Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ ÖNERİSİ-Bahar Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali Resül USUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler tasarım alanında yeni bilgiler üretecek potansiyeli gösterebilen, iyi planlanmış bir doktora tez önerisi yazar.
Dersin İçeriğiBu ders; Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisi formunu doldurmak,Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin başarıyla tamamlanması adayların doktora tez çalışmasına başlamalarını sağlar.14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
2Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
3Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
4Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
5Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
6Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
7Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
8Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
9Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
10Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
11Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
12Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
13Doktora tez önerisi formunu doldurmak
14Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ ÖNERİSİ-Bahar Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali Resül USUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler tasarım alanında yeni bilgiler üretecek potansiyeli gösterebilen, iyi planlanmış bir doktora tez önerisi yazar.
Dersin İçeriğiBu ders; Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisi formunu doldurmak,Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin başarıyla tamamlanması adayların doktora tez çalışmasına başlamalarını sağlar.14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
2Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
3Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
4Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
5Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
6Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
7Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
8Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
9Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
10Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
11Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
12Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek
13Doktora tez önerisi formunu doldurmak
14Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:05