Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOLLUK VE İNSAN HAKLARI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi VerenlerProf.Dr. Nihat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKolluk faaliyetlerini bağlayan anayasal ilkeleri tespit ederek bu faaliyetlerinin denetimini AYM ve AİHM kararları ışığında irdelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkeler,Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimi,AİHM kararlarında kolluk faaliyetleri,Toplanma özgürlüğü,Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisi,AYM kararlarında kolluk faaliyetleri,Demokratik kolluk ilkeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kolluk faaliyetlerinin denetimini anayasal ilkeler bağlamında açıklamak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetlerinin anayasal ilkelere uygunluğunu AYM ve AİHM kararları çerçevesinde tartışmak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetlerini tanımlama ve açıklamak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakları arasında ilişki kurmak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakalrı ilişkisini güvenlikve özgürlük dengesinde irdelemek10, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkelerİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
2Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimiİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
3AİHM kararlarında kolluk faaliyetleriİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
4Toplanma özgürlüğüİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
5Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisiİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
6AYM kararlarında kolluk faaliyetleriİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
7Demokratik kolluk ilkeleriİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
Kaynak
İl Han Özay - Anayasa: Özgürlükler ve İdari Kolluk Etkinlikleri Nihat BULUT Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi AKTAŞ/AKKOYUNLU - İDARİ KOLLUK FAALİYETLERİNİN TEMEL ANAYASAL SINIRLARI OLARAK KANUNİLİK VE ÖLÇÜLÜLÜK İLKELERİ
Ders anlatımı ve sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme12448
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7321
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı7321
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)195
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(195/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOLLUK VE İNSAN HAKLARI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi VerenlerProf.Dr. Nihat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKolluk faaliyetlerini bağlayan anayasal ilkeleri tespit ederek bu faaliyetlerinin denetimini AYM ve AİHM kararları ışığında irdelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkeler,Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimi,AİHM kararlarında kolluk faaliyetleri,Toplanma özgürlüğü,Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisi,AYM kararlarında kolluk faaliyetleri,Demokratik kolluk ilkeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kolluk faaliyetlerinin denetimini anayasal ilkeler bağlamında açıklamak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetlerinin anayasal ilkelere uygunluğunu AYM ve AİHM kararları çerçevesinde tartışmak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetlerini tanımlama ve açıklamak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakları arasında ilişki kurmak10, 14, 16, 19, 9A, E
Kolluk faaliyetleri ile insan hakalrı ilişkisini güvenlikve özgürlük dengesinde irdelemek10, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kolluğu bağlayan temel anayasal ilkelerİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
2Kolluk eylem ve işlemlerinin denetimiİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
3AİHM kararlarında kolluk faaliyetleriİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
4Toplanma özgürlüğüİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
5Kolluğun zor/kuvet kullanma yetkisiİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
6AYM kararlarında kolluk faaliyetleriİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
7Demokratik kolluk ilkeleriİlgili makaleleri okumak gerekmektedir.
Kaynak
İl Han Özay - Anayasa: Özgürlükler ve İdari Kolluk Etkinlikleri Nihat BULUT Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi AKTAŞ/AKKOYUNLU - İDARİ KOLLUK FAALİYETLERİNİN TEMEL ANAYASAL SINIRLARI OLARAK KANUNİLİK VE ÖLÇÜLÜLÜK İLKELERİ
Ders anlatımı ve sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:59