Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I | - | Güz Dönemi | 3+4 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Rabia EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin sunulması ve sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Halk Sağlığı temel kavramları ve Halk Sağlığı Hemşireliği’ne giriş,2.Halk Sağlığı Hemşireliği-Hekimliği’nin Evrimi ve Halk Sağlığı Hemşireliği’nin Tarihçesi Türkiye’de ve Dünya’da Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi,3.Nüfus ve Sağlık Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Kayıt Sistemleri,4.Toplumu Tanılama Erken Tanı ve Taramalar-Risk Belirleme,5.Aile Sağlığı Hemşireliği, Ev ziyaretleri, Evde gebe-lohusa ve çocuk izlemi Ülkemizde Sosyal Hizmetler,6.Toplumda Kronik Hastalıkların Yönetimi Sağlığın Geliştirilmesi ve Risk Azaltma Yaklaşımı,7.Çevre Sağlığı Toplumda İnfeksiyon Kontrolü-Bulaşıcı Hastalıklarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin rolü ve fonksiyonları,8.Yaşlı Sağlığı-Yaşlılık Döneminde Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Evde Bakım,9.Okul Sağlığı Hemşireliği-Okul Sağlığında Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Toplum Beslenmesi ve Halk Sağlığı Hemşireliği,10.İş Sağlığı Hemşireliği-İş Sağlığı ve İş Güvenliğinde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları ,11.Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı 11.kaynağın incelenmesi,12.Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği,13.Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik,14.Toplumun Güçlendirilmesi Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu dersin sonunda; | ||
1.Erken tanı ve taramaların önemini tartışır, | 13, 16, 20, 9 | A |
2.Halk Sağlığı Hemşireliğinin tarihsel gelişimi ve temel kavramlarını tanımlar, | 11, 23, 9 | A |
3.Halk sağlığı hemşiresinin uygulama alanlarına yönelik (okul sağlığı, evde bakım, aile sağlığı, iş sağlığı, çevre sağlığı, yaşlı sağlığı ve toplum ruh sağlığı) rol ve fonksiyonlarını açıklar, | 14, 16, 4, 5, 9 | A |
4.Sağlıklı yaşam biçimi ve sağlıklı çevre oluşturacak temel davranışları açıklar, | 10, 11, 13, 16, 23, 9 | A |
5.Toplumdaki risk grupları ve kırılgan grupları sorunları ile birlikte belirler, | 10, 11, 16, 9 | A |
6.Toplumun güçlendirilmesi için yapılması gerekenleri açıklar, | 10, 11, 16, 9 | A, E |
7.Ulusal sağlık bakım sisteminin işleyişini açıklar, | 10, 16, 9 | A |
8.Ülkemizde sağlığı koruyan ve geliştiren sağlık programlarını açıklar. | 11, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Halk Sağlığı temel kavramları ve Halk Sağlığı Hemşireliği’ne giriş | - |
2 | 2.Halk Sağlığı Hemşireliği-Hekimliği’nin Evrimi ve Halk Sağlığı Hemşireliği’nin Tarihçesi Türkiye’de ve Dünya’da Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi | 1.Kaynağın 6-40 sayfalarının incelenmesi |
3 | 3.Nüfus ve Sağlık Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Kayıt Sistemleri | 1.Kaynağın 1-20 sayfalarının incelenmesi |
4 | 4.Toplumu Tanılama Erken Tanı ve Taramalar-Risk Belirleme | 1.Kaynağın 65-77 sayfalarının incelenmesi |
5 | 5.Aile Sağlığı Hemşireliği, Ev ziyaretleri, Evde gebe-lohusa ve çocuk izlemi Ülkemizde Sosyal Hizmetler | 1.Kaynağın 41-51 sayfalarının incelenmesi |
6 | 6.Toplumda Kronik Hastalıkların Yönetimi Sağlığın Geliştirilmesi ve Risk Azaltma Yaklaşımı | 1.kaynağın 192-201 sayfalarının incelenmesi 10.kaynağın incelenmesi |
7 | 7.Çevre Sağlığı Toplumda İnfeksiyon Kontrolü-Bulaşıcı Hastalıklarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin rolü ve fonksiyonları | 1.Kaynağın 243-272 sayfalarının incelenmesi |
8 | 8.Yaşlı Sağlığı-Yaşlılık Döneminde Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Evde Bakım | 9.kaynağın 159-177 sayfalarının incelenmesi |
9 | 9.Okul Sağlığı Hemşireliği-Okul Sağlığında Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Toplum Beslenmesi ve Halk Sağlığı Hemşireliği | 8.kaynağın 17-30 sayfalarının incelenmesi |
10 | 10.İş Sağlığı Hemşireliği-İş Sağlığı ve İş Güvenliğinde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları | 1.Kaynağın 202-217 sayfalarının incelenmesi |
11 | 11.Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı 11.kaynağın incelenmesi | 8. kaynağın 358-363 sayfalarının incelenmesi |
12 | 12.Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği | 1.Kaynağın 235-242 sayfalarının incelenmesi |
13 | 13.Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik | 12. ve 13. Kaynağın incelenmesi |
14 | 14.Toplumun Güçlendirilmesi Dersin değerlendirilmesi | 1.kaynağın 192-201 sayfalarının incelenmesi 14.kaynağın incelenmesi |
Kaynak |
1. Erci, B. (Ed.) (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Göktuğ. 2. Bertan, M., Özcebe, H. (2001). Bölge Sağlık Yönetiminde Epidemiyolojiye Giriş.Ankara: Nadir, 1-20. 3. Altındiş, M.(2013).Yaşlılarda Güncel Sağlık Sorunları ve Bakımı.İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 4. Allender,JA.,Rector, C.,Warner, KD. (2010). Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public’s Health. New York: Lippincott Wiiliams & Wilkins. 5. Mauk, K. (2014).Rehabilitasyon Hemşireliği (Çev. Ed.Leyla Özdemir, Hatice Sütçü Çiçek), İstanbul:Nobel Akademik Yayıncılık. 6. Nahcivan, N., Esin, MN., Erdoğan, S. (1999). Türkiye'de İş Sağlığı Hemşireliği. Atatürk Üniv. Hemşirelik Yüksekokul Dergisi, Cilt2, Sayı:l, 1999 7. Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. 8. Gözüm, S. (Ed.) (2016). Okul Dönemindeki Çocuk Sağlığının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. 9. Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Aykar, F. (Ed.) (2013). Evde Sağlık ve Bakım, İstanbul: Göktuğ Yayıncılık. 10. Sağlık Bakanlığı. (2013). Türkiye Kronik Hastalıklar ve Risk Faktörleri Sıklığı Çalışması. http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/khrfat.pdf 11. İlhan, N., Ergün, A. (2010). Evsizler ve Toplum Sağlığı.Aile ve Toplum, 5 (20). http://dergipark.ulakbim.gov.tr/spcd/article/viewFile/5000107975/5000100685 12. Bebiş, H., Özdemir, S. (2013). Savaş, Terör ve Hemşirelik.Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1). http://www.journals.istanbul.edu.tr/iufnhy/article/view/1023019514 13. Kalanlar, B., Kubilay, G. (2015) Afetlerde Toplum Sağlığının Korunmasında Önemli Bir Kavram: Afet Hemşireliği. F.N. Hem. Dergisi, 23(1). http://www.journals.istanbul.edu.tr/iufnhy/article/viewFile/1023022564/5000109939 http://www.tusev.org.tr/userfiles/image/Uluslararasi%20STEP%20Turkiye%20Ulke%20Raporu.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 4 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 30 | 60 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I | - | Güz Dönemi | 3+4 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Rabia EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin sunulması ve sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Halk Sağlığı temel kavramları ve Halk Sağlığı Hemşireliği’ne giriş,2.Halk Sağlığı Hemşireliği-Hekimliği’nin Evrimi ve Halk Sağlığı Hemşireliği’nin Tarihçesi Türkiye’de ve Dünya’da Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi,3.Nüfus ve Sağlık Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Kayıt Sistemleri,4.Toplumu Tanılama Erken Tanı ve Taramalar-Risk Belirleme,5.Aile Sağlığı Hemşireliği, Ev ziyaretleri, Evde gebe-lohusa ve çocuk izlemi Ülkemizde Sosyal Hizmetler,6.Toplumda Kronik Hastalıkların Yönetimi Sağlığın Geliştirilmesi ve Risk Azaltma Yaklaşımı,7.Çevre Sağlığı Toplumda İnfeksiyon Kontrolü-Bulaşıcı Hastalıklarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin rolü ve fonksiyonları,8.Yaşlı Sağlığı-Yaşlılık Döneminde Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Evde Bakım,9.Okul Sağlığı Hemşireliği-Okul Sağlığında Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Toplum Beslenmesi ve Halk Sağlığı Hemşireliği,10.İş Sağlığı Hemşireliği-İş Sağlığı ve İş Güvenliğinde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları ,11.Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı 11.kaynağın incelenmesi,12.Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği,13.Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik,14.Toplumun Güçlendirilmesi Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu dersin sonunda; | ||
1.Erken tanı ve taramaların önemini tartışır, | 13, 16, 20, 9 | A |
2.Halk Sağlığı Hemşireliğinin tarihsel gelişimi ve temel kavramlarını tanımlar, | 11, 23, 9 | A |
3.Halk sağlığı hemşiresinin uygulama alanlarına yönelik (okul sağlığı, evde bakım, aile sağlığı, iş sağlığı, çevre sağlığı, yaşlı sağlığı ve toplum ruh sağlığı) rol ve fonksiyonlarını açıklar, | 14, 16, 4, 5, 9 | A |
4.Sağlıklı yaşam biçimi ve sağlıklı çevre oluşturacak temel davranışları açıklar, | 10, 11, 13, 16, 23, 9 | A |
5.Toplumdaki risk grupları ve kırılgan grupları sorunları ile birlikte belirler, | 10, 11, 16, 9 | A |
6.Toplumun güçlendirilmesi için yapılması gerekenleri açıklar, | 10, 11, 16, 9 | A, E |
7.Ulusal sağlık bakım sisteminin işleyişini açıklar, | 10, 16, 9 | A |
8.Ülkemizde sağlığı koruyan ve geliştiren sağlık programlarını açıklar. | 11, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Halk Sağlığı temel kavramları ve Halk Sağlığı Hemşireliği’ne giriş | - |
2 | 2.Halk Sağlığı Hemşireliği-Hekimliği’nin Evrimi ve Halk Sağlığı Hemşireliği’nin Tarihçesi Türkiye’de ve Dünya’da Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi | 1.Kaynağın 6-40 sayfalarının incelenmesi |
3 | 3.Nüfus ve Sağlık Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Kayıt Sistemleri | 1.Kaynağın 1-20 sayfalarının incelenmesi |
4 | 4.Toplumu Tanılama Erken Tanı ve Taramalar-Risk Belirleme | 1.Kaynağın 65-77 sayfalarının incelenmesi |
5 | 5.Aile Sağlığı Hemşireliği, Ev ziyaretleri, Evde gebe-lohusa ve çocuk izlemi Ülkemizde Sosyal Hizmetler | 1.Kaynağın 41-51 sayfalarının incelenmesi |
6 | 6.Toplumda Kronik Hastalıkların Yönetimi Sağlığın Geliştirilmesi ve Risk Azaltma Yaklaşımı | 1.kaynağın 192-201 sayfalarının incelenmesi 10.kaynağın incelenmesi |
7 | 7.Çevre Sağlığı Toplumda İnfeksiyon Kontrolü-Bulaşıcı Hastalıklarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin rolü ve fonksiyonları | 1.Kaynağın 243-272 sayfalarının incelenmesi |
8 | 8.Yaşlı Sağlığı-Yaşlılık Döneminde Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Evde Bakım | 9.kaynağın 159-177 sayfalarının incelenmesi |
9 | 9.Okul Sağlığı Hemşireliği-Okul Sağlığında Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Toplum Beslenmesi ve Halk Sağlığı Hemşireliği | 8.kaynağın 17-30 sayfalarının incelenmesi |
10 | 10.İş Sağlığı Hemşireliği-İş Sağlığı ve İş Güvenliğinde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları | 1.Kaynağın 202-217 sayfalarının incelenmesi |
11 | 11.Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı 11.kaynağın incelenmesi | 8. kaynağın 358-363 sayfalarının incelenmesi |
12 | 12.Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği | 1.Kaynağın 235-242 sayfalarının incelenmesi |
13 | 13.Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik | 12. ve 13. Kaynağın incelenmesi |
14 | 14.Toplumun Güçlendirilmesi Dersin değerlendirilmesi | 1.kaynağın 192-201 sayfalarının incelenmesi 14.kaynağın incelenmesi |
Kaynak |
1. Erci, B. (Ed.) (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Göktuğ. 2. Bertan, M., Özcebe, H. (2001). Bölge Sağlık Yönetiminde Epidemiyolojiye Giriş.Ankara: Nadir, 1-20. 3. Altındiş, M.(2013).Yaşlılarda Güncel Sağlık Sorunları ve Bakımı.İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 4. Allender,JA.,Rector, C.,Warner, KD. (2010). Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public’s Health. New York: Lippincott Wiiliams & Wilkins. 5. Mauk, K. (2014).Rehabilitasyon Hemşireliği (Çev. Ed.Leyla Özdemir, Hatice Sütçü Çiçek), İstanbul:Nobel Akademik Yayıncılık. 6. Nahcivan, N., Esin, MN., Erdoğan, S. (1999). Türkiye'de İş Sağlığı Hemşireliği. Atatürk Üniv. Hemşirelik Yüksekokul Dergisi, Cilt2, Sayı:l, 1999 7. Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. 8. Gözüm, S. (Ed.) (2016). Okul Dönemindeki Çocuk Sağlığının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. 9. Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Aykar, F. (Ed.) (2013). Evde Sağlık ve Bakım, İstanbul: Göktuğ Yayıncılık. 10. Sağlık Bakanlığı. (2013). Türkiye Kronik Hastalıklar ve Risk Faktörleri Sıklığı Çalışması. http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/khrfat.pdf 11. İlhan, N., Ergün, A. (2010). Evsizler ve Toplum Sağlığı.Aile ve Toplum, 5 (20). http://dergipark.ulakbim.gov.tr/spcd/article/viewFile/5000107975/5000100685 12. Bebiş, H., Özdemir, S. (2013). Savaş, Terör ve Hemşirelik.Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1). http://www.journals.istanbul.edu.tr/iufnhy/article/view/1023019514 13. Kalanlar, B., Kubilay, G. (2015) Afetlerde Toplum Sağlığının Korunmasında Önemli Bir Kavram: Afet Hemşireliği. F.N. Hem. Dergisi, 23(1). http://www.journals.istanbul.edu.tr/iufnhy/article/viewFile/1023022564/5000109939 http://www.tusev.org.tr/userfiles/image/Uluslararasi%20STEP%20Turkiye%20Ulke%20Raporu.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |