Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE KAVRAM VE KURAM II-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşireliği diğer disiplinlerden ayıran ve hemşireliğin kendine özgü bir disiplin olmasını sağlayan model ve kuramların önemini anlayarak uygulamaya yansıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış,2. Florence Nightingale,3. Hildegard E.Peplau,4. Virginia Henderson,5. Ernestine Wiedenbach,6. Lydia E. Hall,7. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah,8. İda Jean Orlando,9. Myra Estrin Levine,10. Dorothy E. Johnson,11. Martha E. Rogers,12. İmogene M.King,13. Betty Neuman,14. Sister Callista Roy; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Hemşirelik kuramlarının genel özelliklerini tartışabilecektir.10, 12, 16, 19, 3, 38, 5, 9A, E, H, L
1.1.Hemşirelik kuramı ve hemşirelik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 16, 19, 5, 9E, F, L
1.2.Hemşirelik kuramları ve diğer uygulamalı disiplinler arasında ilişkiyi kurar.10, 16, 19, 3, 9E, K, L
2.Hemşirelik bilimine katkısı olan kuramcıların meslek için önemini tartışabilecektir.10, 16, 19, 9E, F, H, K
2.1.Hemşirelik kuramcılarını sıralar.10, 16, 19, 23, 3, 9F, H, K
2.2.Kuramların önemini özetler.10, 16, 19, 23, 4, 9E, F, H, K
2.3.Kuramların hemşirelik bakımıyla ilişkilendirir.10, 16, 19, 23, 3, 4, 5, 6, 9E, F, H, K
3.Hemşirelik kuramlarını sürecin özellikleriyle vaka üzerinde açıklayabilecektir.10, 12, 16, 19, 23, 4, 5, 9E, F, H
3.1.Vakayla ilgili olarak veri toplar.10, 16, 19, 3, 4, 5, 9E, F, H, K
3.2.Topladığı verileri kuram kapsamında analiz eder.10, 16, 19, 23, 3, 4, 9E, F, H, K
3.3.Oluşturduğu hemşirelik bakımını rapor olarak hazırlayıp sunar.10, 4, 9
1.3. Kuramların hemşirelik mesleğine katkılarını tartışır.10, 14, 16, 18, 19, 4, 9E, F, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
22. Florence Nightingale-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
33. Hildegard E.Peplau-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
44. Virginia Henderson-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
55. Ernestine Wiedenbach-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
66. Lydia E. Hall-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
77. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
88. İda Jean Orlando-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
99. Myra Estrin Levine-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1010. Dorothy E. Johnson-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1111. Martha E. Rogers-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1212. İmogene M.King-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1313. Betty Neuman-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1414. Sister Callista Roy-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
Kaynak
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer41040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE KAVRAM VE KURAM II-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşireliği diğer disiplinlerden ayıran ve hemşireliğin kendine özgü bir disiplin olmasını sağlayan model ve kuramların önemini anlayarak uygulamaya yansıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış,2. Florence Nightingale,3. Hildegard E.Peplau,4. Virginia Henderson,5. Ernestine Wiedenbach,6. Lydia E. Hall,7. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah,8. İda Jean Orlando,9. Myra Estrin Levine,10. Dorothy E. Johnson,11. Martha E. Rogers,12. İmogene M.King,13. Betty Neuman,14. Sister Callista Roy; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Hemşirelik kuramlarının genel özelliklerini tartışabilecektir.10, 12, 16, 19, 3, 38, 5, 9A, E, H, L
1.1.Hemşirelik kuramı ve hemşirelik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 16, 19, 5, 9E, F, L
1.2.Hemşirelik kuramları ve diğer uygulamalı disiplinler arasında ilişkiyi kurar.10, 16, 19, 3, 9E, K, L
2.Hemşirelik bilimine katkısı olan kuramcıların meslek için önemini tartışabilecektir.10, 16, 19, 9E, F, H, K
2.1.Hemşirelik kuramcılarını sıralar.10, 16, 19, 23, 3, 9F, H, K
2.2.Kuramların önemini özetler.10, 16, 19, 23, 4, 9E, F, H, K
2.3.Kuramların hemşirelik bakımıyla ilişkilendirir.10, 16, 19, 23, 3, 4, 5, 6, 9E, F, H, K
3.Hemşirelik kuramlarını sürecin özellikleriyle vaka üzerinde açıklayabilecektir.10, 12, 16, 19, 23, 4, 5, 9E, F, H
3.1.Vakayla ilgili olarak veri toplar.10, 16, 19, 3, 4, 5, 9E, F, H, K
3.2.Topladığı verileri kuram kapsamında analiz eder.10, 16, 19, 23, 3, 4, 9E, F, H, K
3.3.Oluşturduğu hemşirelik bakımını rapor olarak hazırlayıp sunar.10, 4, 9
1.3. Kuramların hemşirelik mesleğine katkılarını tartışır.10, 14, 16, 18, 19, 4, 9E, F, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
22. Florence Nightingale-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
33. Hildegard E.Peplau-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
44. Virginia Henderson-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
55. Ernestine Wiedenbach-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
66. Lydia E. Hall-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
77. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
88. İda Jean Orlando-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
99. Myra Estrin Levine-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1010. Dorothy E. Johnson-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1111. Martha E. Rogers-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1212. İmogene M.King-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1313. Betty Neuman-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
1414. Sister Callista Roy-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
Kaynak
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37