Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yüksek lisans tezlerini yazmaya hazırlanmalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojik danışmanlık, psikoloji alanındaki araştırmaları inceler. 2. Alandaki temel ve güncel araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olur. 3. Araştırmaları okuyabilme becerileri kazanır. 4. Tez çalışmasına hazırlanır. | 10, 14, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
2 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
3 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
4 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
5 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
6 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
7 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
8 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
9 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
10 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
11 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
12 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
13 | Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
14 | Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
Kaynak |
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2010). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri . Ankara: Pegem. |
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 3 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 30 | 3 | 90 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 292 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yüksek lisans tezlerini yazmaya hazırlanmalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojik danışmanlık, psikoloji alanındaki araştırmaları inceler. 2. Alandaki temel ve güncel araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olur. 3. Araştırmaları okuyabilme becerileri kazanır. 4. Tez çalışmasına hazırlanır. | 10, 14, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
2 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
3 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
4 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
5 | Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
6 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
7 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
8 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
9 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
10 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
11 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
12 | Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
13 | Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
14 | Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi | Önerilen kaynakların incelenmesi. |
Kaynak |
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2010). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri . Ankara: Pegem. |
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |