Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ II | - | Bahar Dönemi | 3+4 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi,ruhsal hastalıkların tedavi ve bakım süreci kapsamında,öğrencinin; psikiyatri hemşireliği temel kavramlarını ve ilkelerini ruhsal hastalıkların bakım ve tedavilerine aktarabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşım,2.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,3. OKB olan birey ve hemşirelik bakımı,4.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,5.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,6.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,7.Ara Sınav,8.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,9.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,10.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,11.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,12.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımı,13.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedaviler,14.Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşımın önemini açıklar. | 10, 14, 9 | A, F |
Temel ruh sağlığı sorunlarında psikiyatri hemşireliği uygulamalarının önemini kavrar. | 10, 13, 14, 9 | A |
Temel ruh sağlığı sorunlarına yönelik bakım ilkelerini açıklar. | 10, 14, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşım | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
2 | 2.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
3 | 3. OKB olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
4 | 4.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
5 | 5.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
6 | 6.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
7 | 7.Ara Sınav | |
8 | 8.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
9 | 9.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
10 | 10.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
11 | 11.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
12 | 12.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
13 | 13.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedaviler | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
14 | 14.Vaka çalışması |
Kaynak |
1.Elizabeth M. Varcarolis (2009) Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing: A Clinical Approach, Publisher: Saunders Company 2.Sheila L. Videbeck (2010) . Psychiatric Mental Health Nursing. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins Company . 3.Katherine M. Fortinash, Patricia A. Holoday Worret (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing, Publisher: Mosby Company. 4.Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007). Psychosocial Nursing for General Patient Care. Publisher: F.A. Davis Company 5.Kum N. ve Arkadaşları (2000) Psikiyatri Hemşireliğinin El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları,İstanbul 6.Öztürk O (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 20 | 100 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 292 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ II | - | Bahar Dönemi | 3+4 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi,ruhsal hastalıkların tedavi ve bakım süreci kapsamında,öğrencinin; psikiyatri hemşireliği temel kavramlarını ve ilkelerini ruhsal hastalıkların bakım ve tedavilerine aktarabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşım,2.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,3. OKB olan birey ve hemşirelik bakımı,4.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,5.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,6.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,7.Ara Sınav,8.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,9.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,10.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,11.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,12.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımı,13.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedaviler,14.Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşımın önemini açıklar. | 10, 14, 9 | A, F |
Temel ruh sağlığı sorunlarında psikiyatri hemşireliği uygulamalarının önemini kavrar. | 10, 13, 14, 9 | A |
Temel ruh sağlığı sorunlarına yönelik bakım ilkelerini açıklar. | 10, 14, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşım | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
2 | 2.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
3 | 3. OKB olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
4 | 4.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
5 | 5.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
6 | 6.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
7 | 7.Ara Sınav | |
8 | 8.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
9 | 9.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
10 | 10.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
11 | 11.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
12 | 12.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
13 | 13.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedaviler | Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi |
14 | 14.Vaka çalışması |
Kaynak |
1.Elizabeth M. Varcarolis (2009) Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing: A Clinical Approach, Publisher: Saunders Company 2.Sheila L. Videbeck (2010) . Psychiatric Mental Health Nursing. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins Company . 3.Katherine M. Fortinash, Patricia A. Holoday Worret (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing, Publisher: Mosby Company. 4.Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007). Psychosocial Nursing for General Patient Care. Publisher: F.A. Davis Company 5.Kum N. ve Arkadaşları (2000) Psikiyatri Hemşireliğinin El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları,İstanbul 6.Öztürk O (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |