Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETME BİLİŞİM SİSTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU, Doç.Dr. Özge DOĞUÇ, Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere işletmelerde yönetimsel ve operasyonel seviyede kullanmak zorunda oldukları bilgileri üreten bilişim sistemleri ve bilişim teknolojileri konusunda temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim bilişim sistemleri tanım ve kavramları, Veri-bilgi ve işlenmiş bilgi,Bilişim Sistemi Türleri,Bilişim Sistemleri, Örgütler ve Strateji,Bilişim Sistemleri Donanımı,Bilişim Sistemleri Yazılımı,Veritabanı Yönetimi,Bilgisayar Ağları,İnternet ve WWW,Operasyonel Düzeyde Yetkinlik İçin Bilişim Sistemleri,Elektronik Ticaret: Dijital Âlemdeki Pazarlar ve Ürünler,Örgütlerde Karar Verme Sistemleri,Sistemlerin Geliştirilmesi ve Değişimin Yönetilmesi,Proje Yönetimi: Sistemlerin İşletme Değerlerinin Oluşturulması ve Değişimin Yönetilmesi,Bilişim sistemlerinin getirdikleri, gelecek ve bulut açısından irdeleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim bilişim sistemleri tanım ve kavramlarını tanımlar | 10, 9 | A |
2. Bilişim Sistemi Türlerini sıralar. | 10, 9 | A |
3. Bilişim Sistemleri kavramlarını tartışır. | 10, 9 | A |
4. Operasyonel Düzey İçin Bilişim Sistemlerini sıralar. | 10, 9 | A |
5. Bilişim sistemlerinin getirdikleri, gelecek ve bugün açısından irdeler. | 10, 9 | A |
6. Örgütler ve Strateji kavramlarını tartışır. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim bilişim sistemleri tanım ve kavramları, Veri-bilgi ve işlenmiş bilgi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
2 | Bilişim Sistemi Türleri | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
3 | Bilişim Sistemleri, Örgütler ve Strateji | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
4 | Bilişim Sistemleri Donanımı | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
5 | Bilişim Sistemleri Yazılımı | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
6 | Veritabanı Yönetimi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
7 | Bilgisayar Ağları | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
8 | İnternet ve WWW | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
9 | Operasyonel Düzeyde Yetkinlik İçin Bilişim Sistemleri | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
10 | Elektronik Ticaret: Dijital Âlemdeki Pazarlar ve Ürünler | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
11 | Örgütlerde Karar Verme Sistemleri | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
12 | Sistemlerin Geliştirilmesi ve Değişimin Yönetilmesi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
13 | Proje Yönetimi: Sistemlerin İşletme Değerlerinin Oluşturulması ve Değişimin Yönetilmesi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
14 | Bilişim sistemlerinin getirdikleri, gelecek ve bulut açısından irdeleme | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
Kaynak |
Management Information Systems (Türkçe Çeviri) , by Kenneth C. Laudon (Author), Carol Guercio Traver (Author), Nobel Y E. |
Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları ,Dr. Rıza Haluk KUL, Papatya Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | ||||||
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | ||||||
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | ||||||
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | ||||||
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | ||||||
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | ||||||
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | ||||||
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | |||||
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | ||||||
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 20 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 20 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETME BİLİŞİM SİSTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU, Doç.Dr. Özge DOĞUÇ, Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere işletmelerde yönetimsel ve operasyonel seviyede kullanmak zorunda oldukları bilgileri üreten bilişim sistemleri ve bilişim teknolojileri konusunda temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim bilişim sistemleri tanım ve kavramları, Veri-bilgi ve işlenmiş bilgi,Bilişim Sistemi Türleri,Bilişim Sistemleri, Örgütler ve Strateji,Bilişim Sistemleri Donanımı,Bilişim Sistemleri Yazılımı,Veritabanı Yönetimi,Bilgisayar Ağları,İnternet ve WWW,Operasyonel Düzeyde Yetkinlik İçin Bilişim Sistemleri,Elektronik Ticaret: Dijital Âlemdeki Pazarlar ve Ürünler,Örgütlerde Karar Verme Sistemleri,Sistemlerin Geliştirilmesi ve Değişimin Yönetilmesi,Proje Yönetimi: Sistemlerin İşletme Değerlerinin Oluşturulması ve Değişimin Yönetilmesi,Bilişim sistemlerinin getirdikleri, gelecek ve bulut açısından irdeleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim bilişim sistemleri tanım ve kavramlarını tanımlar | 10, 9 | A |
2. Bilişim Sistemi Türlerini sıralar. | 10, 9 | A |
3. Bilişim Sistemleri kavramlarını tartışır. | 10, 9 | A |
4. Operasyonel Düzey İçin Bilişim Sistemlerini sıralar. | 10, 9 | A |
5. Bilişim sistemlerinin getirdikleri, gelecek ve bugün açısından irdeler. | 10, 9 | A |
6. Örgütler ve Strateji kavramlarını tartışır. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim bilişim sistemleri tanım ve kavramları, Veri-bilgi ve işlenmiş bilgi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
2 | Bilişim Sistemi Türleri | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
3 | Bilişim Sistemleri, Örgütler ve Strateji | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
4 | Bilişim Sistemleri Donanımı | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
5 | Bilişim Sistemleri Yazılımı | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
6 | Veritabanı Yönetimi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
7 | Bilgisayar Ağları | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
8 | İnternet ve WWW | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
9 | Operasyonel Düzeyde Yetkinlik İçin Bilişim Sistemleri | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
10 | Elektronik Ticaret: Dijital Âlemdeki Pazarlar ve Ürünler | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
11 | Örgütlerde Karar Verme Sistemleri | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
12 | Sistemlerin Geliştirilmesi ve Değişimin Yönetilmesi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
13 | Proje Yönetimi: Sistemlerin İşletme Değerlerinin Oluşturulması ve Değişimin Yönetilmesi | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
14 | Bilişim sistemlerinin getirdikleri, gelecek ve bulut açısından irdeleme | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
Kaynak |
Management Information Systems (Türkçe Çeviri) , by Kenneth C. Laudon (Author), Carol Guercio Traver (Author), Nobel Y E. |
Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları ,Dr. Rıza Haluk KUL, Papatya Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | ||||||
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | ||||||
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | ||||||
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | ||||||
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | ||||||
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | ||||||
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | ||||||
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | |||||
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | ||||||
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |