Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. SEMİNER I-Güz Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi Verenler Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıLiteratür araştırması yapma, yaptığı araştırma sonucunu rapor halinde hazırlayıp sunma konusunda bilgi ve beceri kazanmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Seminer konularının belirlenmesi,2. Literatür taraması,3. Literatür taraması,4. Literatür taraması,5. Literatür taraması,6. Veri toplama,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler dersin sonunda;
1. İlgi alanları hakkında detaylı literatür taraması yapabilecektir.
2. Elde ettiği verileri analiz edip yorumlayabilir.
3. Kadın ve Doğum Hemşireliği alanına özgü yeni gelişmeleri takip edebilecektir.
4. Literatür verilerini rapor haline getirebilir.
5. Ulaştığı sonuçları bilimsel ve akademik ortamlarda sunabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Seminer konularının belirlenmesi
22. Literatür taraması
33. Literatür taraması
44. Literatür taraması
55. Literatür taraması
66. Veri toplama
77. Veri toplama
88. Veri toplama
99. Veri analizi
1010. Veri analizi
1111. Rapor hazırlama
1212. Rapor hazırlama
1313. Danışman huzurunda seminerin sunulması
1414. Dinleyicilere seminerin sunulması
Kaynak
Hemşirelik, Kadın Hastalıkları ve Doğum Alanındaki Akademik Dergiler; American Journal of Nursing Clinical Nursing Research Research and Theory for Nursing Practice Research in Nursing & Health Journal of Perinatal & Neonatal Nursing Journal of Transcultural Nursing The American Journal of Maternal- Child Nursing European Journal of Oncology Nursing International Journal of Nursing Knowledge International Journal of Urological Nursing Journal of Obstetric Gynecologic and Neonatal Nursing Journal of Midwifery & Womens Health Midwifery British Journal of Midwifery

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. SEMİNER I-Güz Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi Verenler Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıLiteratür araştırması yapma, yaptığı araştırma sonucunu rapor halinde hazırlayıp sunma konusunda bilgi ve beceri kazanmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Seminer konularının belirlenmesi,2. Literatür taraması,3. Literatür taraması,4. Literatür taraması,5. Literatür taraması,6. Veri toplama,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler dersin sonunda;
1. İlgi alanları hakkında detaylı literatür taraması yapabilecektir.
2. Elde ettiği verileri analiz edip yorumlayabilir.
3. Kadın ve Doğum Hemşireliği alanına özgü yeni gelişmeleri takip edebilecektir.
4. Literatür verilerini rapor haline getirebilir.
5. Ulaştığı sonuçları bilimsel ve akademik ortamlarda sunabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Seminer konularının belirlenmesi
22. Literatür taraması
33. Literatür taraması
44. Literatür taraması
55. Literatür taraması
66. Veri toplama
77. Veri toplama
88. Veri toplama
99. Veri analizi
1010. Veri analizi
1111. Rapor hazırlama
1212. Rapor hazırlama
1313. Danışman huzurunda seminerin sunulması
1414. Dinleyicilere seminerin sunulması
Kaynak
Hemşirelik, Kadın Hastalıkları ve Doğum Alanındaki Akademik Dergiler; American Journal of Nursing Clinical Nursing Research Research and Theory for Nursing Practice Research in Nursing & Health Journal of Perinatal & Neonatal Nursing Journal of Transcultural Nursing The American Journal of Maternal- Child Nursing European Journal of Oncology Nursing International Journal of Nursing Knowledge International Journal of Urological Nursing Journal of Obstetric Gynecologic and Neonatal Nursing Journal of Midwifery & Womens Health Midwifery British Journal of Midwifery

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37