Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HÜCRE KÜLTÜRÜ-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nihal KARAKAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin hücre kültürünün temel prensiplerini ve laboratuvar koşullarının gerekliliklerini öğrenmeleri, ve hücre kültürü laboratuvar tekniklerini deneyimlemesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücre Kültürü'ne Giriş,Hücre Kültürü Lab-Kurulum, Alet ve Ekipmanlar,Cell Culture Lab-Consumables,Cell Culture Lab-Aseptic conditions and Contamination Risks,Cell Culture Lab-Practice I: Subculture of Cells,Hücre Kültürü-Pratik II: Hücre Sayımı,Hücre Kültürü-Pratik III: Hücre Dondurma,Hücre Kültürü-Pratik IV: Hücre Çözdürme,Hücre Kültürü-Pratik V: Hücre Görüntüleme,Hücre Kültürünün Kullanıldığı Alanlar,3D Hücre Kültürleri ve Organoidler,Hücre Kültürlerinden Türetilen Terapötikler,Araştırma Makalesi Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Primer ve sekonder hücrelerinin (hücre hattı) aralarındaki farkları tanımlar, elde edilme yöntemlerini açıklar; hücre kültüründe kullanılan sarf malzemeleri, kullanım şekil ve gerekliliklerini tanımlar; hücre kültürü laboratuvarının yapılanmasını açıklar ve bulunması gerekli cihazları söyler; hücrelerin alt kültürünü yapma, sayma, dondurma-çözme, görüntüleme işlemlerini deneyimler; verilen grup çalışmasında kendisine düşen hücre kültürü aşamasını gerçekleştirir.10, 11, 12, 13, 16, 17, 2, 3, 30, 37, 4, 6, 9A, C, G, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 30: Tahmin-Gözlem-Açıklama Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücre Kültürü'ne GirişOkuma
2Hücre Kültürü Lab-Kurulum, Alet ve EkipmanlarLaboratuvarın yerinde tanıtımı
3Cell Culture Lab-Consumables
4Cell Culture Lab-Aseptic conditions and Contamination Risks
5Cell Culture Lab-Practice I: Subculture of CellsDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
6Hücre Kültürü-Pratik II: Hücre SayımıDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
8Hücre Kültürü-Pratik III: Hücre DondurmaDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
9Hücre Kültürü-Pratik IV: Hücre ÇözdürmeDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
10Hücre Kültürü-Pratik V: Hücre GörüntülemeDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
11Hücre Kültürünün Kullanıldığı AlanlarSunum hazırlama
123D Hücre Kültürleri ve OrganoidlerOkuma
13Hücre Kültürlerinden Türetilen TerapötiklerOkuma
14Araştırma Makalesi SunumuSunum hazırlama
Kaynak
Laboratuvar föyü ve ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
2
Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar.
3
Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
4
Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
5
Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar.
6
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
7
Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
8
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
9
Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
10
Bilimsel araştırma planlayabilir.
11
Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
12
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
13
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
14
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
15
Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.
16
Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HÜCRE KÜLTÜRÜ-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nihal KARAKAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin hücre kültürünün temel prensiplerini ve laboratuvar koşullarının gerekliliklerini öğrenmeleri, ve hücre kültürü laboratuvar tekniklerini deneyimlemesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücre Kültürü'ne Giriş,Hücre Kültürü Lab-Kurulum, Alet ve Ekipmanlar,Cell Culture Lab-Consumables,Cell Culture Lab-Aseptic conditions and Contamination Risks,Cell Culture Lab-Practice I: Subculture of Cells,Hücre Kültürü-Pratik II: Hücre Sayımı,Hücre Kültürü-Pratik III: Hücre Dondurma,Hücre Kültürü-Pratik IV: Hücre Çözdürme,Hücre Kültürü-Pratik V: Hücre Görüntüleme,Hücre Kültürünün Kullanıldığı Alanlar,3D Hücre Kültürleri ve Organoidler,Hücre Kültürlerinden Türetilen Terapötikler,Araştırma Makalesi Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Primer ve sekonder hücrelerinin (hücre hattı) aralarındaki farkları tanımlar, elde edilme yöntemlerini açıklar; hücre kültüründe kullanılan sarf malzemeleri, kullanım şekil ve gerekliliklerini tanımlar; hücre kültürü laboratuvarının yapılanmasını açıklar ve bulunması gerekli cihazları söyler; hücrelerin alt kültürünü yapma, sayma, dondurma-çözme, görüntüleme işlemlerini deneyimler; verilen grup çalışmasında kendisine düşen hücre kültürü aşamasını gerçekleştirir.10, 11, 12, 13, 16, 17, 2, 3, 30, 37, 4, 6, 9A, C, G, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 30: Tahmin-Gözlem-Açıklama Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücre Kültürü'ne GirişOkuma
2Hücre Kültürü Lab-Kurulum, Alet ve EkipmanlarLaboratuvarın yerinde tanıtımı
3Cell Culture Lab-Consumables
4Cell Culture Lab-Aseptic conditions and Contamination Risks
5Cell Culture Lab-Practice I: Subculture of CellsDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
6Hücre Kültürü-Pratik II: Hücre SayımıDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
8Hücre Kültürü-Pratik III: Hücre DondurmaDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
9Hücre Kültürü-Pratik IV: Hücre ÇözdürmeDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
10Hücre Kültürü-Pratik V: Hücre GörüntülemeDeney için gerekli sarf ve araçların hazırlanması
11Hücre Kültürünün Kullanıldığı AlanlarSunum hazırlama
123D Hücre Kültürleri ve OrganoidlerOkuma
13Hücre Kültürlerinden Türetilen TerapötiklerOkuma
14Araştırma Makalesi SunumuSunum hazırlama
Kaynak
Laboratuvar föyü ve ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
2
Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar.
3
Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
4
Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
5
Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar.
6
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
7
Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
8
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
9
Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
10
Bilimsel araştırma planlayabilir.
11
Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
12
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
13
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
14
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
15
Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.
16
Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:02