Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken mudahale hizmetleri ve yaklasimlari konusunda bilgi kazandirmak
Dersin İçeriğiBu ders; Erken müdahale yaklasimlari,Erken mudahale projeleri,Erken mudahale proje odev sunumu,Erken mudahale hizmetleri,Erken mudahale amaclari,Erken mudahalede dunyadaki gelismeler,Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu),Erken cocukluk donemi projeleri,Erken cocukluk projeleri odev sunumu,Bireyselleştirilmis aile hizmet planı,Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama,Erken müdahale basamakları,Erken müdahale hizmet seçenekleri,Erken müdahale hizmet seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken müdahale hizmetleri, amaclari, uygulamalari ile ilgili konularda bilgi sahibi olacak
Erken mudahale yaklasimlari hakkinda aciklama yapip anlayabilecek
Erken mudahale servis plani ve asamalarini uygulayabilme becerilerine sahip olacaktir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken müdahale yaklasimlari
2Erken mudahale projeleri
3Erken mudahale proje odev sunumu
4Erken mudahale hizmetleri
5Erken mudahale amaclari
6Erken mudahalede dunyadaki gelismeler
7Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu)
8Erken cocukluk donemi projeleri
9Erken cocukluk projeleri odev sunumu
10Bireyselleştirilmis aile hizmet planı
11Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama
12Erken müdahale basamakları
13Erken müdahale hizmet seçenekleri
14Erken müdahale hizmet seçenekleri
Kaynak
Allen, S. F. (2007). Parents Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Hollenbeck, A. F. (2007). From IDEA to Implementation: A Discussion of Foundational and Future Responsiveness-to- Intervention Research. Learning Disabilities Research & Practice, 22(2), 137-146. Noyes-Grosser, D. (2007). Children and Youth with Disabilities and Public Health. A Model Syllabus for Health Professionals. Infants and Young Children, 20(3), 202-221. Trent, S. C., Kea, C. D., & Oh, K. (2008). Preparing Preservice Educators for Cultural Diversity: How Far Have We Come Exceptional Children, 74(3), 328-350. Woods, J. (2008). Providing Early Intervention Services In Natural Environment. The ASHA Leader, 25, 14-23.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)184
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(184/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken mudahale hizmetleri ve yaklasimlari konusunda bilgi kazandirmak
Dersin İçeriğiBu ders; Erken müdahale yaklasimlari,Erken mudahale projeleri,Erken mudahale proje odev sunumu,Erken mudahale hizmetleri,Erken mudahale amaclari,Erken mudahalede dunyadaki gelismeler,Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu),Erken cocukluk donemi projeleri,Erken cocukluk projeleri odev sunumu,Bireyselleştirilmis aile hizmet planı,Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama,Erken müdahale basamakları,Erken müdahale hizmet seçenekleri,Erken müdahale hizmet seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken müdahale hizmetleri, amaclari, uygulamalari ile ilgili konularda bilgi sahibi olacak
Erken mudahale yaklasimlari hakkinda aciklama yapip anlayabilecek
Erken mudahale servis plani ve asamalarini uygulayabilme becerilerine sahip olacaktir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken müdahale yaklasimlari
2Erken mudahale projeleri
3Erken mudahale proje odev sunumu
4Erken mudahale hizmetleri
5Erken mudahale amaclari
6Erken mudahalede dunyadaki gelismeler
7Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu)
8Erken cocukluk donemi projeleri
9Erken cocukluk projeleri odev sunumu
10Bireyselleştirilmis aile hizmet planı
11Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama
12Erken müdahale basamakları
13Erken müdahale hizmet seçenekleri
14Erken müdahale hizmet seçenekleri
Kaynak
Allen, S. F. (2007). Parents Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Hollenbeck, A. F. (2007). From IDEA to Implementation: A Discussion of Foundational and Future Responsiveness-to- Intervention Research. Learning Disabilities Research & Practice, 22(2), 137-146. Noyes-Grosser, D. (2007). Children and Youth with Disabilities and Public Health. A Model Syllabus for Health Professionals. Infants and Young Children, 20(3), 202-221. Trent, S. C., Kea, C. D., & Oh, K. (2008). Preparing Preservice Educators for Cultural Diversity: How Far Have We Come Exceptional Children, 74(3), 328-350. Woods, J. (2008). Providing Early Intervention Services In Natural Environment. The ASHA Leader, 25, 14-23.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28