Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNFERTİLİTE-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnfertil çiftlerde tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin kapsamlı teorik bilgi vererek, tedavi sürecinde gerekli ebelik bakım becerisini geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; İnfertilitede temel kavramlar,Doğurganlık bilinci geliştirme ,İnfertilite ve risk faktörleri,Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansı,İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanı,İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımı,Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitim,İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar ,İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileri,İnfertil çiftler ve ebelik bakımı,İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler,İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü,İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği.,Vaka sunumu ve tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnfertilitenin risk faktörlerini tanımlar10, 13, 9A
İnfertil çiftlerin tanı ve tedavisinin, çiftlerin psikolojisi üzerine etkisini açıklar16, 9A
Kültür ve infertilite ilişkini açıklar16, 4, 9A
Yardımcı üreme tekniklerini tanımlar16, 4, 9A
Yardımcı üreme teknikleri hakkında yasal mevzuatı açıklar16, 9A
Yardımcı üreme tekniklerini ile ilgili son gelişmeleri açıklar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnfertilitede temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Doğurganlık bilinci geliştirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İnfertilite ve risk faktörleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İnfertil çiftler ve ebelik bakımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Vaka sunumu ve tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNFERTİLİTE-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnfertil çiftlerde tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin kapsamlı teorik bilgi vererek, tedavi sürecinde gerekli ebelik bakım becerisini geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; İnfertilitede temel kavramlar,Doğurganlık bilinci geliştirme ,İnfertilite ve risk faktörleri,Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansı,İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanı,İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımı,Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitim,İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar ,İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileri,İnfertil çiftler ve ebelik bakımı,İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler,İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü,İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği.,Vaka sunumu ve tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnfertilitenin risk faktörlerini tanımlar10, 13, 9A
İnfertil çiftlerin tanı ve tedavisinin, çiftlerin psikolojisi üzerine etkisini açıklar16, 9A
Kültür ve infertilite ilişkini açıklar16, 4, 9A
Yardımcı üreme tekniklerini tanımlar16, 4, 9A
Yardımcı üreme teknikleri hakkında yasal mevzuatı açıklar16, 9A
Yardımcı üreme tekniklerini ile ilgili son gelişmeleri açıklar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnfertilitede temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Doğurganlık bilinci geliştirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İnfertilite ve risk faktörleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İnfertil çiftler ve ebelik bakımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Vaka sunumu ve tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:11Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:12