Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan hakları teorisi, uygulaması ve Avrupa İnsan İnsan Hakları Mahkemesi içtihatlarının anlatımı ve irdelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi,İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,Hak ve ödev Kavramları,İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II),Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler,Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı,Asya'da İnsan Hakları,STK'lar ve İnsan Hakları,Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsan Hakları teorisini tanımlar.10, 16, 19, 9A, E
1.1.İnsan Hakları teorisini açıklar.10, 16, 19, 9A, E
1.2.İnsan Hakları teorisinin gelişimini özetler.10, 16, 19, 9A, E
1.3.İnsan Hakları teorisinin gelişimini yorumlar.10, 16, 19, 9A, E
2.Avrupa'daki İnsan Hakları teorisinin gelişimini ifade eder.10, 16, 19, 9A, E
2.1.Avrupa'daki İnsan Hakları teorisinin gelişimini özetler.10, 16, 19, 9A, E
2.2.Avrupa'daki İnsan Hakları teorisinin gelişimini yorumlar.10, 16, 19, 9A, E
2.3.AİHS'in maddelerini açıklar.10, 16, 19, 9A, E
2.4.AİHS'nin maddelerini değerlendirir.10, 16, 19, 9A, E
3.AİHM kararlarını yorumlar.10, 16, 19, 9A, E
3.1.Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi yargılama usulünü açıklar.10, 16, 19, 9A, E
3.2.AİHM kararlarını eleştirir.10, 16, 19, 9A, E
3.3.AİHM kararlarını değerlendirir.10, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki GelişimiKonu ilgili kaynaktan okunmalı
2İnsan Haklarının Avrupadaki GelişimiKonu ilgili kaynaktan okunmalı
3İnsan Haklarının Tarihsel GelişimiKonu ilgili kaynaktan okunmalı
4Hak ve ödev KavramlarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
5İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde KorunmasıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
6Birleşmiş Milletler ve İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
7Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II)Konu ilgili kaynaktan okunmalı
8Avrupa Konseyi ve İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
9Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik KoşullarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve ÖzgürlüklerKonu ilgili kaynaktan okunmalı
11Afrika İnsan ve Halkların Hakları ŞartıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
12Asya'da İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
13STK'lar ve İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
14Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM KararlarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
Kaynak
Ders anlatılacak, ders notu verilmeyecek. AİHM kararları verilecek, analizleri yapılacak
A. Şeref GÖZÜBÜYÜK, Feyyaz GÖLCÜKLÜ, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Osman DOĞRU, Atilla NALBANT, İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararları ve Uygulanması 1. ve 2. Ciltler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10440
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer10440
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7535
Genel Sınav ve Hazırlığı7535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan hakları teorisi, uygulaması ve Avrupa İnsan İnsan Hakları Mahkemesi içtihatlarının anlatımı ve irdelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi,İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,Hak ve ödev Kavramları,İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II),Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler,Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı,Asya'da İnsan Hakları,STK'lar ve İnsan Hakları,Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsan Hakları teorisini tanımlar.10, 16, 19, 9A, E
1.1.İnsan Hakları teorisini açıklar.10, 16, 19, 9A, E
1.2.İnsan Hakları teorisinin gelişimini özetler.10, 16, 19, 9A, E
1.3.İnsan Hakları teorisinin gelişimini yorumlar.10, 16, 19, 9A, E
2.Avrupa'daki İnsan Hakları teorisinin gelişimini ifade eder.10, 16, 19, 9A, E
2.1.Avrupa'daki İnsan Hakları teorisinin gelişimini özetler.10, 16, 19, 9A, E
2.2.Avrupa'daki İnsan Hakları teorisinin gelişimini yorumlar.10, 16, 19, 9A, E
2.3.AİHS'in maddelerini açıklar.10, 16, 19, 9A, E
2.4.AİHS'nin maddelerini değerlendirir.10, 16, 19, 9A, E
3.AİHM kararlarını yorumlar.10, 16, 19, 9A, E
3.1.Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi yargılama usulünü açıklar.10, 16, 19, 9A, E
3.2.AİHM kararlarını eleştirir.10, 16, 19, 9A, E
3.3.AİHM kararlarını değerlendirir.10, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki GelişimiKonu ilgili kaynaktan okunmalı
2İnsan Haklarının Avrupadaki GelişimiKonu ilgili kaynaktan okunmalı
3İnsan Haklarının Tarihsel GelişimiKonu ilgili kaynaktan okunmalı
4Hak ve ödev KavramlarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
5İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde KorunmasıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
6Birleşmiş Milletler ve İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
7Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II)Konu ilgili kaynaktan okunmalı
8Avrupa Konseyi ve İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
9Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik KoşullarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve ÖzgürlüklerKonu ilgili kaynaktan okunmalı
11Afrika İnsan ve Halkların Hakları ŞartıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
12Asya'da İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
13STK'lar ve İnsan HaklarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
14Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM KararlarıKonu ilgili kaynaktan okunmalı
Kaynak
Ders anlatılacak, ders notu verilmeyecek. AİHM kararları verilecek, analizleri yapılacak
A. Şeref GÖZÜBÜYÜK, Feyyaz GÖLCÜKLÜ, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Osman DOĞRU, Atilla NALBANT, İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararları ve Uygulanması 1. ve 2. Ciltler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:59