Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin çocuk ve ergenlerde psikolojik danışma kuram, ilke ve teknikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmanın Tarihçesi,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmada Temel İlke ve Teknikler, Psikodinamik Yaklaşımlar,Adlerian Yaklaşımı,Danışan Merkezli Yaklaşım,Davranışçı Yaklaşım,Bilişsel -Davranışçı Yaklaşım ,Akılcı-Duygusal Terapi,Sistemik Aile Terapisi ,Sistemik Aile Terapisi ,Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi Oluşturma,Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi Oluşturma ,Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları ,Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenciler, çocuk ve ergenlik döneminin özelliklerini yazılı ya da sözel olarak ifade edebileceklerdir. 10, 16A, E
2. Öğrenciler, çocuk ve ergenlerle yapılan psikolojik danışmanlığın tekniklerini sözel ya da yazılı olarak ifade edebileceklerdir. 10, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmanın TarihçesiProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
2Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmada Temel İlke ve TekniklerProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
3 Psikodinamik YaklaşımlarProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
4Adlerian YaklaşımıProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
5Danışan Merkezli YaklaşımProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
6Davranışçı YaklaşımProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
7Bilişsel -Davranışçı Yaklaşım Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
8Akılcı-Duygusal TerapiProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
9Sistemik Aile Terapisi Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
10Sistemik Aile Terapisi Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
11Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi OluşturmaProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
12Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi Oluşturma Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
13Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
14Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
Kaynak
Prout, H. T. & Brown, D. T (2007). Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescence. Canada: John Wiley& Sons. Geldart, D., Geldart, K. (2013). Ergenler ve Gençlerle Psikolojik Danışma. Çevirmenler: J. Eldelekoğlu ve diğerleri. Nobel Akademik Yayıncılık. Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015). Çocuk ve Ergenlerle Bilişsel Terapi. Litera Yayıncılık. Vernon, A. (2002). What Works When with Children and Adolescents. Research Press Inc. Sharry, J. (2010). Counseling Children, Adolescents and Families: A Strenghts- Based Approach. Sage Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı18080
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin çocuk ve ergenlerde psikolojik danışma kuram, ilke ve teknikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmanın Tarihçesi,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmada Temel İlke ve Teknikler, Psikodinamik Yaklaşımlar,Adlerian Yaklaşımı,Danışan Merkezli Yaklaşım,Davranışçı Yaklaşım,Bilişsel -Davranışçı Yaklaşım ,Akılcı-Duygusal Terapi,Sistemik Aile Terapisi ,Sistemik Aile Terapisi ,Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi Oluşturma,Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi Oluşturma ,Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları ,Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenciler, çocuk ve ergenlik döneminin özelliklerini yazılı ya da sözel olarak ifade edebileceklerdir. 10, 16A, E
2. Öğrenciler, çocuk ve ergenlerle yapılan psikolojik danışmanlığın tekniklerini sözel ya da yazılı olarak ifade edebileceklerdir. 10, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmanın TarihçesiProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
2Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmada Temel İlke ve TekniklerProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
3 Psikodinamik YaklaşımlarProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
4Adlerian YaklaşımıProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
5Danışan Merkezli YaklaşımProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
6Davranışçı YaklaşımProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
7Bilişsel -Davranışçı Yaklaşım Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
8Akılcı-Duygusal TerapiProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
9Sistemik Aile Terapisi Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
10Sistemik Aile Terapisi Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
11Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi OluşturmaProut, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
12Spesifik Problemlere Yönelik Psikolojik Danışma Müdahalesi Oluşturma Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
13Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
14Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Araştırmaları Prout, H. T. & Brown, D. T (2007); Geldart, D., Geldart, K. (2013); Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015); Vernon, A. (2002); Sharry, J. (2010).
Kaynak
Prout, H. T. & Brown, D. T (2007). Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescence. Canada: John Wiley& Sons. Geldart, D., Geldart, K. (2013). Ergenler ve Gençlerle Psikolojik Danışma. Çevirmenler: J. Eldelekoğlu ve diğerleri. Nobel Akademik Yayıncılık. Dattilio, F.M., Freeman, A., Reinecke, M.A. (2015). Çocuk ve Ergenlerle Bilişsel Terapi. Litera Yayıncılık. Vernon, A. (2002). What Works When with Children and Adolescents. Research Press Inc. Sharry, J. (2010). Counseling Children, Adolescents and Families: A Strenghts- Based Approach. Sage Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46