tezkeresi, 367 Krizi, ve « Çevre »nin egemenlik mücadelesi: Ak Parti Dönemi ve Türkiye’de sosyo-ekonomik değişim yılları,Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi,Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye siyasi tarihindeki kırılma noktalarını ve ana dönemleri hakkında bilgi sahibi olur.14, 16, 9A
2. Türk siyasal tarihine geniş bir perspektiften bakılabilmesi için ihtiyaç duyulan tarihe ve siyasete dair teori ve modellerden haberdar olur.10, 14, 16A
3. Türkiye siyasi tarihindeki ana aktörleri, fikirleri ve argümanları tartışır.10, 14, 16, 9A
4. Osmanlı-Türkiye modernleşmesi hakkında yorum yapar.10, 14, 16, 9A
5. Türkiye'nin çok partili hayata geçiş sürecinin temel dinamiklerini analiz eder.10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş:
E. H. Carr’dan L. Tolstoy’a: Tarihi anlamak, siyasi tarih ve perspektif tartışmaları
2Türkiye’de siyaseti açıklama amaçlı başlıca modeller nelerdir?Şerif Mardin, Türk Siyasasını Açıklayacak Bir Anahtar: Merkez-çevre ilişkileri,” Türkiye’de toplum ve Siyaset, Makaleler 1, İletişim Yayınları, 1990, ss.30-66. Kazım Berzeg, “Türkiye’deki Baskıcı-Bürokratik Yönetim Geleneğine İlişkin Bir Deneme: ‘Eski Sınıf’”, Liberalizm Demokrasi Kapıkulu Geleneği, Liberte Yayınları, Ankara, 2000, ss. 149-182. İdris Küçükömer, Düzenin Yabancılaşması, Ant Yayınları, İstanbul, 1990, ss. 82-94 Emre Kongar, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1981.
3Osmanlı-Türkiye Modernleşmesi Süreçleri: Tanzimat, Meşrutiyet ve SonrasıBekir Berat Özipek, “Anglo-Sakson ve Fransız siyasi modelleri arasında Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesi”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C. 9, -Dönemler ve Zihniyetler-, İletişim, Yayınları, İstanbul, 2009, ss.971-980. Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2007, ss. 7-41
4Birinci Meclis, yeniden kuruluş, çeşitlilik, çoğulculuk ve demokrasi Samet Ağaoğlu, Kuvayı Milliye Ruhu, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2011. Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti’nde Tek Parti Yönetiminin Kurulması 1923-1931, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2015. Ahmet Demirel, Birinci Meclis, Röportaj.
5Cumhuriyet ve Tek Parti dönemi: Rejimin temellerinin oluşması ve Reformlar Ahmet Demirel –Bekir Berat Özipek, “Tek Parti Dönemi’nde Türkiye (1923-1950)», Muhittin Ataman (Ed.), Türkiye Cumhuriyeti Siyasi Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2015, ss. 26-47. Münevver Ayaşlı, Pertev Bey ve Üç Kızı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2013. Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası, Doğan Yayınları, İstanbul, 1971.
6Tepkiler, tedip, tenkil ve sonrasıSeyfi Öngider, “Kemalist Rejimin İnşası ve Takriri Sükun Dönemi”, Dönemler ve Zihniyetler, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009.
7Çok partili siyasete dönüş çabası veya kontrollü muhalefet: Serbest FırkaBekir Berat Özipek, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi,1992.
8Çok partili hayata dönüş: DP ve sonrasıKemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2007, ss. 93-131. Bekir Berat Özipek, Kenar Mahalle Çocukları Hiç Sevilmedi, Makale, Mebis. Samet Ağaoğlu, DP’nin Doğuş ve Yükseliş Sebepleri, Baha Matbaası, İstanbul, 1972.
927 Mayıs 1960 Darbesi ve sonrası
Değişimin sosyolojisi: Türkiye’nin sosyo-ekonomik ve siyasi dönüşümünü izlemek
Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2007, ss. 132-173.
1012 Eylül 1980 Darbesi ve sonrası
Türkiye siyasetinde Özal ANAP’ı
Muhittin Ataman, “1983-1991 Döneminde İç Politika: Özal’lı Yıllar”, Türkiye’nin Politik Tarihi, Ed. Çaylak vd., Savaş Yayınevi, Ankara, 2009, ss. 589-604.
111990’lı yıllar
Kürt Sorunu, Derin Devlet, Ekonomik Krizler ve 28 Şubat’ın ekonomi politiği
İbrahim Ayyıldız, 28 Şubat Nedir?, Liberte Yayınları, Ankara, 2016. Yılmaz Öztuna, Bir Darbenin Anatomisi, Ötüken Yayınları, İstanbul, 1995
12Vesayet ile Demokrasi arasındaki gerilimli yıllar: 1 Mart Tezkeresi, 367 Krizi, ve « Çevre »nin egemenlik mücadelesi: Ak Parti Dönemi ve Türkiye’de sosyo-ekonomik değişim yılları “Adalet ve Kalkınma Partisi Dönemi İç ve Dış Politika (2002- ) , Türkiye’nin Politik Tarihi, Ed. Çaylak vd., Savaş Yayınevi, Ankara, 2009, ss. 659-679.
13Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi
14Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi
Kaynak
Ahmet Demirel, İlk Meclisin Vekilleri: Milli Mücadele Döneminde Seçimler, İstanbul, İletişim yay., 2010. Ahmet Demirel, Tek Partinin İktidarı, İstanbul, İletişim Yay., 2013 Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti’nde Tek Parti Yönetimim Kurulması, Ankara, Yurt Yay., 1981 Cemil Koçak, Türkiye’de Milli Şef Dönemi (1938-1945), İstanbul, İletişim Yay., 1996 (2 cilt) Tanel Demirel, Türkiye’nin Uzun On Yılı, Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs Darbesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yay., 2011 Tanel Demirel, 12 Mart ve 12 Eylül’ün Anatomisi: 1960-1980 Dönemi Türkiye’sinde Siyaset, Ankara, Liberte yay., 2023 Gökhan Atılgan vd. (Editör), Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Siyasal Hayat, İstanbul, Yordam Yay., 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14570
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)197
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE SİYASİ TARİHİ-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye siyasi tarihini ana dönem ve çizgileriyle öğretmek, öğrencilerin geçici siyasi aktör ve olayların ötesine, tarihe geniş bir perspektiften bakması için ihtiyaç duyduğu tarihe ve siyasete dair teori ve modellerden haberdar olmalarını ve bu çerçevede öğrencinin yaşadığı ülkede tarihi anlamasına katkı sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş:
E. H. Carr’dan L. Tolstoy’a: Tarihi anlamak, siyasi tarih ve perspektif tartışmaları,Türkiye’de siyaseti açıklama amaçlı başlıca modeller nelerdir?,Osmanlı-Türkiye Modernleşmesi Süreçleri: Tanzimat, Meşrutiyet ve Sonrası,Birinci Meclis, yeniden kuruluş, çeşitlilik, çoğulculuk ve demokrasi ,Cumhuriyet ve Tek Parti dönemi: Rejimin temellerinin oluşması ve Reformlar ,Tepkiler, tedip, tenkil ve sonrası,Çok partili siyasete dönüş çabası veya kontrollü muhalefet: Serbest Fırka,Çok partili hayata dönüş: DP ve sonrası,27 Mayıs 1960 Darbesi ve sonrası
Değişimin sosyolojisi: Türkiye’nin sosyo-ekonomik ve siyasi dönüşümünü izlemek,12 Eylül 1980 Darbesi ve sonrası
Türkiye siyasetinde Özal ANAP’ı ,1990’lı yıllar
Kürt Sorunu, Derin Devlet, Ekonomik Krizler ve 28 Şubat’ın ekonomi politiği ,Vesayet ile Demokrasi arasındaki gerilimli yıllar: 1 Mart Tezkeresi, 367 Krizi, ve « Çevre »nin egemenlik mücadelesi: Ak Parti Dönemi ve Türkiye’de sosyo-ekonomik değişim yılları,Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi,Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye siyasi tarihindeki kırılma noktalarını ve ana dönemleri hakkında bilgi sahibi olur.14, 16, 9A
2. Türk siyasal tarihine geniş bir perspektiften bakılabilmesi için ihtiyaç duyulan tarihe ve siyasete dair teori ve modellerden haberdar olur.10, 14, 16A
3. Türkiye siyasi tarihindeki ana aktörleri, fikirleri ve argümanları tartışır.10, 14, 16, 9A
4. Osmanlı-Türkiye modernleşmesi hakkında yorum yapar.10, 14, 16, 9A
5. Türkiye'nin çok partili hayata geçiş sürecinin temel dinamiklerini analiz eder.10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş:
E. H. Carr’dan L. Tolstoy’a: Tarihi anlamak, siyasi tarih ve perspektif tartışmaları
2Türkiye’de siyaseti açıklama amaçlı başlıca modeller nelerdir?Şerif Mardin, Türk Siyasasını Açıklayacak Bir Anahtar: Merkez-çevre ilişkileri,” Türkiye’de toplum ve Siyaset, Makaleler 1, İletişim Yayınları, 1990, ss.30-66. Kazım Berzeg, “Türkiye’deki Baskıcı-Bürokratik Yönetim Geleneğine İlişkin Bir Deneme: ‘Eski Sınıf’”, Liberalizm Demokrasi Kapıkulu Geleneği, Liberte Yayınları, Ankara, 2000, ss. 149-182. İdris Küçükömer, Düzenin Yabancılaşması, Ant Yayınları, İstanbul, 1990, ss. 82-94 Emre Kongar, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1981.
3Osmanlı-Türkiye Modernleşmesi Süreçleri: Tanzimat, Meşrutiyet ve SonrasıBekir Berat Özipek, “Anglo-Sakson ve Fransız siyasi modelleri arasında Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesi”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C. 9, -Dönemler ve Zihniyetler-, İletişim, Yayınları, İstanbul, 2009, ss.971-980. Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2007, ss. 7-41
4Birinci Meclis, yeniden kuruluş, çeşitlilik, çoğulculuk ve demokrasi Samet Ağaoğlu, Kuvayı Milliye Ruhu, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2011. Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti’nde Tek Parti Yönetiminin Kurulması 1923-1931, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2015. Ahmet Demirel, Birinci Meclis, Röportaj.
5Cumhuriyet ve Tek Parti dönemi: Rejimin temellerinin oluşması ve Reformlar Ahmet Demirel –Bekir Berat Özipek, “Tek Parti Dönemi’nde Türkiye (1923-1950)», Muhittin Ataman (Ed.), Türkiye Cumhuriyeti Siyasi Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2015, ss. 26-47. Münevver Ayaşlı, Pertev Bey ve Üç Kızı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2013. Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası, Doğan Yayınları, İstanbul, 1971.
6Tepkiler, tedip, tenkil ve sonrasıSeyfi Öngider, “Kemalist Rejimin İnşası ve Takriri Sükun Dönemi”, Dönemler ve Zihniyetler, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009.
7Çok partili siyasete dönüş çabası veya kontrollü muhalefet: Serbest FırkaBekir Berat Özipek, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi,1992.
8Çok partili hayata dönüş: DP ve sonrasıKemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2007, ss. 93-131. Bekir Berat Özipek, Kenar Mahalle Çocukları Hiç Sevilmedi, Makale, Mebis. Samet Ağaoğlu, DP’nin Doğuş ve Yükseliş Sebepleri, Baha Matbaası, İstanbul, 1972.
927 Mayıs 1960 Darbesi ve sonrası
Değişimin sosyolojisi: Türkiye’nin sosyo-ekonomik ve siyasi dönüşümünü izlemek
Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2007, ss. 132-173.
1012 Eylül 1980 Darbesi ve sonrası
Türkiye siyasetinde Özal ANAP’ı
Muhittin Ataman, “1983-1991 Döneminde İç Politika: Özal’lı Yıllar”, Türkiye’nin Politik Tarihi, Ed. Çaylak vd., Savaş Yayınevi, Ankara, 2009, ss. 589-604.
111990’lı yıllar
Kürt Sorunu, Derin Devlet, Ekonomik Krizler ve 28 Şubat’ın ekonomi politiği
İbrahim Ayyıldız, 28 Şubat Nedir?, Liberte Yayınları, Ankara, 2016. Yılmaz Öztuna, Bir Darbenin Anatomisi, Ötüken Yayınları, İstanbul, 1995
12Vesayet ile Demokrasi arasındaki gerilimli yıllar: 1 Mart Tezkeresi, 367 Krizi, ve « Çevre »nin egemenlik mücadelesi: Ak Parti Dönemi ve Türkiye’de sosyo-ekonomik değişim yılları “Adalet ve Kalkınma Partisi Dönemi İç ve Dış Politika (2002- ) , Türkiye’nin Politik Tarihi, Ed. Çaylak vd., Savaş Yayınevi, Ankara, 2009, ss. 659-679.
13Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi
14Çözüm Süreci, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Başkanlık Referandumu sonrası dönemde siyasetin yeniden şekillenişi
Kaynak
Ahmet Demirel, İlk Meclisin Vekilleri: Milli Mücadele Döneminde Seçimler, İstanbul, İletişim yay., 2010. Ahmet Demirel, Tek Partinin İktidarı, İstanbul, İletişim Yay., 2013 Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti’nde Tek Parti Yönetimim Kurulması, Ankara, Yurt Yay., 1981 Cemil Koçak, Türkiye’de Milli Şef Dönemi (1938-1945), İstanbul, İletişim Yay., 1996 (2 cilt) Tanel Demirel, Türkiye’nin Uzun On Yılı, Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs Darbesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yay., 2011 Tanel Demirel, 12 Mart ve 12 Eylül’ün Anatomisi: 1960-1980 Dönemi Türkiye’sinde Siyaset, Ankara, Liberte yay., 2023 Gökhan Atılgan vd. (Editör), Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Siyasal Hayat, İstanbul, Yordam Yay., 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:47