Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GEL. VE EĞİT. ARAŞ. YÖN. VE TEK. UYG. | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencinin, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, etik ilkeleri, araştırma modelleri, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, araştırma planlayabilmesi, planladığı araştırmalarda uygun ölçme araçlarını kullanabilmesi, araştırmalarında topladığı verileri yorumlayabilme ve raporlaştırma becerisi kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik,Araştırma Sürecinin Aşamaları,Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri,Problemi Tanımlama,Örnekleme Yöntemleri,Örnekleme Yöntemleri,Veri Toplama Yöntemleri,Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci,Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması,Raporlaştırma,Proje Sunumu,Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler bilimsel yöntemi açıklayabilecek, | ||
Araştırma türlerini genel anlamda tanılayabilecek, araştırma sürecinin aşamalarını sıralayabilecek ve bir araştırma problemini tanımlayabilecek, | ||
Çocuk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uyulması gereken etik kuralları bilebilecek ve raporlaştırma sürecinde gerekli olan etik ilkeleri tanımlayabilecek, | ||
Araştırmanın değişkenlerini, hipotez ve sayıtlılarını,araştırmanın amacını, temel problem ve alt problemini belirleyebilecek, | ||
Örnekleme Yöntemlerini açıklayabilecek | ||
Ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek | ||
Bilimsel bir yazının bölümlerini sıralayabilecek | ||
Bilimsel raporların/yazıların hazırlanmasında dikkate alınan kuralların önemini açıklayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Bilimsel Araştırmanın Temelleri | |
3 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik | |
4 | Araştırma Sürecinin Aşamaları | |
5 | Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri | |
6 | Problemi Tanımlama | |
7 | Örnekleme Yöntemleri | |
8 | Örnekleme Yöntemleri | |
9 | Veri Toplama Yöntemleri | |
10 | Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci | |
11 | Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması | |
12 | Raporlaştırma | |
13 | Proje Sunumu | |
14 | Proje Sunumu |
Kaynak |
Karasar, N. (2011). Scientific Research Methodology, Nobel Publications, Ankara Şenol, Ş. (2012). Research and Sampling Methods, Nobel Publications, Ankara Büyüköztürk, Ş .; Lighter, E.K .; Akgün, Ö.E. (2012). Scientific Research Methods, Pegem Publications, Ankara Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). Research Methods in Health Sciences, Hatiboglu Publications, Ankara. Arseven, A. (2003). Field Research Role, Principles, Techniques, Examples Lawrence, N. (2003). Social Research Methods, A & B Publishing, USA Elmes, D. G., Kantowitz, B. H., & Roediger III, H. L. (2006). Research methods in psychology. Nelson Education. Christensen, L. B., Johnson, B., & Turner, L. A. (2015). Research methods, design, and analysis. Allyn & Bacon. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GEL. VE EĞİT. ARAŞ. YÖN. VE TEK. UYG. | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencinin, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, etik ilkeleri, araştırma modelleri, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, araştırma planlayabilmesi, planladığı araştırmalarda uygun ölçme araçlarını kullanabilmesi, araştırmalarında topladığı verileri yorumlayabilme ve raporlaştırma becerisi kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik,Araştırma Sürecinin Aşamaları,Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri,Problemi Tanımlama,Örnekleme Yöntemleri,Örnekleme Yöntemleri,Veri Toplama Yöntemleri,Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci,Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması,Raporlaştırma,Proje Sunumu,Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler bilimsel yöntemi açıklayabilecek, | ||
Araştırma türlerini genel anlamda tanılayabilecek, araştırma sürecinin aşamalarını sıralayabilecek ve bir araştırma problemini tanımlayabilecek, | ||
Çocuk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uyulması gereken etik kuralları bilebilecek ve raporlaştırma sürecinde gerekli olan etik ilkeleri tanımlayabilecek, | ||
Araştırmanın değişkenlerini, hipotez ve sayıtlılarını,araştırmanın amacını, temel problem ve alt problemini belirleyebilecek, | ||
Örnekleme Yöntemlerini açıklayabilecek | ||
Ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek | ||
Bilimsel bir yazının bölümlerini sıralayabilecek | ||
Bilimsel raporların/yazıların hazırlanmasında dikkate alınan kuralların önemini açıklayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Bilimsel Araştırmanın Temelleri | |
3 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik | |
4 | Araştırma Sürecinin Aşamaları | |
5 | Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri | |
6 | Problemi Tanımlama | |
7 | Örnekleme Yöntemleri | |
8 | Örnekleme Yöntemleri | |
9 | Veri Toplama Yöntemleri | |
10 | Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci | |
11 | Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması | |
12 | Raporlaştırma | |
13 | Proje Sunumu | |
14 | Proje Sunumu |
Kaynak |
Karasar, N. (2011). Scientific Research Methodology, Nobel Publications, Ankara Şenol, Ş. (2012). Research and Sampling Methods, Nobel Publications, Ankara Büyüköztürk, Ş .; Lighter, E.K .; Akgün, Ö.E. (2012). Scientific Research Methods, Pegem Publications, Ankara Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). Research Methods in Health Sciences, Hatiboglu Publications, Ankara. Arseven, A. (2003). Field Research Role, Principles, Techniques, Examples Lawrence, N. (2003). Social Research Methods, A & B Publishing, USA Elmes, D. G., Kantowitz, B. H., & Roediger III, H. L. (2006). Research methods in psychology. Nelson Education. Christensen, L. B., Johnson, B., & Turner, L. A. (2015). Research methods, design, and analysis. Allyn & Bacon. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |