Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOPATOLOJİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDavranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre “normal dışı” kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; psikopatoloji nedir,Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılar,Psikopatolojinin tarihçesi I,Psikopatolojinin tarihçesi II,Psikopatolojinin biyolojik temelleri,Psikopatolojik değerlendirme
,Sınıflandırma ve Tanı,Duygudurum Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Kişilik ve bozuklukları,Şizofreni ve İlişkli Bozukluklar,Disosiyatif Bozukluklar,Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar,Madde Kullanım Bozuklukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anormal davranışları tanımlar10, 16, 9A
Psikiyatrik hastalıkların patolojik sebeplerini açıklar10, 16, 9A
Farklı psikoloji kuramlarına göre hastalıkların sebeplerini tartışır10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1psikopatoloji nedirİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
2Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
3Psikopatolojinin tarihçesi Iİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
4Psikopatolojinin tarihçesi IIİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
5Psikopatolojinin biyolojik temelleriİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
6Psikopatolojik değerlendirme
İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
7Sınıflandırma ve Tanıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
8Duygudurum Bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
9Anksiyete Bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
10Kişilik ve bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
11Şizofreni ve İlişkli Bozukluklarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
12Disosiyatif Bozukluklarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
13Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
14Madde Kullanım Bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
Kaynak
Alloy, L.B., Acocella, J., Bootzin, R.R.(1996). Abnormal Psychology. Current Perspectives. McGraw-Hill Inc Davey, G. (2008). Psychopathology: Research, Assessment and treatment in clinical psychology. Blackwell Davison, G.C., Neale, J.M. (2004). Anormal Psikolojisi (Çev. Ed: İhsan Dağ), Türk Psikologlar Derneği yayınları No: 29. Nolen-Hoeksema, S. (2008). Abnormal Psychology. Fourth Edition. McGraw-Hill Inc

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOPATOLOJİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDavranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre “normal dışı” kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; psikopatoloji nedir,Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılar,Psikopatolojinin tarihçesi I,Psikopatolojinin tarihçesi II,Psikopatolojinin biyolojik temelleri,Psikopatolojik değerlendirme
,Sınıflandırma ve Tanı,Duygudurum Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Kişilik ve bozuklukları,Şizofreni ve İlişkli Bozukluklar,Disosiyatif Bozukluklar,Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar,Madde Kullanım Bozuklukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anormal davranışları tanımlar10, 16, 9A
Psikiyatrik hastalıkların patolojik sebeplerini açıklar10, 16, 9A
Farklı psikoloji kuramlarına göre hastalıkların sebeplerini tartışır10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1psikopatoloji nedirİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
2Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
3Psikopatolojinin tarihçesi Iİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
4Psikopatolojinin tarihçesi IIİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
5Psikopatolojinin biyolojik temelleriİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
6Psikopatolojik değerlendirme
İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
7Sınıflandırma ve Tanıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
8Duygudurum Bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
9Anksiyete Bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
10Kişilik ve bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
11Şizofreni ve İlişkli Bozukluklarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
12Disosiyatif Bozukluklarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
13Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklarİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
14Madde Kullanım Bozukluklarıİlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi
Kaynak
Alloy, L.B., Acocella, J., Bootzin, R.R.(1996). Abnormal Psychology. Current Perspectives. McGraw-Hill Inc Davey, G. (2008). Psychopathology: Research, Assessment and treatment in clinical psychology. Blackwell Davison, G.C., Neale, J.M. (2004). Anormal Psikolojisi (Çev. Ed: İhsan Dağ), Türk Psikologlar Derneği yayınları No: 29. Nolen-Hoeksema, S. (2008). Abnormal Psychology. Fourth Edition. McGraw-Hill Inc

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37