Kolluk faaliyetlerini bağlayan anayasal ilkeleri tespit ederek bu faaliyetlerinin denetimini AYM ve AİHM kararları ışığında irdelemek
Dersin İçeriği
Bu ders; Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkeler,Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimi,AİHM kararlarında kolluk faaliyetleri,Toplanma özgürlüğü,Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisi,AYM kararlarında kolluk faaliyetleri,Demokratik kolluk ilkeleri; konularını içermektedir.
Kolluk faaliyetlerinin anayasal ilkelere uygunluğunu AYM ve AİHM kararları çerçevesinde tartışmak
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Kolluk faaliyetlerini tanımlama ve açıklamak
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakları arasında ilişki kurmak
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakalrı ilişkisini güvenlikve özgürlük dengesinde irdelemek
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkeler
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
2
Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimi
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
3
AİHM kararlarında kolluk faaliyetleri
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
4
Toplanma özgürlüğü
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
5
Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisi
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
6
AYM kararlarında kolluk faaliyetleri
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
7
Demokratik kolluk ilkeleri
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
Kaynak
İl Han Özay - Anayasa: Özgürlükler ve İdari Kolluk Etkinlikleri
Nihat BULUT Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi
AKTAŞ/AKKOYUNLU - İDARİ KOLLUK FAALİYETLERİNİN TEMEL ANAYASAL SINIRLARI OLARAK KANUNİLİK VE ÖLÇÜLÜLÜK İLKELERİ
Ders anlatımı ve sunum
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
12
4
48
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
3
42
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
7
3
21
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
3
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
7
3
21
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
195
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(195/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KOLLUK VE İNSAN HAKLARI
-
Güz Dönemi
3+0
3
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Nihat BULUT
Dersi Verenler
Prof.Dr. Nihat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kolluk faaliyetlerini bağlayan anayasal ilkeleri tespit ederek bu faaliyetlerinin denetimini AYM ve AİHM kararları ışığında irdelemek
Dersin İçeriği
Bu ders; Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkeler,Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimi,AİHM kararlarında kolluk faaliyetleri,Toplanma özgürlüğü,Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisi,AYM kararlarında kolluk faaliyetleri,Demokratik kolluk ilkeleri; konularını içermektedir.
Kolluk faaliyetlerinin anayasal ilkelere uygunluğunu AYM ve AİHM kararları çerçevesinde tartışmak
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Kolluk faaliyetlerini tanımlama ve açıklamak
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakları arasında ilişki kurmak
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakalrı ilişkisini güvenlikve özgürlük dengesinde irdelemek
10, 14, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkeler
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
2
Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimi
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
3
AİHM kararlarında kolluk faaliyetleri
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
4
Toplanma özgürlüğü
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
5
Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisi
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
6
AYM kararlarında kolluk faaliyetleri
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
7
Demokratik kolluk ilkeleri
İlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
Kaynak
İl Han Özay - Anayasa: Özgürlükler ve İdari Kolluk Etkinlikleri
Nihat BULUT Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi
AKTAŞ/AKKOYUNLU - İDARİ KOLLUK FAALİYETLERİNİN TEMEL ANAYASAL SINIRLARI OLARAK KANUNİLİK VE ÖLÇÜLÜLÜK İLKELERİ
Ders anlatımı ve sunum
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.