Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE KAVRAM VE KURAM II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşireliği diğer disiplinlerden ayıran ve hemşireliğin kendine özgü bir disiplin olmasını sağlayan model ve kuramların önemini anlayarak uygulamaya yansıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış,2. Florence Nightingale,3. Hildegard E.Peplau,4. Virginia Henderson,5. Ernestine Wiedenbach,6. Lydia E. Hall,7. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah,8. İda Jean Orlando,9. Myra Estrin Levine,10. Dorothy E. Johnson,11. Martha E. Rogers,12. İmogene M.King,13. Betty Neuman,14. Sister Callista Roy; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hemşirelik kuramlarının genel özelliklerini tartışabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 3, 38, 5, 9 | A, E, H, L |
1.1.Hemşirelik kuramı ve hemşirelik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 16, 19, 5, 9 | E, F, L |
1.2.Hemşirelik kuramları ve diğer uygulamalı disiplinler arasında ilişkiyi kurar. | 10, 16, 19, 3, 9 | E, K, L |
2.Hemşirelik bilimine katkısı olan kuramcıların meslek için önemini tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | E, F, H, K |
2.1.Hemşirelik kuramcılarını sıralar. | 10, 16, 19, 23, 3, 9 | F, H, K |
2.2.Kuramların önemini özetler. | 10, 16, 19, 23, 4, 9 | E, F, H, K |
2.3.Kuramların hemşirelik bakımıyla ilişkilendirir. | 10, 16, 19, 23, 3, 4, 5, 6, 9 | E, F, H, K |
3.Hemşirelik kuramlarını sürecin özellikleriyle vaka üzerinde açıklayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 23, 4, 5, 9 | E, F, H |
3.1.Vakayla ilgili olarak veri toplar. | 10, 16, 19, 3, 4, 5, 9 | E, F, H, K |
3.2.Topladığı verileri kuram kapsamında analiz eder. | 10, 16, 19, 23, 3, 4, 9 | E, F, H, K |
3.3.Oluşturduğu hemşirelik bakımını rapor olarak hazırlayıp sunar. | 10, 4, 9 | |
1.3. Kuramların hemşirelik mesleğine katkılarını tartışır. | 10, 14, 16, 18, 19, 4, 9 | E, F, H, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
2 | 2. Florence Nightingale | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
3 | 3. Hildegard E.Peplau | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
4 | 4. Virginia Henderson | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
5 | 5. Ernestine Wiedenbach | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
6 | 6. Lydia E. Hall | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
7 | 7. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
8 | 8. İda Jean Orlando | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
9 | 9. Myra Estrin Levine | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
10 | 10. Dorothy E. Johnson | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
11 | 11. Martha E. Rogers | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
12 | 12. İmogene M.King | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
13 | 13. Betty Neuman | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
14 | 14. Sister Callista Roy | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
Kaynak |
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 10 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE KAVRAM VE KURAM II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşireliği diğer disiplinlerden ayıran ve hemşireliğin kendine özgü bir disiplin olmasını sağlayan model ve kuramların önemini anlayarak uygulamaya yansıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış,2. Florence Nightingale,3. Hildegard E.Peplau,4. Virginia Henderson,5. Ernestine Wiedenbach,6. Lydia E. Hall,7. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah,8. İda Jean Orlando,9. Myra Estrin Levine,10. Dorothy E. Johnson,11. Martha E. Rogers,12. İmogene M.King,13. Betty Neuman,14. Sister Callista Roy; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hemşirelik kuramlarının genel özelliklerini tartışabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 3, 38, 5, 9 | A, E, H, L |
1.1.Hemşirelik kuramı ve hemşirelik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 16, 19, 5, 9 | E, F, L |
1.2.Hemşirelik kuramları ve diğer uygulamalı disiplinler arasında ilişkiyi kurar. | 10, 16, 19, 3, 9 | E, K, L |
2.Hemşirelik bilimine katkısı olan kuramcıların meslek için önemini tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | E, F, H, K |
2.1.Hemşirelik kuramcılarını sıralar. | 10, 16, 19, 23, 3, 9 | F, H, K |
2.2.Kuramların önemini özetler. | 10, 16, 19, 23, 4, 9 | E, F, H, K |
2.3.Kuramların hemşirelik bakımıyla ilişkilendirir. | 10, 16, 19, 23, 3, 4, 5, 6, 9 | E, F, H, K |
3.Hemşirelik kuramlarını sürecin özellikleriyle vaka üzerinde açıklayabilecektir. | 10, 12, 16, 19, 23, 4, 5, 9 | E, F, H |
3.1.Vakayla ilgili olarak veri toplar. | 10, 16, 19, 3, 4, 5, 9 | E, F, H, K |
3.2.Topladığı verileri kuram kapsamında analiz eder. | 10, 16, 19, 23, 3, 4, 9 | E, F, H, K |
3.3.Oluşturduğu hemşirelik bakımını rapor olarak hazırlayıp sunar. | 10, 4, 9 | |
1.3. Kuramların hemşirelik mesleğine katkılarını tartışır. | 10, 14, 16, 18, 19, 4, 9 | E, F, H, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hemşirelikle ilgili teori ve kavramların yeri-Hemşirelik sürecine bakış | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
2 | 2. Florence Nightingale | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
3 | 3. Hildegard E.Peplau | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
4 | 4. Virginia Henderson | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
5 | 5. Ernestine Wiedenbach | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
6 | 6. Lydia E. Hall | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
7 | 7. Dorothea E.Orem-Faye G.Abdellah | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
8 | 8. İda Jean Orlando | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
9 | 9. Myra Estrin Levine | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
10 | 10. Dorothy E. Johnson | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
11 | 11. Martha E. Rogers | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
12 | 12. İmogene M.King | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
13 | 13. Betty Neuman | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
14 | 14. Sister Callista Roy | -Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
Kaynak |
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, 1.Baskı, İstanbul Ofset matbaa -Ay F, (2010) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler 3.Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |