Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Haydar SUR, Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Prof.Dr. Yeter USLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBitirme tezinin amacı öğrencinin edindiği bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar.14F
1.1. Araştırmanın genel ilkelerini açıklar.
1.2. Literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar.
2. Danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar.14F
2.1. Araştırmanın genel yapısını açıklar.
2.2. Araştırmanın potansiyel faydalarını açıklar.
3. Tez alanına ilişkin temel konuları ve önerilen politikaları açıklar.14F
3.1. Tez alanına ilişkin temel konuları açıklar.
3.2. Tez alanına ilişkin önerilen politikaları açıklar.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma sorusu ve literatür araştırmasıİlgili literatürün taranması
2Araştırma sorusu ve literatür araştırmasıİlgili literatürün taranması
3Araştırma sorusu ve literatür araştırmasıİlgili literatürün taranması
4Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
5Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
6Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
7Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
8Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
9Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
10Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
11Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
12Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
13Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamakİlgili literatürün taranması
14Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamakİlgili literatürün taranması
Kaynak
İlgili literatür
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
X
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi118001800
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1800
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1800/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Haydar SUR, Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Prof.Dr. Yeter USLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBitirme tezinin amacı öğrencinin edindiği bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar.14F
1.1. Araştırmanın genel ilkelerini açıklar.
1.2. Literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar.
2. Danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar.14F
2.1. Araştırmanın genel yapısını açıklar.
2.2. Araştırmanın potansiyel faydalarını açıklar.
3. Tez alanına ilişkin temel konuları ve önerilen politikaları açıklar.14F
3.1. Tez alanına ilişkin temel konuları açıklar.
3.2. Tez alanına ilişkin önerilen politikaları açıklar.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma sorusu ve literatür araştırmasıİlgili literatürün taranması
2Araştırma sorusu ve literatür araştırmasıİlgili literatürün taranması
3Araştırma sorusu ve literatür araştırmasıİlgili literatürün taranması
4Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
5Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
6Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
7Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımıİlgili literatürün taranması
8Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
9Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
10Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
11Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
12Ekonometrik Analizİlgili literatürün taranması
13Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamakİlgili literatürün taranması
14Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamakİlgili literatürün taranması
Kaynak
İlgili literatür
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
X
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:42Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:45