Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN, Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ, Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Doç.Dr. Selda RIZALAR, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Prof.Dr. Nurten KAYA, Prof.Dr. Seher Deniz ÖZTEKİN, Doç.Dr. Ayfer ÖZBAŞ, Prof.Dr. Aytolan YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Zeliha TÜLEK, Doç.Dr. Yazile SAYIN, Doç.Dr. Sonay GÖKTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ;öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanabilmesidir
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Araştırma konusunun belirlenmesi,2.Literatür araştırması,3.Literatür araştırması,4.Literatür araştırması,5.Araştırmanın planlanması,6.Veri toplama,7.Veri toplama,8.Veri analizi,9.Veri analizi,10.Verilerin tartışılması,11.Verilerin tartışılması,12.Sonuç ve öneriler,13.Danışman huzurunda araştırmanın sunulması,14.Dinleyicilere araştırmanın sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bu dersin sonunda
1.Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapar14, 9E
2.Bilgi seçiciliği becerisi kazanır10, 13, 14, 16, 9E
3.Bir araştırmanın planlanmasındaki genel ilkeleri sıralar10, 14, 16, 9A, E
4.Araştırmanın hipotezlerini oluşturur10, 14, 16, 19, 9A
5.veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular14, 16, 9A, E
6.Verileri istatiksel olarak analiz edebilecek ve yorumlar12, 14, 16, 19, 6, 9A, E
7.Literatür taraması sonucu elde edilen bulguları, araştırmanın bulguları ile karşılaştırır14, 16, 19, 21, 9E
8.Araştırmanın bulguları ve çözüm önerilerini özetler18, 9A, D, E
9.Akademik sunum tekniklerini kullanarak, çalışma sonuçlarını dinleyicilere etkin şekilde sunar14, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Araştırma konusunun belirlenmesiKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
22.Literatür araştırmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
33.Literatür araştırmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
44.Literatür araştırmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
55.Araştırmanın planlanmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
66.Veri toplamaKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
77.Veri toplamaKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
88.Veri analiziKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
99.Veri analiziKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1010.Verilerin tartışılmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1111.Verilerin tartışılmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1212.Sonuç ve önerilerKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1313.Danışman huzurunda araştırmanın sunulmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1414.Dinleyicilere araştırmanın sunulmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
Kaynak
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati2816448
Rehberli Problem Çözme2815420
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)868
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(868/30)29
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN, Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ, Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Doç.Dr. Selda RIZALAR, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Prof.Dr. Nurten KAYA, Prof.Dr. Seher Deniz ÖZTEKİN, Doç.Dr. Ayfer ÖZBAŞ, Prof.Dr. Aytolan YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Zeliha TÜLEK, Doç.Dr. Yazile SAYIN, Doç.Dr. Sonay GÖKTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ;öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanabilmesidir
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Araştırma konusunun belirlenmesi,2.Literatür araştırması,3.Literatür araştırması,4.Literatür araştırması,5.Araştırmanın planlanması,6.Veri toplama,7.Veri toplama,8.Veri analizi,9.Veri analizi,10.Verilerin tartışılması,11.Verilerin tartışılması,12.Sonuç ve öneriler,13.Danışman huzurunda araştırmanın sunulması,14.Dinleyicilere araştırmanın sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bu dersin sonunda
1.Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapar14, 9E
2.Bilgi seçiciliği becerisi kazanır10, 13, 14, 16, 9E
3.Bir araştırmanın planlanmasındaki genel ilkeleri sıralar10, 14, 16, 9A, E
4.Araştırmanın hipotezlerini oluşturur10, 14, 16, 19, 9A
5.veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular14, 16, 9A, E
6.Verileri istatiksel olarak analiz edebilecek ve yorumlar12, 14, 16, 19, 6, 9A, E
7.Literatür taraması sonucu elde edilen bulguları, araştırmanın bulguları ile karşılaştırır14, 16, 19, 21, 9E
8.Araştırmanın bulguları ve çözüm önerilerini özetler18, 9A, D, E
9.Akademik sunum tekniklerini kullanarak, çalışma sonuçlarını dinleyicilere etkin şekilde sunar14, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Araştırma konusunun belirlenmesiKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
22.Literatür araştırmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
33.Literatür araştırmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
44.Literatür araştırmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
55.Araştırmanın planlanmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
66.Veri toplamaKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
77.Veri toplamaKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
88.Veri analiziKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
99.Veri analiziKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1010.Verilerin tartışılmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1111.Verilerin tartışılmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1212.Sonuç ve önerilerKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1313.Danışman huzurunda araştırmanın sunulmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
1414.Dinleyicilere araştırmanın sunulmasıKaynakçada belirtilen ilgili kaynakların incelenmesi.
Kaynak
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37