Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, bilimsel bir araştırmanın planlanması, aşamaları, raporlanmasını, analizleri konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi ,Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları,Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar ,Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar,Uygulama: Araştırma türleri makale analizi,Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama,Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması,Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi,Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması,Veri analizi ,Veri Analizi-2,Veri Analizi-3,Araştırmada Etik ,Araştırmanın Raporlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel bir araştırmanın planlanması, uygulanması ve sonuçlanması aşamaları için gerekli temel bilgileri kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel araştırma için grekli temel etik kuralları uygular. | 10, 16, 9 | E, F |
Bilimsel araştırmanın raporunu yazar. | 10, 6, 9 | E |
Alanıyla ilgili bilimsel kaynakları takip eder. | 10, 16, 9 | E, F |
Bilimsel bir araştırma makalesini değerlendirir. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi | Ders Kaynakları |
2 | Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları | Ders Notları |
3 | Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar | Ders Notları |
4 | Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar | Ders Notları |
5 | Uygulama: Araştırma türleri makale analizi | Ders notları |
6 | Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama | Ders Notları |
7 | Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması | Ders Notları |
8 | Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi | Ders notları |
9 | Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması | Ders notları |
10 | Veri analizi | Ders notları |
11 | Veri Analizi-2 | Ders notları |
12 | Veri Analizi-3 | Ders Notları |
13 | Araştırmada Etik | Ders notları |
14 | Araştırmanın Raporlanması | Ders notları |
Kaynak |
1. Dawson, C. (2013). Advanced research methods: A practical guide for social research projects. Hachette UK. 2. Özdemir, A. (2008). Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar. Beta Yayınları, İstanbul. 3. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 1. İstanbul: Yayın Odası Yayınları. 4. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 2. İstanbul: Yayın Odası Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | ||||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | ||||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | ||||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | ||||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | ||||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | ||||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | ||||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | ||||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | ||||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 3 | 18 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 15 | 45 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 6 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 225 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, bilimsel bir araştırmanın planlanması, aşamaları, raporlanmasını, analizleri konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi ,Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları,Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar ,Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar,Uygulama: Araştırma türleri makale analizi,Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama,Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması,Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi,Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması,Veri analizi ,Veri Analizi-2,Veri Analizi-3,Araştırmada Etik ,Araştırmanın Raporlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel bir araştırmanın planlanması, uygulanması ve sonuçlanması aşamaları için gerekli temel bilgileri kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel araştırma için grekli temel etik kuralları uygular. | 10, 16, 9 | E, F |
Bilimsel araştırmanın raporunu yazar. | 10, 6, 9 | E |
Alanıyla ilgili bilimsel kaynakları takip eder. | 10, 16, 9 | E, F |
Bilimsel bir araştırma makalesini değerlendirir. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi | Ders Kaynakları |
2 | Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları | Ders Notları |
3 | Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar | Ders Notları |
4 | Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar | Ders Notları |
5 | Uygulama: Araştırma türleri makale analizi | Ders notları |
6 | Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama | Ders Notları |
7 | Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması | Ders Notları |
8 | Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi | Ders notları |
9 | Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması | Ders notları |
10 | Veri analizi | Ders notları |
11 | Veri Analizi-2 | Ders notları |
12 | Veri Analizi-3 | Ders Notları |
13 | Araştırmada Etik | Ders notları |
14 | Araştırmanın Raporlanması | Ders notları |
Kaynak |
1. Dawson, C. (2013). Advanced research methods: A practical guide for social research projects. Hachette UK. 2. Özdemir, A. (2008). Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar. Beta Yayınları, İstanbul. 3. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 1. İstanbul: Yayın Odası Yayınları. 4. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 2. İstanbul: Yayın Odası Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | ||||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | ||||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | ||||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | ||||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | ||||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | ||||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | ||||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | ||||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | ||||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |