Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE YENİ MEDYA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üye.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara temel pazarlama stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra yeni medya kapsamında değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Stratejilerine Giriş,Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri,Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı,Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları ,Marka ve Değer Teklifi Yaratımı,Yeni Medya ve Pazarlama,Yeni Tüketici Davranışları,Dijital İletişim Stratejileri,Dijital Platformlarda İkna Stratejileri,MPR 2.0 ve Vaka Analizleri ,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II,Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması,Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar.
Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir.
Yeni medyanın pazarlama içindeki önemini kavrar.
Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Stratejilerine Giriş
2Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri
3Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı
4Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları
5Marka ve Değer Teklifi Yaratımı
6Yeni Medya ve Pazarlama
7Yeni Tüketici Davranışları
8Dijital İletişim Stratejileri
9Dijital Platformlarda İkna Stratejileri
10MPR 2.0 ve Vaka Analizleri
11Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I
12Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II
13Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması
14Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları
Kaynak
Perreault, W., Cannon, J. McCarthy, E.J. (2013). Pazarlamanın Temelleri. Nobel Yayınevi. Kotler, K. Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing. Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32575
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)187
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE YENİ MEDYA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üye.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara temel pazarlama stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra yeni medya kapsamında değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Stratejilerine Giriş,Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri,Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı,Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları ,Marka ve Değer Teklifi Yaratımı,Yeni Medya ve Pazarlama,Yeni Tüketici Davranışları,Dijital İletişim Stratejileri,Dijital Platformlarda İkna Stratejileri,MPR 2.0 ve Vaka Analizleri ,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II,Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması,Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar.
Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir.
Yeni medyanın pazarlama içindeki önemini kavrar.
Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Stratejilerine Giriş
2Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri
3Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı
4Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları
5Marka ve Değer Teklifi Yaratımı
6Yeni Medya ve Pazarlama
7Yeni Tüketici Davranışları
8Dijital İletişim Stratejileri
9Dijital Platformlarda İkna Stratejileri
10MPR 2.0 ve Vaka Analizleri
11Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I
12Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II
13Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması
14Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları
Kaynak
Perreault, W., Cannon, J. McCarthy, E.J. (2013). Pazarlamanın Temelleri. Nobel Yayınevi. Kotler, K. Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing. Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04