Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM VE İKNA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, özellikleri, ikna edici iletişim teknik ve stratejileri, sözsüz iletişim ve beden dili konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,Sözsüz İletişim,İkna Edici İletişim Teknikleri,Kültürel Farklılıklar ve İletişim,Beden dili,Tartışma ve Müzakere Teknikleri,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. | 16, 9 | A |
Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
İçinde bulundukları iletişim süreçlerini analiz ederler. | 10, 16, 9 | A |
İkna edici iletişim becerisine sahip olurlar. | 10, 16, 9 | A |
İkna edici iletişim tekniklerini değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | |
3 | İletişim Türleri | |
4 | Sözsüz İletişim | |
5 | İkna Edici İletişim Teknikleri | |
6 | Kültürel Farklılıklar ve İletişim | |
7 | Beden dili | |
8 | Tartışma ve Müzakere Teknikleri | |
10 | Ekip çalışması / Uygulama | |
11 | Ekip çalışması / Uygulama | |
12 | Ekip çalışması / Uygulama | |
13 | Ekip çalışması / Uygulama | |
14 | İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları |
Kaynak |
1.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 2.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. 3.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. 4.Gürüz, Demet, İletişim Becerileri, Nobel Kitap, Ankara. 5.Navarro,J. ve Karlins, M., Beden Dili, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2008. |
Öğrenciler için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM VE İKNA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, özellikleri, ikna edici iletişim teknik ve stratejileri, sözsüz iletişim ve beden dili konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,Sözsüz İletişim,İkna Edici İletişim Teknikleri,Kültürel Farklılıklar ve İletişim,Beden dili,Tartışma ve Müzakere Teknikleri,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. | 16, 9 | A |
Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
İçinde bulundukları iletişim süreçlerini analiz ederler. | 10, 16, 9 | A |
İkna edici iletişim becerisine sahip olurlar. | 10, 16, 9 | A |
İkna edici iletişim tekniklerini değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | |
3 | İletişim Türleri | |
4 | Sözsüz İletişim | |
5 | İkna Edici İletişim Teknikleri | |
6 | Kültürel Farklılıklar ve İletişim | |
7 | Beden dili | |
8 | Tartışma ve Müzakere Teknikleri | |
10 | Ekip çalışması / Uygulama | |
11 | Ekip çalışması / Uygulama | |
12 | Ekip çalışması / Uygulama | |
13 | Ekip çalışması / Uygulama | |
14 | İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları |
Kaynak |
1.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 2.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. 3.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. 4.Gürüz, Demet, İletişim Becerileri, Nobel Kitap, Ankara. 5.Navarro,J. ve Karlins, M., Beden Dili, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2008. |
Öğrenciler için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |