Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ II-Bahar Dönemi3+4510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRuh sağlığının korunması, geliştirilmesi,ruhsal hastalıkların tedavi ve bakım süreci kapsamında,öğrencinin; psikiyatri hemşireliği temel kavramlarını ve ilkelerini ruhsal hastalıkların bakım ve tedavilerine aktarabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşım,2.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,3. OKB olan birey ve hemşirelik bakımı,4.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,5.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,6.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,7.Ara Sınav,8.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,9.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,10.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,11.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,12.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımı,13.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedaviler,14.Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşımın önemini açıklar.10, 14, 9A, F
Temel ruh sağlığı sorunlarında psikiyatri hemşireliği uygulamalarının önemini kavrar.10, 13, 14, 9A
Temel ruh sağlığı sorunlarına yönelik bakım ilkelerini açıklar.10, 14, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşımKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
22.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
33. OKB olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
44.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
55.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
66.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
77.Ara Sınav
88.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
99.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1010.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1111.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1212.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1313.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedavilerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1414.Vaka çalışması
Kaynak
1.Elizabeth M. Varcarolis (2009) Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing: A Clinical Approach, Publisher: Saunders Company 2.Sheila L. Videbeck (2010) . Psychiatric Mental Health Nursing. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins Company . 3.Katherine M. Fortinash, Patricia A. Holoday Worret (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing, Publisher: Mosby Company. 4.Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007). Psychosocial Nursing for General Patient Care. Publisher: F.A. Davis Company 5.Kum N. ve Arkadaşları (2000) Psikiyatri Hemşireliğinin El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları,İstanbul 6.Öztürk O (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Yayın Birliği, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme520100
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi24080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)292
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ II-Bahar Dönemi3+4510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRuh sağlığının korunması, geliştirilmesi,ruhsal hastalıkların tedavi ve bakım süreci kapsamında,öğrencinin; psikiyatri hemşireliği temel kavramlarını ve ilkelerini ruhsal hastalıkların bakım ve tedavilerine aktarabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşım,2.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,3. OKB olan birey ve hemşirelik bakımı,4.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,5.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,6.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,7.Ara Sınav,8.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,9.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,10.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,11.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımı,12.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımı,13.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedaviler,14.Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşımın önemini açıklar.10, 14, 9A, F
Temel ruh sağlığı sorunlarında psikiyatri hemşireliği uygulamalarının önemini kavrar.10, 13, 14, 9A
Temel ruh sağlığı sorunlarına yönelik bakım ilkelerini açıklar.10, 14, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Genel tıpta ruh sağlığı bozuklukları ve multidisipliner yaklaşımKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
22.Anksiyete bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
33. OKB olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
44.Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
55.Bipolar bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
66.Şizofrenik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
77.Ara Sınav
88.Organik mental bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
99.Madde kullanım bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1010.Yeme bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1111.Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1212.Ruhsal bozukluklarda ilaç tedavileri ve hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1313.RUhsal bozukluklarda psikososyal tedavilerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1414.Vaka çalışması
Kaynak
1.Elizabeth M. Varcarolis (2009) Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing: A Clinical Approach, Publisher: Saunders Company 2.Sheila L. Videbeck (2010) . Psychiatric Mental Health Nursing. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins Company . 3.Katherine M. Fortinash, Patricia A. Holoday Worret (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing, Publisher: Mosby Company. 4.Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007). Psychosocial Nursing for General Patient Care. Publisher: F.A. Davis Company 5.Kum N. ve Arkadaşları (2000) Psikiyatri Hemşireliğinin El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları,İstanbul 6.Öztürk O (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Yayın Birliği, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37