Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler öğrendiği teorik bilgiler doğrultusunda sağlıklı/hasta çocuğun ailesi ile işbirliği ve iletişim kurarak gerekli durumlarda rehberlik yaparak, bütüncül yaklaşım doğrultusunda çocuğun gereksinimlerine yönelik yeterli bakımı sağlayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Çocuk servisi uygulaması,2. Çocuk servisi uygulaması,3. Çocuk servisi uygulaması,4. Çocuk servisi uygulaması,5. Yenidoğan Yoğun Bakım,6. Yenidoğan Yoğun Bakım,7. Yenidoğan Yoğun Bakım,8. Yenidoğan Yoğun Bakım,9. Aile sağlığı merkezi,10. Aile sağlığı merkezi,11. Aile sağlığı merkezi,12. Çocuk Sağlığı Polikliniği,13. Çocuk Sağlığı Polikliniği,14. Çocuk Sağlığı Polikliniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bu dersin sonunda;12, 14, 16, 19, 38, 4, 9
1.Çocuk Sağlığı alanındaki teknolojik yenilikleri izleyebilecektir.
2.Çocuk sağlığı ile ilgili politikaların farkında olabilecektir.10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9
3.Alanıyla ilgili yeni bilgileri analiz ve sentez edebilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9E
4.Çocuk sağlığı alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilecektir.10, 12, 16, 19, 38, 4, 5, 9
6.Hastanelerde yenidoğan ve çocuk hastalıklarına yönelik hemşirelik bakım uygulamalarını yapabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9E
5. Bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20, 37, 38, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Çocuk servisi uygulaması
22. Çocuk servisi uygulaması
33. Çocuk servisi uygulaması
44. Çocuk servisi uygulaması
55. Yenidoğan Yoğun Bakım
66. Yenidoğan Yoğun Bakım
77. Yenidoğan Yoğun Bakım
88. Yenidoğan Yoğun Bakım
99. Aile sağlığı merkezi
1010. Aile sağlığı merkezi
1111. Aile sağlığı merkezi
1212. Çocuk Sağlığı Polikliniği
1313. Çocuk Sağlığı Polikliniği
1414. Çocuk Sağlığı Polikliniği
Kaynak
1. Yurdakök M, (2008) Çocuklarda Fizik Muayene, Veri Medikal Yayıncılık, İstanbul 2. Aydın, B.(2005). Çocuk ve Ergen Psikolojisi, 2. bs., Atlas Yayın Dağıtım, Ankara. 3. Bacanlı, H.(2006). Gelişim ve Öğrenme. 12. bs., Nobel Yayın dağıtım, Ankara. 4. Cirhinlioğlu, F.G.( 2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okul Öncesi Dönem. 1.bs., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 5. Dacey, J.S and Travers, J.F.(2002). Human Development Across the Lifespan. Fifth Edition, McGraw-Hill, Toronto. 6. Gander, M. J.(Yayıma Haz. Bekir Onur)(2001).Çocuk ve Ergen Gelişimi, 4.bs., İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler öğrendiği teorik bilgiler doğrultusunda sağlıklı/hasta çocuğun ailesi ile işbirliği ve iletişim kurarak gerekli durumlarda rehberlik yaparak, bütüncül yaklaşım doğrultusunda çocuğun gereksinimlerine yönelik yeterli bakımı sağlayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Çocuk servisi uygulaması,2. Çocuk servisi uygulaması,3. Çocuk servisi uygulaması,4. Çocuk servisi uygulaması,5. Yenidoğan Yoğun Bakım,6. Yenidoğan Yoğun Bakım,7. Yenidoğan Yoğun Bakım,8. Yenidoğan Yoğun Bakım,9. Aile sağlığı merkezi,10. Aile sağlığı merkezi,11. Aile sağlığı merkezi,12. Çocuk Sağlığı Polikliniği,13. Çocuk Sağlığı Polikliniği,14. Çocuk Sağlığı Polikliniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bu dersin sonunda;12, 14, 16, 19, 38, 4, 9
1.Çocuk Sağlığı alanındaki teknolojik yenilikleri izleyebilecektir.
2.Çocuk sağlığı ile ilgili politikaların farkında olabilecektir.10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9
3.Alanıyla ilgili yeni bilgileri analiz ve sentez edebilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9E
4.Çocuk sağlığı alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilecektir.10, 12, 16, 19, 38, 4, 5, 9
6.Hastanelerde yenidoğan ve çocuk hastalıklarına yönelik hemşirelik bakım uygulamalarını yapabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9E
5. Bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20, 37, 38, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Çocuk servisi uygulaması
22. Çocuk servisi uygulaması
33. Çocuk servisi uygulaması
44. Çocuk servisi uygulaması
55. Yenidoğan Yoğun Bakım
66. Yenidoğan Yoğun Bakım
77. Yenidoğan Yoğun Bakım
88. Yenidoğan Yoğun Bakım
99. Aile sağlığı merkezi
1010. Aile sağlığı merkezi
1111. Aile sağlığı merkezi
1212. Çocuk Sağlığı Polikliniği
1313. Çocuk Sağlığı Polikliniği
1414. Çocuk Sağlığı Polikliniği
Kaynak
1. Yurdakök M, (2008) Çocuklarda Fizik Muayene, Veri Medikal Yayıncılık, İstanbul 2. Aydın, B.(2005). Çocuk ve Ergen Psikolojisi, 2. bs., Atlas Yayın Dağıtım, Ankara. 3. Bacanlı, H.(2006). Gelişim ve Öğrenme. 12. bs., Nobel Yayın dağıtım, Ankara. 4. Cirhinlioğlu, F.G.( 2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okul Öncesi Dönem. 1.bs., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 5. Dacey, J.S and Travers, J.F.(2002). Human Development Across the Lifespan. Fifth Edition, McGraw-Hill, Toronto. 6. Gander, M. J.(Yayıma Haz. Bekir Onur)(2001).Çocuk ve Ergen Gelişimi, 4.bs., İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37