Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GEL. VE EĞİT. ARAŞ. YÖN. VE TEK. UYG.-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrencinin, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, etik ilkeleri, araştırma modelleri, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, araştırma planlayabilmesi, planladığı araştırmalarda uygun ölçme araçlarını kullanabilmesi, araştırmalarında topladığı verileri yorumlayabilme ve raporlaştırma becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik,Araştırma Sürecinin Aşamaları,Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri,Problemi Tanımlama,Örnekleme Yöntemleri,Örnekleme Yöntemleri,Veri Toplama Yöntemleri,Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci,Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması,Raporlaştırma,Proje Sunumu,Proje Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bilimsel yöntemi açıklayabilecek,
Araştırma türlerini genel anlamda tanılayabilecek, araştırma sürecinin aşamalarını sıralayabilecek ve bir araştırma problemini tanımlayabilecek,
Çocuk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uyulması gereken etik kuralları bilebilecek ve raporlaştırma sürecinde gerekli olan etik ilkeleri tanımlayabilecek,
Araştırmanın değişkenlerini, hipotez ve sayıtlılarını,araştırmanın amacını, temel problem ve alt problemini belirleyebilecek,
Örnekleme Yöntemlerini açıklayabilecek
Ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek
Bilimsel bir yazının bölümlerini sıralayabilecek
Bilimsel raporların/yazıların hazırlanmasında dikkate alınan kuralların önemini açıklayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı
2Bilimsel Araştırmanın Temelleri
3Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik
4Araştırma Sürecinin Aşamaları
5Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri
6Problemi Tanımlama
7Örnekleme Yöntemleri
8Örnekleme Yöntemleri
9Veri Toplama Yöntemleri
10Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci
11Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması
12Raporlaştırma
13Proje Sunumu
14Proje Sunumu
Kaynak
Karasar, N. (2011). Scientific Research Methodology, Nobel Publications, Ankara Şenol, Ş. (2012). Research and Sampling Methods, Nobel Publications, Ankara Büyüköztürk, Ş .; Lighter, E.K .; Akgün, Ö.E. (2012). Scientific Research Methods, Pegem Publications, Ankara Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). Research Methods in Health Sciences, Hatiboglu Publications, Ankara. Arseven, A. (2003). Field Research Role, Principles, Techniques, Examples Lawrence, N. (2003). Social Research Methods, A & B Publishing, USA Elmes, D. G., Kantowitz, B. H., & Roediger III, H. L. (2006). Research methods in psychology. Nelson Education. Christensen, L. B., Johnson, B., & Turner, L. A. (2015). Research methods, design, and analysis. Allyn & Bacon.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi24080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)175
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GEL. VE EĞİT. ARAŞ. YÖN. VE TEK. UYG.-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrencinin, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, etik ilkeleri, araştırma modelleri, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, araştırma planlayabilmesi, planladığı araştırmalarda uygun ölçme araçlarını kullanabilmesi, araştırmalarında topladığı verileri yorumlayabilme ve raporlaştırma becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik,Araştırma Sürecinin Aşamaları,Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri,Problemi Tanımlama,Örnekleme Yöntemleri,Örnekleme Yöntemleri,Veri Toplama Yöntemleri,Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci,Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması,Raporlaştırma,Proje Sunumu,Proje Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bilimsel yöntemi açıklayabilecek,
Araştırma türlerini genel anlamda tanılayabilecek, araştırma sürecinin aşamalarını sıralayabilecek ve bir araştırma problemini tanımlayabilecek,
Çocuk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uyulması gereken etik kuralları bilebilecek ve raporlaştırma sürecinde gerekli olan etik ilkeleri tanımlayabilecek,
Araştırmanın değişkenlerini, hipotez ve sayıtlılarını,araştırmanın amacını, temel problem ve alt problemini belirleyebilecek,
Örnekleme Yöntemlerini açıklayabilecek
Ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek
Bilimsel bir yazının bölümlerini sıralayabilecek
Bilimsel raporların/yazıların hazırlanmasında dikkate alınan kuralların önemini açıklayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı
2Bilimsel Araştırmanın Temelleri
3Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarında Etik
4Araştırma Sürecinin Aşamaları
5Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri
6Problemi Tanımlama
7Örnekleme Yöntemleri
8Örnekleme Yöntemleri
9Veri Toplama Yöntemleri
10Ölçme tanımı, ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci
11Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması
12Raporlaştırma
13Proje Sunumu
14Proje Sunumu
Kaynak
Karasar, N. (2011). Scientific Research Methodology, Nobel Publications, Ankara Şenol, Ş. (2012). Research and Sampling Methods, Nobel Publications, Ankara Büyüköztürk, Ş .; Lighter, E.K .; Akgün, Ö.E. (2012). Scientific Research Methods, Pegem Publications, Ankara Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). Research Methods in Health Sciences, Hatiboglu Publications, Ankara. Arseven, A. (2003). Field Research Role, Principles, Techniques, Examples Lawrence, N. (2003). Social Research Methods, A & B Publishing, USA Elmes, D. G., Kantowitz, B. H., & Roediger III, H. L. (2006). Research methods in psychology. Nelson Education. Christensen, L. B., Johnson, B., & Turner, L. A. (2015). Research methods, design, and analysis. Allyn & Bacon.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28