Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere sağlık kuruluşlarında pazarlama faaliyetleri konusunda genel bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri,Sağlık Kurumlarında Reklam,Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler,Sağlık kurumlarında satış uygulamaları,Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları,Sağlık kurumlarında 4P,Pazarlama iletişimi araçları,Pazarlama İletişimi Planlama Süreci,Sponsorluk,E- iletişim,Doğrudan pazarlama,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir. | 13, 14, 9 | A, E |
1.1. Pazarlama iletişimi kavram ve özelliklerini açıklar | 12, 13, 9 | A, E |
2. Pazarlama iletişiminin temellerini kavrayacaktır. | 12, 13, 4, 9 | |
2.1. Pazarlama İletişimi yürütme sürecini açıklar | 13, 14, 16, 4 | A |
3. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini sınıflandırabilecektir. | 12, 13, 9 | A, D, E |
3.1. Pazarlama iletişimi kampanyalarını açıklar. | 14, 16, 20, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri | |
2 | Sağlık Kurumlarında Reklam | |
3 | Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler | |
4 | Sağlık kurumlarında satış uygulamaları | |
5 | Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları | |
6 | Sağlık kurumlarında 4P | |
7 | Pazarlama iletişimi araçları | |
8 | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci | |
9 | Sponsorluk | |
10 | E- iletişim | |
11 | Doğrudan pazarlama | |
12 | Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi | |
13 | Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları | |
14 | Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları |
Kaynak |
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere sağlık kuruluşlarında pazarlama faaliyetleri konusunda genel bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri,Sağlık Kurumlarında Reklam,Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler,Sağlık kurumlarında satış uygulamaları,Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları,Sağlık kurumlarında 4P,Pazarlama iletişimi araçları,Pazarlama İletişimi Planlama Süreci,Sponsorluk,E- iletişim,Doğrudan pazarlama,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir. | 13, 14, 9 | A, E |
1.1. Pazarlama iletişimi kavram ve özelliklerini açıklar | 12, 13, 9 | A, E |
2. Pazarlama iletişiminin temellerini kavrayacaktır. | 12, 13, 4, 9 | |
2.1. Pazarlama İletişimi yürütme sürecini açıklar | 13, 14, 16, 4 | A |
3. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini sınıflandırabilecektir. | 12, 13, 9 | A, D, E |
3.1. Pazarlama iletişimi kampanyalarını açıklar. | 14, 16, 20, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri | |
2 | Sağlık Kurumlarında Reklam | |
3 | Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler | |
4 | Sağlık kurumlarında satış uygulamaları | |
5 | Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları | |
6 | Sağlık kurumlarında 4P | |
7 | Pazarlama iletişimi araçları | |
8 | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci | |
9 | Sponsorluk | |
10 | E- iletişim | |
11 | Doğrudan pazarlama | |
12 | Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi | |
13 | Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları | |
14 | Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları |
Kaynak |
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |