Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı,leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Makale nedir ?,Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Elektronik atıf programları kullanımı öğretme,Makale sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu, Makale Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır.
Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir
10, 11, 16, 3, 6, 9
E, F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2
leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Makale nedir ?
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
Akademik Yazım Tekniklerine Giriş
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Akademik Araştırma Yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Makale Yazım Teknikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Makale Yazım Süreçleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Makale Yazım Süreçleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Bilgi Kaynaklarının Yönetimi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Elektronik atıf programları kullanımı öğretme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Makale sunumu
12
Makale Sunumu
13
Makale Sunumu
14
Makale Sunumu
Kaynak
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel BiR Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay, http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf
1. Bir Makaleyi Nasıl Okumalı?, İsmail Arı, 5 May 2013, http://ismailari.com/blog/bir-makaleyi-nasil-okumali/ 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır? İsmail Yıldız ve arkd. https://www.journalagent.com/cocuk/pdfs/CD_15_1_1_2.pdf 3. Makale Nasıl Değerlendirilir ? Arif Kaygusuz, http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_26_4_228_232.pdf 4. Bilimsel Makale Yazım Teknikleri, Canan Uluoğlu, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum6/uluoglu.pdf 5. Makalelerde Öz Hazırlama Üzerine, Aytaç YILDIZELi, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum3/014_aytac.pdf 6. Bilimsel etik ve intihal, Nazan Özenç Uçak, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
25
25
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
116
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MAKALE OKUMA VE YAZMA
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı,leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Makale nedir ?,Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Elektronik atıf programları kullanımı öğretme,Makale sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu, Makale Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır.
Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir
10, 11, 16, 3, 6, 9
E, F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2
leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Makale nedir ?
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
Akademik Yazım Tekniklerine Giriş
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Akademik Araştırma Yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Makale Yazım Teknikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Makale Yazım Süreçleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Makale Yazım Süreçleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Bilgi Kaynaklarının Yönetimi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Elektronik atıf programları kullanımı öğretme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Makale sunumu
12
Makale Sunumu
13
Makale Sunumu
14
Makale Sunumu
Kaynak
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel BiR Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay, http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf
1. Bir Makaleyi Nasıl Okumalı?, İsmail Arı, 5 May 2013, http://ismailari.com/blog/bir-makaleyi-nasil-okumali/ 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır? İsmail Yıldız ve arkd. https://www.journalagent.com/cocuk/pdfs/CD_15_1_1_2.pdf 3. Makale Nasıl Değerlendirilir ? Arif Kaygusuz, http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_26_4_228_232.pdf 4. Bilimsel Makale Yazım Teknikleri, Canan Uluoğlu, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum6/uluoglu.pdf 5. Makalelerde Öz Hazırlama Üzerine, Aytaç YILDIZELi, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum3/014_aytac.pdf 6. Bilimsel etik ve intihal, Nazan Özenç Uçak, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.