Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ I | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Araştırma yapılırken kullanılan teknikleri, uygulama alanlarını ve yorumlamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri,Saflaştırmada preparatif ve analitik yöntemler,Kromatografik yöntemlerle ayırmada prensipler,Ayrılma mekanizmalarına göre gruplandırılan kromatografik yöntemler,Uygulama biçimine göre gruplandırılan kromatografik yöntemler,ELektroforez ile ayırım yöntemlerinde prensipler,Destek ortamına göre değişen elektroforetik yöntemler,Immunolojik yöntemlerin prensibi,Immun elektroforez,Radyoaktif işaretli ve işaretsiz immun yöntemler,Nükleid asid bazlı araştırma yöntemleri,İmmunohistokimyasal yöntemler,Otomatik analizörler (otoanalizör),Laboratuarda kalite yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Protein ve enzim saflaştırma yöntemlerini tartışabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Enzim ve proteinlerin preparatif ve analitik saflaştırma yöntemlerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Saflaştırma için hangi yolu izleyeceğini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Ekstraksiyon, çökeltme, ultrasantrifüjde ayırma yöntemlerini ayırt eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4.Saflaştırmanın çeşitli safhalarında küçük moleküllerin ayırımında hangi yöntemleri kullanacağını analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.5.Saflaştırdığı molekülün saklanma koşullarını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2-Kromatografik ayırma yöntemlerini tartışabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1.Adsorpsiyon kromatografisinin önemini ve çalışma prensiplerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Dağılım ve iyon değiştirme kromatografisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Jel filtrasyon ve afinite kromatografisini karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4.Kromatografik analizlerde faz tiplerine göre ayırımı açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Elektroforetik ayırma yöntemlerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.Elektroforeze örnek yükleme, boyama ve görüntülemeyi açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.SDS-Poliakrilamid jel elektroforezini (PAGE) tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3.Agoroz elektroforezinin kullanım alanlarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4.Kapiler elektroforezinin kullanım alanlarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5.Elektroforezde izoelektrik fokuslamayı açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6.İki dimensiyonlu elektroforezi açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4-İmmunokimyasal ve radyoimmunokimyasal yöntemleri tartışabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.İmmunelektroforezi ve prensiplerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.Radyal immunodifüzyon ve çift yönlü immuno difüzyon yöntemlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Roket immunelektroforezi tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4.Radioimmunassay (RIA) yöntemini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.5.Immunoradyoimmunoassay (IRMA) yöntemini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.6.Enzim linked immunoassay (ELISA) yöntemini tanımlar ve uygular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.7.Kemiluminescent immunoassay (CL) yöntemini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.8.Elektrokemilimunessan immonoasay (ECL) yöntemini tanımlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Polimeraz zincir reaksiyonunu (PCR) tanımlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1.Nükleik asidlerin çoğaltılma koşullarını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.PCR yönteminde denaturasyon, hibridizasyon ve polimerizasyon reaksiyonlarını sorgular | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3.Yüksek ısıda DNA zincirlerinin ayrılmasını, sentetik oligonükleotidlerin hedef DNA’ya bağlanmasını, zincirin uzamasını ve bu döngüde ortamın ısısının önemini açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4.PCR teknolojisinin kullanıldığı alanları tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6-İmmunohistokimyasal yöntemleri tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Hücrede, vücut sıvılarında kullanılan immunohistokimyasal yöntemi açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Immunohistokimyasal yöntemde örneklerin nasıl alındığını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Immunohistokimyasal yöntemde kullanılan boyaları tanımlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Immunohistokimyasal yöntemlerin teşhis ve tedavideki önemini tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Otomatik spektrofotometreleri (Otoanalizör) tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.1.Numune ve reaktiflerin otoanalizöre nasıl yerleştirileceğini açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.2.Otoanilizörde kimyasal reaksiyon fazlarını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.3.Otoanalizörde ölçüm fazının nasıl yapıldığını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.4.Otoanalizörde sonuçlarını analiz eder. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
2 | Saflaştırmada preparatif ve analitik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
3 | Kromatografik yöntemlerle ayırmada prensipler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
4 | Ayrılma mekanizmalarına göre gruplandırılan kromatografik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
5 | Uygulama biçimine göre gruplandırılan kromatografik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
6 | ELektroforez ile ayırım yöntemlerinde prensipler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
7 | Destek ortamına göre değişen elektroforetik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
8 | Immunolojik yöntemlerin prensibi | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
9 | Immun elektroforez | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
10 | Radyoaktif işaretli ve işaretsiz immun yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
11 | Nükleid asid bazlı araştırma yöntemleri | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
12 | İmmunohistokimyasal yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
13 | Otomatik analizörler (otoanalizör) | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
14 | Laboratuarda kalite yönetimi | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
Kaynak |
Öğrenciler için biyokimya laboratuvarı,Türkan Yiğitbaşı-Nesrin Emekli, Medipol Üniversitesi Yayınları |
1.Klinik biyokimya, N emekli, T.yiğitbaşı, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Dağıtım nobel tıp kitapevleri 2015 2.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. Elsevier Saunders, 2011 3.Recep Sütçü; Moleküler tanı teknikleri içinde: Klinik Biyokimya, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, s.73-85 4.Nihal Büyükuslu:Biyokimyada ileri araştırma teknikleri: İçinde;Klinik Biyokimya İst.Medipol Üniv. Yayınları 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | X | |||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | X | |||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | |||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | ||||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 1 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ I | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Araştırma yapılırken kullanılan teknikleri, uygulama alanlarını ve yorumlamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri,Saflaştırmada preparatif ve analitik yöntemler,Kromatografik yöntemlerle ayırmada prensipler,Ayrılma mekanizmalarına göre gruplandırılan kromatografik yöntemler,Uygulama biçimine göre gruplandırılan kromatografik yöntemler,ELektroforez ile ayırım yöntemlerinde prensipler,Destek ortamına göre değişen elektroforetik yöntemler,Immunolojik yöntemlerin prensibi,Immun elektroforez,Radyoaktif işaretli ve işaretsiz immun yöntemler,Nükleid asid bazlı araştırma yöntemleri,İmmunohistokimyasal yöntemler,Otomatik analizörler (otoanalizör),Laboratuarda kalite yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Protein ve enzim saflaştırma yöntemlerini tartışabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Enzim ve proteinlerin preparatif ve analitik saflaştırma yöntemlerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Saflaştırma için hangi yolu izleyeceğini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Ekstraksiyon, çökeltme, ultrasantrifüjde ayırma yöntemlerini ayırt eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4.Saflaştırmanın çeşitli safhalarında küçük moleküllerin ayırımında hangi yöntemleri kullanacağını analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.5.Saflaştırdığı molekülün saklanma koşullarını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2-Kromatografik ayırma yöntemlerini tartışabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1.Adsorpsiyon kromatografisinin önemini ve çalışma prensiplerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Dağılım ve iyon değiştirme kromatografisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Jel filtrasyon ve afinite kromatografisini karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4.Kromatografik analizlerde faz tiplerine göre ayırımı açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Elektroforetik ayırma yöntemlerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.Elektroforeze örnek yükleme, boyama ve görüntülemeyi açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.SDS-Poliakrilamid jel elektroforezini (PAGE) tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3.Agoroz elektroforezinin kullanım alanlarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4.Kapiler elektroforezinin kullanım alanlarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5.Elektroforezde izoelektrik fokuslamayı açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6.İki dimensiyonlu elektroforezi açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4-İmmunokimyasal ve radyoimmunokimyasal yöntemleri tartışabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.İmmunelektroforezi ve prensiplerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.Radyal immunodifüzyon ve çift yönlü immuno difüzyon yöntemlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Roket immunelektroforezi tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4.Radioimmunassay (RIA) yöntemini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.5.Immunoradyoimmunoassay (IRMA) yöntemini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.6.Enzim linked immunoassay (ELISA) yöntemini tanımlar ve uygular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.7.Kemiluminescent immunoassay (CL) yöntemini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.8.Elektrokemilimunessan immonoasay (ECL) yöntemini tanımlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Polimeraz zincir reaksiyonunu (PCR) tanımlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1.Nükleik asidlerin çoğaltılma koşullarını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.PCR yönteminde denaturasyon, hibridizasyon ve polimerizasyon reaksiyonlarını sorgular | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3.Yüksek ısıda DNA zincirlerinin ayrılmasını, sentetik oligonükleotidlerin hedef DNA’ya bağlanmasını, zincirin uzamasını ve bu döngüde ortamın ısısının önemini açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4.PCR teknolojisinin kullanıldığı alanları tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6-İmmunohistokimyasal yöntemleri tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Hücrede, vücut sıvılarında kullanılan immunohistokimyasal yöntemi açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Immunohistokimyasal yöntemde örneklerin nasıl alındığını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Immunohistokimyasal yöntemde kullanılan boyaları tanımlar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Immunohistokimyasal yöntemlerin teşhis ve tedavideki önemini tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Otomatik spektrofotometreleri (Otoanalizör) tartışır. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.1.Numune ve reaktiflerin otoanalizöre nasıl yerleştirileceğini açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.2.Otoanilizörde kimyasal reaksiyon fazlarını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.3.Otoanalizörde ölçüm fazının nasıl yapıldığını açıklar. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7.4.Otoanalizörde sonuçlarını analiz eder. | 10, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
2 | Saflaştırmada preparatif ve analitik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
3 | Kromatografik yöntemlerle ayırmada prensipler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
4 | Ayrılma mekanizmalarına göre gruplandırılan kromatografik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
5 | Uygulama biçimine göre gruplandırılan kromatografik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
6 | ELektroforez ile ayırım yöntemlerinde prensipler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
7 | Destek ortamına göre değişen elektroforetik yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
8 | Immunolojik yöntemlerin prensibi | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
9 | Immun elektroforez | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
10 | Radyoaktif işaretli ve işaretsiz immun yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
11 | Nükleid asid bazlı araştırma yöntemleri | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
12 | İmmunohistokimyasal yöntemler | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
13 | Otomatik analizörler (otoanalizör) | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
14 | Laboratuarda kalite yönetimi | 1,2,3,4 nolu kaynaklar |
Kaynak |
Öğrenciler için biyokimya laboratuvarı,Türkan Yiğitbaşı-Nesrin Emekli, Medipol Üniversitesi Yayınları |
1.Klinik biyokimya, N emekli, T.yiğitbaşı, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Dağıtım nobel tıp kitapevleri 2015 2.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. Elsevier Saunders, 2011 3.Recep Sütçü; Moleküler tanı teknikleri içinde: Klinik Biyokimya, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, s.73-85 4.Nihal Büyükuslu:Biyokimyada ileri araştırma teknikleri: İçinde;Klinik Biyokimya İst.Medipol Üniv. Yayınları 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | X | |||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | X | |||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | |||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | ||||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |