Bu ders kapsamında öğrenciler, anlaşmalı olunan kurum ve merkezlerde bir dönem boyunca dış stajlarını yapmaktadırlar. Üniversite dışında bir staj deneyimi ile öğrencilerin iç stajlarının yanı sıra meslek hayatında farklı deneyimler kazanmaları, çeşitli vakalar görmeleri ve vaka toplantılarına katılarak iç staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkiyi temellendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders öğencilerin bir dönem boyunca anlaşmalı kurum ve merkezlerde yapacakları uygulamaya yönelik stajı içermektektedir.
10, 14, 16, 4, 5, 6
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
2
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
3
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
4
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
5
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
6
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
7
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
8
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
9
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
10
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
11
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
12
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
12
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
13
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
14
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
9
126
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KLİNİK STAJ - II
-
Bahar Dönemi
0+6
3
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında öğrenciler, anlaşmalı olunan kurum ve merkezlerde bir dönem boyunca dış stajlarını yapmaktadırlar. Üniversite dışında bir staj deneyimi ile öğrencilerin iç stajlarının yanı sıra meslek hayatında farklı deneyimler kazanmaları, çeşitli vakalar görmeleri ve vaka toplantılarına katılarak iç staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkiyi temellendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders öğencilerin bir dönem boyunca anlaşmalı kurum ve merkezlerde yapacakları uygulamaya yönelik stajı içermektektedir.
10, 14, 16, 4, 5, 6
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
2
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
3
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
4
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
5
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
6
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
7
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
8
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
9
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
10
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
11
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
12
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
12
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
13
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
14
Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme