Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | DOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışı Teorileri,Algı,Öğrenme ve Hafıza,Motivasyon ve Global değerler,Kişilik ve Psikografik Etmenler,Tutum ve İkna,Referans Gruplar ve Aile etkisi,Kültür ve Altkültür,Sosyal Sınıflar,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler,Tüketim Kültürü ve Postmodernizm,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
1.1 Müşteri ve tüketici kavramlarını öğrenir. | 13, 16, 9 | A |
1.2 Tüketici davranışları temel kavramlarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
1.3 Diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
1.4 Tüketici davranışı teorilerini bilir. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen unsurları öğrenecektir. | 13, 16, 9 | A |
2.1 Psikolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.2 Bireysel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.3 Kültürel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.4 Sosyolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
3.1 Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Tüketici satın alma sonrası süreci bilir. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici araştırmasını açıklayabilecektir. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışı Teorileri | |
3 | Algı | |
4 | Öğrenme ve Hafıza | |
5 | Motivasyon ve Global değerler | |
6 | Kişilik ve Psikografik Etmenler | |
7 | Tutum ve İkna | |
8 | Referans Gruplar ve Aile etkisi | |
9 | Kültür ve Altkültür | |
10 | Sosyal Sınıflar | |
11 | Tüketici Davranışı Araştırmaları | |
12 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | |
13 | Tüketim Kültürü ve Postmodernizm | |
14 | Örnek Olay İncelemeleri |
Kaynak |
powerpoint |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | DOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışı Teorileri,Algı,Öğrenme ve Hafıza,Motivasyon ve Global değerler,Kişilik ve Psikografik Etmenler,Tutum ve İkna,Referans Gruplar ve Aile etkisi,Kültür ve Altkültür,Sosyal Sınıflar,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler,Tüketim Kültürü ve Postmodernizm,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
1.1 Müşteri ve tüketici kavramlarını öğrenir. | 13, 16, 9 | A |
1.2 Tüketici davranışları temel kavramlarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
1.3 Diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
1.4 Tüketici davranışı teorilerini bilir. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen unsurları öğrenecektir. | 13, 16, 9 | A |
2.1 Psikolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.2 Bireysel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.3 Kültürel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.4 Sosyolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
3.1 Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Tüketici satın alma sonrası süreci bilir. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici araştırmasını açıklayabilecektir. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışı Teorileri | |
3 | Algı | |
4 | Öğrenme ve Hafıza | |
5 | Motivasyon ve Global değerler | |
6 | Kişilik ve Psikografik Etmenler | |
7 | Tutum ve İkna | |
8 | Referans Gruplar ve Aile etkisi | |
9 | Kültür ve Altkültür | |
10 | Sosyal Sınıflar | |
11 | Tüketici Davranışı Araştırmaları | |
12 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | |
13 | Tüketim Kültürü ve Postmodernizm | |
14 | Örnek Olay İncelemeleri |
Kaynak |
powerpoint |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |