Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetsel kuramlar ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı ,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı ,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder. | 16, 5, 9 | E, H |
2. Yönetim kuramları doğrultusunda hemşirelik hizmetlerini tasarlar. | 16, 5, 9 | E, H |
3. Türkiye'de ideal hemşirelik hizmetlerini tasarlar. | 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması | |
2 | Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi | Birinci kaynağın incelenmesi |
3 | Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi | Birinci kaynağın incelenmesi |
4 | Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | İkinci kaynağın incelenmesi |
5 | Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | İkinci kaynağın incelenmesi |
6 | Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Üçüncü kaynağın incelenmesi |
7 | Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Üçüncü kaynağın incelenmesi |
8 | Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
9 | Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
10 | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
11 | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
12 | Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı | Beşinci kaynağın incelenmesi |
13 | Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı | Beşinci kaynağın incelenmesi |
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
1. Atasever, M, & Bağcı, H. (2020). Türkiye'de Sağlık Sistemi. Ankara: Akademisyen Kitabevi. 2. Bennett, A.C. (1970). Developing scientific management in the hospital field. Hospital Topics, 48(1), 38-42. doi:10.1136/oem.16.1.1. 3. Muldoon, J. (2017). The Hawthorne Studies: an analysis of criticl perspectives, 1936-1958. Journal of Management History, 23(1), 74-94. doi:10.1108/JMH-09-2015-0052 4. Araujo, D.R., Sampaio, F.M.C., Castro, M.C., Pinherio, S.A.V., & Macedo A.P. (2014). Testing in time: from the classical management theory to the current organisation of nursing work. Revista de Enfermagem Referencia, 2, 111-119. 5. Baykal, Ü.& Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Yayıncılık. |
Ders Notları ve Hemşirelikte Yönetim ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 7 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 1 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetsel kuramlar ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı ,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı ,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder. | 16, 5, 9 | E, H |
2. Yönetim kuramları doğrultusunda hemşirelik hizmetlerini tasarlar. | 16, 5, 9 | E, H |
3. Türkiye'de ideal hemşirelik hizmetlerini tasarlar. | 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması | |
2 | Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi | Birinci kaynağın incelenmesi |
3 | Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi | Birinci kaynağın incelenmesi |
4 | Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | İkinci kaynağın incelenmesi |
5 | Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | İkinci kaynağın incelenmesi |
6 | Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Üçüncü kaynağın incelenmesi |
7 | Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Üçüncü kaynağın incelenmesi |
8 | Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
9 | Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
10 | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
11 | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı | Dördüncü kaynağın incelenmesi |
12 | Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı | Beşinci kaynağın incelenmesi |
13 | Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı | Beşinci kaynağın incelenmesi |
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
1. Atasever, M, & Bağcı, H. (2020). Türkiye'de Sağlık Sistemi. Ankara: Akademisyen Kitabevi. 2. Bennett, A.C. (1970). Developing scientific management in the hospital field. Hospital Topics, 48(1), 38-42. doi:10.1136/oem.16.1.1. 3. Muldoon, J. (2017). The Hawthorne Studies: an analysis of criticl perspectives, 1936-1958. Journal of Management History, 23(1), 74-94. doi:10.1108/JMH-09-2015-0052 4. Araujo, D.R., Sampaio, F.M.C., Castro, M.C., Pinherio, S.A.V., & Macedo A.P. (2014). Testing in time: from the classical management theory to the current organisation of nursing work. Revista de Enfermagem Referencia, 2, 111-119. 5. Baykal, Ü.& Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Yayıncılık. |
Ders Notları ve Hemşirelikte Yönetim ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |