Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARİ YARGI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç; Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz; Arş.Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | İdari Yargı Teşkilatının tanınması ile idarenin yargısal denetim yolları ve bu yargısal denetim sürecinin usulüyle denetimin hukuki sonuçlarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri,İdari Yargı Kuruluşları,İdari Yargılama Usulünün Özellikleri,İdari Yargıda Görev ve Yetki,İdari Yargıda Dava Dilekçesinin İncelenmesi,İdarenin Sorumluluğu İlkesi,İptal Davası,İptal Nedenleri,Tam Yargı Davası,Tam Yargı Davasında Sorumluluk Nedenleri,İdari Davalarda Taraflar, Süreler,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları,Yürütmenin Durdurulması ve Koşulları,İdari Yargı Kararlarının Uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları tanımlar | 14, 9 | A, E |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları yorumlar ve farklarını tespit eder. | 14, 16, 9 | A, E |
İdarenin sorumluluğu ilkesini açıklar. | 14, 9 | A, E |
İdarenin sorumluluğuna ilişkin örnekler verir ve sorumluluk ilkelerine eleştirel yaklaşır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
İdari uyuşmazlıkları belirler. | 14, 9 | A, E |
İdari uyuşmazlıklar hakkında tartışır ve uyuşmazlıkları çözer. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
İdari yargıda kanun yollarını ve başvuru usullerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Uyuşmazlıklarda hangi kanun yoluna başvurulacağını tespit eder ve idari yargıda kanun yollarının etkinliğini değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Birinci Bölümün ilk kısmını okuma |
2 | İdari Yargı Kuruluşları | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Birinci bölümün ikinci kısmını okuma |
3 | İdari Yargılama Usulünün Özellikleri | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Birinci Bölümün üçüncü kısmını okuma |
4 | İdari Yargıda Görev ve Yetki | 2577 sayılı Kanun madde 32-37 okuma |
5 | İdari Yargıda Dava Dilekçesinin İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
6 | İdarenin Sorumluluğu İlkesi | Konu Hakkında Okuma Yapma |
7 | İptal Davası | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
8 | İptal Nedenleri | Konu Hakkında Okuma Yapma |
9 | Tam Yargı Davası | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
10 | Tam Yargı Davasında Sorumluluk Nedenleri | Konu Hakkında Okuma Yapma |
11 | İdari Davalarda Taraflar, Süreler | 2577 sayılı Kanun madde 2-26 okuma |
12 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | 2577 sayılı Kanun madde 45-55 okuma |
13 | Yürütmenin Durdurulması ve Koşulları | 2577 sayılı Kanun madde 27 okuma |
14 | İdari Yargı Kararlarının Uygulanması | 2577 sayılı Kanun madde 38 okuma |
Kaynak |
Turan Yıldırım & Gül Fiş Üstün, Açıklamalı-Notlu İdari Yargılama Usulü Kanunu, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020; Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARİ YARGI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç; Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz; Arş.Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | İdari Yargı Teşkilatının tanınması ile idarenin yargısal denetim yolları ve bu yargısal denetim sürecinin usulüyle denetimin hukuki sonuçlarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri,İdari Yargı Kuruluşları,İdari Yargılama Usulünün Özellikleri,İdari Yargıda Görev ve Yetki,İdari Yargıda Dava Dilekçesinin İncelenmesi,İdarenin Sorumluluğu İlkesi,İptal Davası,İptal Nedenleri,Tam Yargı Davası,Tam Yargı Davasında Sorumluluk Nedenleri,İdari Davalarda Taraflar, Süreler,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları,Yürütmenin Durdurulması ve Koşulları,İdari Yargı Kararlarının Uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları tanımlar | 14, 9 | A, E |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları yorumlar ve farklarını tespit eder. | 14, 16, 9 | A, E |
İdarenin sorumluluğu ilkesini açıklar. | 14, 9 | A, E |
İdarenin sorumluluğuna ilişkin örnekler verir ve sorumluluk ilkelerine eleştirel yaklaşır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
İdari uyuşmazlıkları belirler. | 14, 9 | A, E |
İdari uyuşmazlıklar hakkında tartışır ve uyuşmazlıkları çözer. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
İdari yargıda kanun yollarını ve başvuru usullerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Uyuşmazlıklarda hangi kanun yoluna başvurulacağını tespit eder ve idari yargıda kanun yollarının etkinliğini değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Birinci Bölümün ilk kısmını okuma |
2 | İdari Yargı Kuruluşları | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Birinci bölümün ikinci kısmını okuma |
3 | İdari Yargılama Usulünün Özellikleri | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Birinci Bölümün üçüncü kısmını okuma |
4 | İdari Yargıda Görev ve Yetki | 2577 sayılı Kanun madde 32-37 okuma |
5 | İdari Yargıda Dava Dilekçesinin İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
6 | İdarenin Sorumluluğu İlkesi | Konu Hakkında Okuma Yapma |
7 | İptal Davası | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
8 | İptal Nedenleri | Konu Hakkında Okuma Yapma |
9 | Tam Yargı Davası | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
10 | Tam Yargı Davasında Sorumluluk Nedenleri | Konu Hakkında Okuma Yapma |
11 | İdari Davalarda Taraflar, Süreler | 2577 sayılı Kanun madde 2-26 okuma |
12 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | 2577 sayılı Kanun madde 45-55 okuma |
13 | Yürütmenin Durdurulması ve Koşulları | 2577 sayılı Kanun madde 27 okuma |
14 | İdari Yargı Kararlarının Uygulanması | 2577 sayılı Kanun madde 38 okuma |
Kaynak |
Turan Yıldırım & Gül Fiş Üstün, Açıklamalı-Notlu İdari Yargılama Usulü Kanunu, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020; Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |