Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL HUKUK BAKIŞ AÇISIYLA SAĞLIK HUKUKU-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Aslı MAKARACI BAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı hukuk ve tıbbi uygulamalar arasındaki ilişkiyi güncel gelişmeler kapsamında özel hukuk perspektifinden ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; özel hukuk kapsamının değerlendirilmesi,özel hukuk ve sağlık hukuku ilişkisinin ortaya konulması,hasta hakları ve gelişimi,sağlık çalışanları hasta ilişkisinin hukuki niteliği,sağlık çalışanlarına yönelik özel hukuk davalarının tartışılması, özel hukuk kapsamında sağlık uyuşmazlıklarına ilişkin vaka tartışması,aydınlatılmış onam,kişilik değeri kapsamında organ ve doku nakli,kişilik hakkı kapsamında tıbbi müdahaleler, özerklik ve paternalizm, klinik araştırmaların kişilik hakkı bakımından değerlendirilmesi,olgu tartışması,olguların incelenmesi,genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders kapsamında özel hukuk çerçevesinde olmak üzere hasta haklarının ve hekimin hukuki sorumluluğunun uluslararası bildirgelere ve tıp etiğine uygun bir şekilde ele alınması ve anlaşılmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1özel hukuk kapsamının değerlendirilmesi
2özel hukuk ve sağlık hukuku ilişkisinin ortaya konulması
3hasta hakları ve gelişimi
4sağlık çalışanları hasta ilişkisinin hukuki niteliği
5sağlık çalışanlarına yönelik özel hukuk davalarının tartışılması
6 özel hukuk kapsamında sağlık uyuşmazlıklarına ilişkin vaka tartışması
7aydınlatılmış onam
8kişilik değeri kapsamında organ ve doku nakli
9kişilik hakkı kapsamında tıbbi müdahaleler
10 özerklik ve paternalizm
11 klinik araştırmaların kişilik hakkı bakımından değerlendirilmesi
11olgu tartışması
12olguların incelenmesi
14genel değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati339
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)9
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(9/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL HUKUK BAKIŞ AÇISIYLA SAĞLIK HUKUKU-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Aslı MAKARACI BAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı hukuk ve tıbbi uygulamalar arasındaki ilişkiyi güncel gelişmeler kapsamında özel hukuk perspektifinden ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; özel hukuk kapsamının değerlendirilmesi,özel hukuk ve sağlık hukuku ilişkisinin ortaya konulması,hasta hakları ve gelişimi,sağlık çalışanları hasta ilişkisinin hukuki niteliği,sağlık çalışanlarına yönelik özel hukuk davalarının tartışılması, özel hukuk kapsamında sağlık uyuşmazlıklarına ilişkin vaka tartışması,aydınlatılmış onam,kişilik değeri kapsamında organ ve doku nakli,kişilik hakkı kapsamında tıbbi müdahaleler, özerklik ve paternalizm, klinik araştırmaların kişilik hakkı bakımından değerlendirilmesi,olgu tartışması,olguların incelenmesi,genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders kapsamında özel hukuk çerçevesinde olmak üzere hasta haklarının ve hekimin hukuki sorumluluğunun uluslararası bildirgelere ve tıp etiğine uygun bir şekilde ele alınması ve anlaşılmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1özel hukuk kapsamının değerlendirilmesi
2özel hukuk ve sağlık hukuku ilişkisinin ortaya konulması
3hasta hakları ve gelişimi
4sağlık çalışanları hasta ilişkisinin hukuki niteliği
5sağlık çalışanlarına yönelik özel hukuk davalarının tartışılması
6 özel hukuk kapsamında sağlık uyuşmazlıklarına ilişkin vaka tartışması
7aydınlatılmış onam
8kişilik değeri kapsamında organ ve doku nakli
9kişilik hakkı kapsamında tıbbi müdahaleler
10 özerklik ve paternalizm
11 klinik araştırmaların kişilik hakkı bakımından değerlendirilmesi
11olgu tartışması
12olguların incelenmesi
14genel değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:52