Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL DENEYSEL FARMAKOLOJİ - I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı farmakolojik araştırmalarda kullanılan temel deneysel yöntemler ve bunların uygulanma alanlarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deneysel Yöntemlere Giriş,Laboratuvar guvenligi, malzeme ve otomasyon,Deneysel çalışma ve etik; deneysel bilgi kaynaklari,Deney planlaması ve veri elde etme yöntemleri ve bilgi avciligi,Veri degerlendirme yöntemleri ve bilgi üretme süreçleri,Farmakolojide in vivo yöntemler,Farmakolojide in vivo yöntemler,Farmakolojide in vivo yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Raporlandırma ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deneysel yöntemleri tanımlamak. | 13, 16, 9 | E |
Farmakoloji laboratuvarının çalışma prensiplerini açıklamak. | 13, 16, 9 | E |
Deneysel planlama yapmak ve literatür araştırması yapabilmek. | 13, 16, 9 | E |
Farmakolojik çalışmalarda in vivo ve in vitro yöntemleri tanımlamak. | 13, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deneysel Yöntemlere Giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Laboratuvar guvenligi, malzeme ve otomasyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Deneysel çalışma ve etik; deneysel bilgi kaynaklari | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Deney planlaması ve veri elde etme yöntemleri ve bilgi avciligi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Veri degerlendirme yöntemleri ve bilgi üretme süreçleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | Farmakolojide in vivo yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Farmakolojide in vivo yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | Farmakolojide in vivo yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Raporlandırma ve değerlendirme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
İ. Tayfun Uzbay, Deneysel Araştırma Teknikleri, Çizgi Yayınları, Ankara-2004. |
Öğrencilerle paylaşılan ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | |||||
4 | Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | |||||
5 | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | |||||
6 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | X | |||||
7 | Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | |||||
8 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar. | ||||||
10 | Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | |||||
11 | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | |||||
12 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
13 | Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 2 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 4 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 3 | 15 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL DENEYSEL FARMAKOLOJİ - I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı farmakolojik araştırmalarda kullanılan temel deneysel yöntemler ve bunların uygulanma alanlarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deneysel Yöntemlere Giriş,Laboratuvar guvenligi, malzeme ve otomasyon,Deneysel çalışma ve etik; deneysel bilgi kaynaklari,Deney planlaması ve veri elde etme yöntemleri ve bilgi avciligi,Veri degerlendirme yöntemleri ve bilgi üretme süreçleri,Farmakolojide in vivo yöntemler,Farmakolojide in vivo yöntemler,Farmakolojide in vivo yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Farmakolojide in vitro yöntemler,Raporlandırma ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deneysel yöntemleri tanımlamak. | 13, 16, 9 | E |
Farmakoloji laboratuvarının çalışma prensiplerini açıklamak. | 13, 16, 9 | E |
Deneysel planlama yapmak ve literatür araştırması yapabilmek. | 13, 16, 9 | E |
Farmakolojik çalışmalarda in vivo ve in vitro yöntemleri tanımlamak. | 13, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deneysel Yöntemlere Giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Laboratuvar guvenligi, malzeme ve otomasyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Deneysel çalışma ve etik; deneysel bilgi kaynaklari | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Deney planlaması ve veri elde etme yöntemleri ve bilgi avciligi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Veri degerlendirme yöntemleri ve bilgi üretme süreçleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | Farmakolojide in vivo yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Farmakolojide in vivo yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | Farmakolojide in vivo yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | Farmakolojide in vitro yöntemler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Raporlandırma ve değerlendirme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
İ. Tayfun Uzbay, Deneysel Araştırma Teknikleri, Çizgi Yayınları, Ankara-2004. |
Öğrencilerle paylaşılan ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | |||||
4 | Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | |||||
5 | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | |||||
6 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | X | |||||
7 | Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | |||||
8 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar. | ||||||
10 | Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | |||||
11 | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | |||||
12 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
13 | Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |