Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON DANIŞMANLIĞI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, öğrencilerin, gelişimsel farklılığı olan bireylerin gereksinimlerini belirleyip uygun sağaltım modelleri geliştirmeleri ve psikolojik danışma sürecinde kullanacakları ilgili yardım becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Tanışma, giriş ve temel kavramlar,2. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,3. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,4. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,5. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,6. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,7. Hafta: Ara Sınav,8. Hafta: Gelişimsel farklılığı olan bireylerin psikolojisi,9. Hafta: Gelişimsel bozukluğu olan bireylerin aile süreçleri,10. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri,11. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri,12. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri,13. Hafta: Aile çalışmaları,14. Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Rehabilitasyon ve danışmanlık ile ilgili temel kavramları tanıma
2. Danışmanlık verilecek grupları tanıma
3. Danışmanlıkta kullanılan temel teknikleri, rehabilitasyon sürecindeki bireyler ve çevresiyle kullanma
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Tanışma, giriş ve temel kavramlar
22. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
33. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
44. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
55. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
66. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
77. Hafta: Ara Sınav
88. Hafta: Gelişimsel farklılığı olan bireylerin psikolojisi
99. Hafta: Gelişimsel bozukluğu olan bireylerin aile süreçleri
1010. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri
1111. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri
1212. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri
1313. Hafta: Aile çalışmaları
1414. Hafta: Değerlendirme
Kaynak
Makaleler verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON DANIŞMANLIĞI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, öğrencilerin, gelişimsel farklılığı olan bireylerin gereksinimlerini belirleyip uygun sağaltım modelleri geliştirmeleri ve psikolojik danışma sürecinde kullanacakları ilgili yardım becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Tanışma, giriş ve temel kavramlar,2. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,3. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,4. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,5. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,6. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri,7. Hafta: Ara Sınav,8. Hafta: Gelişimsel farklılığı olan bireylerin psikolojisi,9. Hafta: Gelişimsel bozukluğu olan bireylerin aile süreçleri,10. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri,11. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri,12. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri,13. Hafta: Aile çalışmaları,14. Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Rehabilitasyon ve danışmanlık ile ilgili temel kavramları tanıma
2. Danışmanlık verilecek grupları tanıma
3. Danışmanlıkta kullanılan temel teknikleri, rehabilitasyon sürecindeki bireyler ve çevresiyle kullanma
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Tanışma, giriş ve temel kavramlar
22. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
33. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
44. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
55. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
66. Hafta: Gelişimsel farklılıklar ve sebepleri
77. Hafta: Ara Sınav
88. Hafta: Gelişimsel farklılığı olan bireylerin psikolojisi
99. Hafta: Gelişimsel bozukluğu olan bireylerin aile süreçleri
1010. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri
1111. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri
1212. Hafta: Bireylerle görüşme teknikleri
1313. Hafta: Aile çalışmaları
1414. Hafta: Değerlendirme
Kaynak
Makaleler verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46