Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM STRATEJİLERİ VE TEORİLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDr. Öğretim Üyesi Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılık bilimine ait kitle iletişim kuramlarının kavranmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kitle iletişim modelleri,İkna kuramları,Denge kuramı,Bilişsel kuram,Toplumsal ilgi kuramı,Motivasyon kuramları,Satın alma modelleri,Aida- Dagmar modeli,Reklamda retorik,Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos,Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği ,Pathos ve Duygusal Çekicilikler,Logos ve Kanıtlar,Dünyada Reklam Stratejileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. 12, 14, 2, 9A, E
1. Reklamın temellerini kavrayacaktır.16, 4, 9A, E
1.1 Teorileri açıklar. 12, 13, 9
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar. 12, 14, 20, 4, 9
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. 13, 14, 19, 9
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar. 13, 14, 18, 19
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. 14, 19, 9
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini bilir. 12, 13, 14, 16, 23, 9
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir. 12, 13, 14, 2, 20, 9A, E
3.1 Dıugusal yaklaşımı açıklar. 16, 2, 20, 23, 4, 9
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. 13, 16, 19, 23, 4, 9
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. 13, 14, 19, 9
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. 12, 13, 2, 20, 4, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kitle iletişim modelleri
2İkna kuramları
3Denge kuramı
4Bilişsel kuram
5Toplumsal ilgi kuramı
6Motivasyon kuramları
7Satın alma modelleri
8Aida- Dagmar modeli
9Reklamda retorik
10Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos
11Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği
12Pathos ve Duygusal Çekicilikler
13Logos ve Kanıtlar
14Dünyada Reklam Stratejileri
Kaynak
Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Filiz Balta Peltekoğlu
KOTLER; Philip, Marketing Management, Millenium Edition, Prentice Hall, USA, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM STRATEJİLERİ VE TEORİLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDr. Öğretim Üyesi Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılık bilimine ait kitle iletişim kuramlarının kavranmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kitle iletişim modelleri,İkna kuramları,Denge kuramı,Bilişsel kuram,Toplumsal ilgi kuramı,Motivasyon kuramları,Satın alma modelleri,Aida- Dagmar modeli,Reklamda retorik,Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos,Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği ,Pathos ve Duygusal Çekicilikler,Logos ve Kanıtlar,Dünyada Reklam Stratejileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. 12, 14, 2, 9A, E
1. Reklamın temellerini kavrayacaktır.16, 4, 9A, E
1.1 Teorileri açıklar. 12, 13, 9
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar. 12, 14, 20, 4, 9
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. 13, 14, 19, 9
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar. 13, 14, 18, 19
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. 14, 19, 9
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini bilir. 12, 13, 14, 16, 23, 9
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir. 12, 13, 14, 2, 20, 9A, E
3.1 Dıugusal yaklaşımı açıklar. 16, 2, 20, 23, 4, 9
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. 13, 16, 19, 23, 4, 9
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. 13, 14, 19, 9
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. 12, 13, 2, 20, 4, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kitle iletişim modelleri
2İkna kuramları
3Denge kuramı
4Bilişsel kuram
5Toplumsal ilgi kuramı
6Motivasyon kuramları
7Satın alma modelleri
8Aida- Dagmar modeli
9Reklamda retorik
10Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos
11Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği
12Pathos ve Duygusal Çekicilikler
13Logos ve Kanıtlar
14Dünyada Reklam Stratejileri
Kaynak
Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Filiz Balta Peltekoğlu
KOTLER; Philip, Marketing Management, Millenium Edition, Prentice Hall, USA, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23