Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLAĞANÜSTÜ DURUMLARDA SAĞLIK YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ
Dersin YardımcılarıSağlıklı Beslenme, Afet Kültürü
Dersin AmacıOlağanüstü durumlarda sağlık yöneticisinin nasıl davranması gerektiğini göstermektir
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Olağanüstü durumlarla ilgili temel kavramlar,Olağanüstü durumlarda sağlık yönetimi,hazırlıklı olma,planlama, hastane Afet Planları,Olağanüstü durumlarda acil yanıt, triyaj, 112 acil sağlık hizmetleri,Olağanüstü durumlarda sağlığın değerlendirilmesi, hızlı değerlendirme,Olağanüstü durumlarda risk grupları,Olağanüstü durumların epidemiyolojik değerlendirilmesi,Olağanüstü durumlarda kadın sağlığı, ana-çocuk sağlığı hizmetleri ve beslenme,Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü,Olağanüstü durumlarda ruh sağlığı, Olağanüstü durumlara bireysel olarak hazırlıklı olma,Olağanüstü durumlarda çevre sağlığı hizmetleri, Olağanüstü durumlarda barınma,Olağanüstü durumlarda yardımların organizasyonu ve lojistik yönetimi,Olağanüstü durumlarla ilgili yasal mevzuat, ulusal ve uluslararası kuruluşlar,Örnek Olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması; konularını içermektedir.10, 13, 16, 19, 4, 5, 9
Bu ders; Olağanüstü durumlarla ilgili temel kavramlar,Olağanüstü durumlarda sağlık yönetimi,hazırlıklı olma,planlama, hastane Afet Planları,Olağanüstü durumlarda acil yanıt, triyaj, 112 acil sağlık hizmetleri,Olağanüstü durumlarda sağlığın değerlendirilmesi, hızlı değerlendirme,Olağanüstü durumlarda risk grupları,Olağanüstü durumların epidemiyolojik değerlendirilmesi,Olağanüstü durumlarda kadın sağlığı, ana-çocuk sağlığı hizmetleri ve beslenme,Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü,Olağanüstü durumlarda ruh sağlığı, Olağanüstü durumlara bireysel olarak hazırlıklı olma,Olağanüstü durumlarda çevre sağlığı hizmetleri, Olağanüstü durumlarda barınma,Olağanüstü durumlarda yardımların organizasyonu ve lojistik yönetimi,Olağanüstü durumlarla ilgili yasal mevzuat, ulusal ve uluslararası kuruluşlar,Örnek Olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması; konularını içermektedirA, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
X
2
2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar.
X
3
3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir.
X
4
4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
X
5
5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
X
6
6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır.
X
7
7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır.
X
8
8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir.
X
9
9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
X
10
10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır.
X
11
11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
12
12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur.
X
14
14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur.
X
15
15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler.
X
16
16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLAĞANÜSTÜ DURUMLARDA SAĞLIK YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ
Dersin YardımcılarıSağlıklı Beslenme, Afet Kültürü
Dersin AmacıOlağanüstü durumlarda sağlık yöneticisinin nasıl davranması gerektiğini göstermektir
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Olağanüstü durumlarla ilgili temel kavramlar,Olağanüstü durumlarda sağlık yönetimi,hazırlıklı olma,planlama, hastane Afet Planları,Olağanüstü durumlarda acil yanıt, triyaj, 112 acil sağlık hizmetleri,Olağanüstü durumlarda sağlığın değerlendirilmesi, hızlı değerlendirme,Olağanüstü durumlarda risk grupları,Olağanüstü durumların epidemiyolojik değerlendirilmesi,Olağanüstü durumlarda kadın sağlığı, ana-çocuk sağlığı hizmetleri ve beslenme,Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü,Olağanüstü durumlarda ruh sağlığı, Olağanüstü durumlara bireysel olarak hazırlıklı olma,Olağanüstü durumlarda çevre sağlığı hizmetleri, Olağanüstü durumlarda barınma,Olağanüstü durumlarda yardımların organizasyonu ve lojistik yönetimi,Olağanüstü durumlarla ilgili yasal mevzuat, ulusal ve uluslararası kuruluşlar,Örnek Olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması; konularını içermektedir.10, 13, 16, 19, 4, 5, 9
Bu ders; Olağanüstü durumlarla ilgili temel kavramlar,Olağanüstü durumlarda sağlık yönetimi,hazırlıklı olma,planlama, hastane Afet Planları,Olağanüstü durumlarda acil yanıt, triyaj, 112 acil sağlık hizmetleri,Olağanüstü durumlarda sağlığın değerlendirilmesi, hızlı değerlendirme,Olağanüstü durumlarda risk grupları,Olağanüstü durumların epidemiyolojik değerlendirilmesi,Olağanüstü durumlarda kadın sağlığı, ana-çocuk sağlığı hizmetleri ve beslenme,Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü,Olağanüstü durumlarda ruh sağlığı, Olağanüstü durumlara bireysel olarak hazırlıklı olma,Olağanüstü durumlarda çevre sağlığı hizmetleri, Olağanüstü durumlarda barınma,Olağanüstü durumlarda yardımların organizasyonu ve lojistik yönetimi,Olağanüstü durumlarla ilgili yasal mevzuat, ulusal ve uluslararası kuruluşlar,Örnek Olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması,Örnek olayların tartışılması; konularını içermektedirA, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
X
2
2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar.
X
3
3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir.
X
4
4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
X
5
5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
X
6
6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır.
X
7
7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır.
X
8
8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir.
X
9
9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
X
10
10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır.
X
11
11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
12
12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur.
X
14
14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur.
X
15
15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler.
X
16
16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:59Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:01