Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ-YENİLİK YÖNETİMİ VE BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYenilik ve teknoloji ile ilgili kavramları ve yenilik türlerini tanımak, yenilik geliştirme yaratıcı düşünme yöntem ve süreçlerini yorumlamak, fikri haklar ile ilgili konuları yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kavramlar: Teknoloji, Teknolojik Yenilik, Yenilikçilik, Yenilik Yönetimi, Buluş, Teknoloji-Yenilik ilişkisi, Buluş-Yenilik ilişkisi,2. Günümüz İşletmeciliğinde Yenilik Yönetiminin Yeri Ve Önemi: Avrupa Birliği ve Yenilikçilik Gereksinmesi, Lizbon Stratejisi, Oslo Bildirgesi Türkiye’de Yenilikçilik,3. Yenilik Türleri, Yenilik Oluşturma Çevresi ve Süreçleri: Ürün ve Hizmet Yeniliği • Süreç Yeniliği • Örgütsel Yenilik • İş Modeli Yeniliği • Strateji Yeniliği; Ekonomik Faktörler • Teknolojik Faktörler • Sosyo-Kültürel Faktörler • Hukuki-Politik Faktörler • Doğal Faktörler; Doğrusal Modeller, 3. Nesil Yenilik Yaratma Süreci, 4. Nesil Yenilik Yaratma Süreci,4. Yaratıcı Düşünme Teknikleri: • Beyin Fırtınası • Yanal Düşünme • İkili Çağrıştırma • Morfolojik Analiz • La Salle Matrisleri • Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ),5. Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması Ve Desteklenmesi: • Telif Hakkı, Marka, Patent ve Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım, Coğrafi İşaretler • Fikri Mülkiyetin teşvik edilmesi ve desteklenmesi,6. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri,7. Uluslar Arası Bilimsel Araştırma Destekleri,8. Girişimcilik Destekleri,9. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri İçin Örnek Başvuru Formu Çalışması,10. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,11. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,12. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,13. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,14 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği,15 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği,16 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Yenilik ve teknoloji ile ilgili kavramları, yöntemleri ve süreçleri açıklayabilecektir:
1.1. Teknoloji, teknolojik yenilik, yenilikçilik, yenilik yönetimi, buluş, teknoloji-yenilik ilişkisini ve buluş-yenilik ilişkisini tanımlar.
1.2. Günümüz işletmeciliğinde yenilik yönetiminin yeri ve önemini açıklar.
1.3. Yenilik türleri, yenilik oluşturma çevresi ve süreçlerini ifade eder.
2. Yaratıcı düşünme tekniklerini tasvir edebilecektir
2.1. Beyin fırtınası, yanal düşünme, ikili çağrıştırma, morfolojik analiz, la salle matrisleri, yaratıcı problem çözme teorisi (TRIZ) yöntemlerini açıklar.
2.2. Bu yöntemlerin en az birini uygular
3. Fikri mülkiyet hakkının korunması ve desteklenmesi ile ilgili ulusal mevzuatı ve süreçleri açıklayabilecektir
3.1. Telif hakkı, marka, patent ve faydalı model, endüstriyel tasarım ve coğrafi işaretler kavramlarını açıklar ve farklarını ayırt eder.
3.2. Fikri mülkiyetin desteklenmesine dair süreçleri açıklar.
4. Ulusal ve uluslararası bilimsel Ar-Ge desteklerinin başlıcasını tasvir edebilecek ve bilimsel Ar-Ge başvurusu uygulayabilecektir.
4.1. ARDEB, BİDEB ve sanayi desteklerini tanır
4.2. Avrupa Birliği desteklerini tanır
4.3. Bilimsel Ar-Ge proje başvurusu uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Kavramlar: Teknoloji, Teknolojik Yenilik, Yenilikçilik, Yenilik Yönetimi, Buluş, Teknoloji-Yenilik ilişkisi, Buluş-Yenilik ilişkisi
22. Günümüz İşletmeciliğinde Yenilik Yönetiminin Yeri Ve Önemi: Avrupa Birliği ve Yenilikçilik Gereksinmesi, Lizbon Stratejisi, Oslo Bildirgesi Türkiye’de Yenilikçilik
33. Yenilik Türleri, Yenilik Oluşturma Çevresi ve Süreçleri: Ürün ve Hizmet Yeniliği • Süreç Yeniliği • Örgütsel Yenilik • İş Modeli Yeniliği • Strateji Yeniliği; Ekonomik Faktörler • Teknolojik Faktörler • Sosyo-Kültürel Faktörler • Hukuki-Politik Faktörler • Doğal Faktörler; Doğrusal Modeller, 3. Nesil Yenilik Yaratma Süreci, 4. Nesil Yenilik Yaratma Süreci
44. Yaratıcı Düşünme Teknikleri: • Beyin Fırtınası • Yanal Düşünme • İkili Çağrıştırma • Morfolojik Analiz • La Salle Matrisleri • Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)
55. Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması Ve Desteklenmesi: • Telif Hakkı, Marka, Patent ve Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım, Coğrafi İşaretler • Fikri Mülkiyetin teşvik edilmesi ve desteklenmesi
66. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri
77. Uluslar Arası Bilimsel Araştırma Destekleri
88. Girişimcilik Destekleri
99. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri İçin Örnek Başvuru Formu Çalışması
1010. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1111. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1212. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1313. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1414 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği
1515 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği
1616 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği
Kaynak
Ders sunum notları (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır)
Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme11515
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ-YENİLİK YÖNETİMİ VE BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYenilik ve teknoloji ile ilgili kavramları ve yenilik türlerini tanımak, yenilik geliştirme yaratıcı düşünme yöntem ve süreçlerini yorumlamak, fikri haklar ile ilgili konuları yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kavramlar: Teknoloji, Teknolojik Yenilik, Yenilikçilik, Yenilik Yönetimi, Buluş, Teknoloji-Yenilik ilişkisi, Buluş-Yenilik ilişkisi,2. Günümüz İşletmeciliğinde Yenilik Yönetiminin Yeri Ve Önemi: Avrupa Birliği ve Yenilikçilik Gereksinmesi, Lizbon Stratejisi, Oslo Bildirgesi Türkiye’de Yenilikçilik,3. Yenilik Türleri, Yenilik Oluşturma Çevresi ve Süreçleri: Ürün ve Hizmet Yeniliği • Süreç Yeniliği • Örgütsel Yenilik • İş Modeli Yeniliği • Strateji Yeniliği; Ekonomik Faktörler • Teknolojik Faktörler • Sosyo-Kültürel Faktörler • Hukuki-Politik Faktörler • Doğal Faktörler; Doğrusal Modeller, 3. Nesil Yenilik Yaratma Süreci, 4. Nesil Yenilik Yaratma Süreci,4. Yaratıcı Düşünme Teknikleri: • Beyin Fırtınası • Yanal Düşünme • İkili Çağrıştırma • Morfolojik Analiz • La Salle Matrisleri • Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ),5. Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması Ve Desteklenmesi: • Telif Hakkı, Marka, Patent ve Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım, Coğrafi İşaretler • Fikri Mülkiyetin teşvik edilmesi ve desteklenmesi,6. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri,7. Uluslar Arası Bilimsel Araştırma Destekleri,8. Girişimcilik Destekleri,9. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri İçin Örnek Başvuru Formu Çalışması,10. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,11. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,12. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,13. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı,14 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği,15 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği,16 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Yenilik ve teknoloji ile ilgili kavramları, yöntemleri ve süreçleri açıklayabilecektir:
1.1. Teknoloji, teknolojik yenilik, yenilikçilik, yenilik yönetimi, buluş, teknoloji-yenilik ilişkisini ve buluş-yenilik ilişkisini tanımlar.
1.2. Günümüz işletmeciliğinde yenilik yönetiminin yeri ve önemini açıklar.
1.3. Yenilik türleri, yenilik oluşturma çevresi ve süreçlerini ifade eder.
2. Yaratıcı düşünme tekniklerini tasvir edebilecektir
2.1. Beyin fırtınası, yanal düşünme, ikili çağrıştırma, morfolojik analiz, la salle matrisleri, yaratıcı problem çözme teorisi (TRIZ) yöntemlerini açıklar.
2.2. Bu yöntemlerin en az birini uygular
3. Fikri mülkiyet hakkının korunması ve desteklenmesi ile ilgili ulusal mevzuatı ve süreçleri açıklayabilecektir
3.1. Telif hakkı, marka, patent ve faydalı model, endüstriyel tasarım ve coğrafi işaretler kavramlarını açıklar ve farklarını ayırt eder.
3.2. Fikri mülkiyetin desteklenmesine dair süreçleri açıklar.
4. Ulusal ve uluslararası bilimsel Ar-Ge desteklerinin başlıcasını tasvir edebilecek ve bilimsel Ar-Ge başvurusu uygulayabilecektir.
4.1. ARDEB, BİDEB ve sanayi desteklerini tanır
4.2. Avrupa Birliği desteklerini tanır
4.3. Bilimsel Ar-Ge proje başvurusu uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Kavramlar: Teknoloji, Teknolojik Yenilik, Yenilikçilik, Yenilik Yönetimi, Buluş, Teknoloji-Yenilik ilişkisi, Buluş-Yenilik ilişkisi
22. Günümüz İşletmeciliğinde Yenilik Yönetiminin Yeri Ve Önemi: Avrupa Birliği ve Yenilikçilik Gereksinmesi, Lizbon Stratejisi, Oslo Bildirgesi Türkiye’de Yenilikçilik
33. Yenilik Türleri, Yenilik Oluşturma Çevresi ve Süreçleri: Ürün ve Hizmet Yeniliği • Süreç Yeniliği • Örgütsel Yenilik • İş Modeli Yeniliği • Strateji Yeniliği; Ekonomik Faktörler • Teknolojik Faktörler • Sosyo-Kültürel Faktörler • Hukuki-Politik Faktörler • Doğal Faktörler; Doğrusal Modeller, 3. Nesil Yenilik Yaratma Süreci, 4. Nesil Yenilik Yaratma Süreci
44. Yaratıcı Düşünme Teknikleri: • Beyin Fırtınası • Yanal Düşünme • İkili Çağrıştırma • Morfolojik Analiz • La Salle Matrisleri • Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)
55. Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması Ve Desteklenmesi: • Telif Hakkı, Marka, Patent ve Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım, Coğrafi İşaretler • Fikri Mülkiyetin teşvik edilmesi ve desteklenmesi
66. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri
77. Uluslar Arası Bilimsel Araştırma Destekleri
88. Girişimcilik Destekleri
99. Ulusal Bilimsel Araştırma Destekleri İçin Örnek Başvuru Formu Çalışması
1010. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1111. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1212. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1313. Grup Çalışması: Örnek Proje Hazırlığı
1414 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği
1515 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği
1616 Grup Sunumları: Proje Dosyası Kritiği
Kaynak
Ders sunum notları (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır)
Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:42Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:43